Citat:
Ursprungligen postat av
Herr gurka
Haha, ska du på det nu igen? Du kommer uppskatta all jävla matte du läst något oehört. Förra gången jag skrev fick jag endast ett fel på matten. När jag skrev i gymnasiet låg jag på ca 80%. Tänk på att skriva ner allt du inte kan ta i huvudet direkt. Har man lite vana med att arbeta med vanliga matematiska begrepp och tecken blir de svåraste uppgifterna väldigt enkla.
Korrekt. (x^a)^b = x^(a*b) för reella a och b.
Den hopplöse rider igen! Tack för inputen
Förresten:
En "rolig" parantes är att jag har ganska bra koll på grundläggande algebra, statistik, ekvationssystem och dylikt. Det jag däremot har mest problem med är alla jävla triangelsatser, förmodligen mycket för att man aldrig går igenom dem i endimensionell analys.