2013-04-06, 19:48
  #27049
Medlem
verbal 34/80.
kvant 57/80.

Tror ni jag kan få 1.2 totalt, eller är det 1.15 som gäller?
Hur tror ni provets normering kommer se ut jämfört med t.ex. proven 2012?
Citera
2013-04-06, 19:50
  #27050
Medlem
smakupplevelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asswombat
Hur menar du då att MEK inte är beroende av kontext? Det är ju uppbygt kring att man ska välja ord utifrån kontext.


Och om isen är 0 cm vecka 1, och 0 cm vecka 2, hur många procent anser du att den har ökat mellan vecka 1 och 2? 1%, 10%, 100% ?

Det var precis det jag menade, trodde ironin framgick, att MEK är beroende av kontext.

Är NOG beroende av kontext?
Citera
2013-04-06, 19:51
  #27051
Medlem
Fb kl 8 en lördag, 10 sidor om innebörden av vinter o is...
Citera
2013-04-06, 19:51
  #27052
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guIIet
Kvantitativ 34/80
Verbal 20/80

...

Första gången jag skrivit HP, har inget att skylla på då jag gjorde mitt bästa (resultatet gör mig väldigt ledsen).

Vad ger det här för resultat? Tacksam för svar.

0.1 verb
0.8 kvant

= 0.45 typ
Citera
2013-04-06, 19:51
  #27053
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asswombat
Man kan tydligen inte utesluta det eftersom det inte står i uppgiften att den består av vätska.

En sjö består väl per definition av sötvatten?
Citera
2013-04-06, 19:53
  #27054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Publicerade, studera.nu

Hittade precis frågan som jag syftade på, och det visade sig vara ett gammalt hederligt hjärnsläpp.

Citera
2013-04-06, 19:53
  #27055
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smakupplevelsen
Det var precis det jag menade, att MEK är beroende av kontext.

Är NOG beroende av kontext?

Givetvis.
Citera
2013-04-06, 19:53
  #27056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Typ 3/4 av alla FB:are får det eller högre första gången de skriver HP, resten får 1.5<x<1.7 .
Ja vi är allt sköna lirare.
Citera
2013-04-06, 19:54
  #27057
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakErEnSnelHest
Eller bestod sjön kanske inte av vätska?
Flytande kväve
Citera
2013-04-06, 19:56
  #27058
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Läs frågan ditt hjon

Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Någonting som inte existerar kan inte öka med 25%..

Herregud.. läs frågan och ta till er vad alla skrivit. Hur svart ska det vara?
Alltså. Jag var så upprörd att jag skrev fel hela tiden.

Är detta första dagen på vintern så kan inte ett svar ges, alltså svarsalaternativ E, eftersom vi inte om isen har ökat med 1 cm. Det var ju inte vinter förra veckan. Inte sant? Medveten om att de säkert ändå inte lär ge rätt för E. Tänker dock maila dem i alla fall. Uppenbarligen var det dock rätt många som hade synpunkter om detta.
__________________
Senast redigerad av lakritc 2013-04-06 kl. 20:03.
Citera
2013-04-06, 19:56
  #27059
Medlem
smakupplevelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Givetvis.

Man måste alltså göra antaganden på NOG?
Citera
2013-04-06, 19:56
  #27060
Medlem
silentstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Haha ja, den tiden jag inte har pluggat inför HP har jag räknat på olika poäng för att se var jag kan landa på. Om någon kan normeringstabellerna så är det jag.


hehe, hoppas det gick bra för dig då och tack för informationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in