2013-05-01, 16:44
  #28201
Medlem
Tindles avatar
Någon som vet när resultaten kommer finnas tillgängliga? Är det 00:01 som gäller?
Citera
2013-05-01, 16:53
  #28202
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tindle
Någon som vet när resultaten kommer finnas tillgängliga? Är det 00:01 som gäller?
Under förmiddagen stod det på studera.nu, vad de nu menar med det ;-) står så om du klickar fram till resultat. Nedlagd info pga publicering av resultaten. Så jag fattade det iaf som att de har till 11.59 på sig.
Citera
2013-05-01, 17:18
  #28203
Medlem
bulgariens avatar
Någon specifik tid bestäms aldrig för att undvika överbelastning, men tidigare år har resultatet kommit upp mellan 10:00 och 15:00, cirka.
Citera
2013-05-01, 18:42
  #28204
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulgarien
Någon specifik tid bestäms aldrig för att undvika överbelastning, men tidigare år har resultatet kommit upp mellan 10:00 och 15:00, cirka.
Hade väl varit smart att mejla ut resultaten = ingen överbelastning o lättare för oss att se. Fast kanske besvärligt att mejla ut :-\
Aja, om nån vill så kan den hojta o länka :-) men vadå läser jag fel om att de är färdiga ujnder förmiddagen?
http://studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/harhamtardudittprovresultat
Citera
2013-05-01, 20:51
  #28205
Medlem
Benny.Monsterkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Resultatet imorgon kommer nog med 99% innebära att jag inte förbättrar mitt bästa resultat. Får fortsätta kämpa till hösten..

Vad är ditt mål?
Citera
2013-05-01, 20:53
  #28206
Medlem
Benny.Monsterkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweegone
Okej men det snackas mycket om "utprövningsgrupper" och att det skulle påverka normeringen, vad det nu är för något.
Det kan kanske i och för sig påverka hur de utformar ormeringen om de jämför med tidigare års utövningsprov men jag har ingen koll på det.
Citera
2013-05-01, 20:58
  #28207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweegone
Okej men det snackas mycket om "utprövningsgrupper" och att det skulle påverka normeringen, vad det nu är för något.
Alla uppgifter som kommer på provet har tidigare skrivits av några under ett utprövningspass på ett tidigare prov, det är alltså den gruppen man jämför med.
Citera
2013-05-02, 06:32
  #28208
Medlem
Icecrypt08s avatar
Jag förstår verkligen inte hur verbala normeringen kunde bli så drastiskt annorlunda från tidigare vår. Riktigt irriterande, men visst alla fick sämre tack vare detta så intagningspoängen lär sänkas på alla utbildningar i hp kvoten. Fortfarande väldigt konstig normering dock. Jag börjar undra vad fan de håller på med i umeå ärligt talat.
__________________
Senast redigerad av Icecrypt08 2013-05-02 kl. 06:45.
Citera
2013-05-02, 07:58
  #28209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icecrypt08
Jag förstår verkligen inte hur verbala normeringen kunde bli så drastiskt annorlunda från tidigare vår. Riktigt irriterande, men visst alla fick sämre tack vare detta så intagningspoängen lär sänkas på alla utbildningar i hp kvoten. Fortfarande väldigt konstig normering dock. Jag börjar undra vad fan de håller på med i umeå ärligt talat.
Vad är det som har ändrats? Jag trodde att normeringen gjordes så att andelen deltagare som fått en viss normerad poäng är densamma år från år (ca 1% som får 2.0 t.ex)

Fotnot: Hur tar man bort ett inlägg. Borde ha läst mer i tråden innan jag skrev nåt...
Citera
2013-05-02, 08:41
  #28210
Medlem
Hur gör man när man har skrivit för första gången? Får man ett mail med inloggningsuppgifter då?
Citera
2013-05-02, 08:43
  #28211
Medlem
moellers avatar
Svaren är uppe, fick som jag trodde 1.70, ynka poängen från 1.8 på båda delarna...
Citera
2013-05-02, 08:57
  #28212
Medlem
KungaGubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moeller
Svaren är uppe, fick som jag trodde 1.70, ynka poängen från 1.8 på båda delarna...


Då borde du ha fått 1,75, väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in