Citat:
Ursprungligen postat av Icecrypt08
Jag förstår verkligen inte hur verbala normeringen kunde bli så drastiskt annorlunda från tidigare vår. Riktigt irriterande, men visst alla fick sämre tack vare detta så intagningspoängen lär sänkas på alla utbildningar i hp kvoten. Fortfarande väldigt konstig normering dock. Jag börjar undra vad fan de håller på med i umeå ärligt talat.
Vad är det som har ändrats? Jag trodde att normeringen gjordes så att andelen deltagare som fått en viss normerad poäng är densamma år från år (ca 1% som får 2.0 t.ex)
Fotnot: Hur tar man bort ett inlägg. Borde ha läst mer i tråden innan jag skrev nåt...