2012-02-28, 20:41
Medlem
lakritcs avatar
Haha, fr o m nu och fram till den 31a mars kommer du att få jobba för fulla muggar, Mark! HP-guden på FB
Citera
2012-02-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haannes
Vad ska man kunna för KVA/XYZ? Vilka delar i m-böcker ska man nöta?

Angående detta att bli trött/seg i huvudet efter 15-20 minuter är det någon mer som känner så t e x du Mark? Andra får också svara.
Oj, jättesvårt att säga men min uppfattning är att noggrannhet lönar sig. Skulle dock gissa på att elementära potensregler och dylikt förmodligen underlättar om man kan dom säkert.

Gällande att vara fokuserad.

Jag övade en hel del på långa pass. När man är van att arbeta med DTK i 3-4 timmar utan paus är plötsligt riktiga provet ganska generöst med pauser.
Senast redigerad av mark.knopfler 2012-02-28 kl. 21:51.
Citera
2012-02-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Haha, fr o m nu och fram till den 31a mars kommer du att få jobba för fulla muggar, Mark! HP-guden på FB
Helt rätt. Rätt tveksam till att jag höjer mig. Får hoppas avslappnade nerver hjälper mig.

I övrigt: 3 DTK. 18/20 på alla idag. Börjar hitta formen igen tror jag.
Citera
2012-02-28, 22:16
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Helt rätt. Rätt tveksam till att jag höjer mig. Får hoppas avslappnade nerver hjälper mig.

I övrigt: 3 DTK. 18/20 på alla idag. Börjar hitta formen igen tror jag.

Vad fick du på förra provet och vad siktar du på nu?
Citera
2012-02-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Vad fick du på förra provet och vad siktar du på nu?
1,8. Siktar inte på något. Kommer in på med min blivande utbildning och med runt 90 % av några av mina favoritsäten.
Citera
2012-02-28, 22:36
Medlem
Någon här som använt khanacademy under en period på några veckor och känner ärligt att de börjat förbättra sig på matematik uppgifterna på Hp?

och någon som även vet hur mycket övningsuppgifter det finns på khanacademy?
Citera
2012-02-28, 22:48
Medlem
Citat:
1,8. Siktar inte på något. Kommer in på med min blivande utbildning och med runt 90 % av några av mina favoritsäten.

Hur många provtillfällen och, ja, eventuell träning inför provet hade du när du slog till på 1.8?
Citera
2012-02-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aelgaegg
Hur många provtillfällen och, ja, eventuell träning inför provet hade du när du slog till på 1.8?
I-princip ett halvår. Dock tog det lite 9 månader men då var jag inte helt seriös i början. Jag höjde mig inte alls vid första provet och höjde mig direkt till 1,8.

Träning? från i vårens prov till höstens prov pluggade jag nåt ofantligt.
Citera
2012-02-28, 23:00
Medlem
Vet någon om man blir medlem på sidan ordprov.se, kan man då spara sina ord, dvs så att ord man kan inte dyker upp igen och ord man gissar fel på dyker upp flera gånger??
Citera
2012-02-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfgeneral
Materialkostnaden för "Rotfyllning och krona" har gått ifrån 751 till 500.

De fyra alternativen för den procentuella förändringen är -65%, -35%, -52%, -65%. Endast ett av dem är rimligt.

Självfallet, tack för svaret. Tips på hur man ska räkna area och dylikt på fråga 35 och framåt http://www.studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/facitprovfragorochnormeringstabell/fpn/provfragorhosten2011/provpass2dtk.5.501445b132726fd60d80004249.html
Citera
2012-02-28, 23:50
Medlem
Citat:
Oj, jättesvårt att säga men min uppfattning är att noggrannhet lönar sig. Skulle dock gissa på att elementära potensregler och dylikt förmodligen underlättar om man kan dom säkert.

Gällande att vara fokuserad.

Jag övade en hel del på långa pass. När man är van att arbeta med DTK i 3-4 timmar utan paus är plötsligt riktiga provet ganska generöst med pauser.

Inget mer än potensregler?

Som sagt inte kört matematik på lääänge och har nu två böcker hemma som jag tänkte kolla igenom men vet inte om man ska kolla igenom allt eller bara vissa delar.

Edit: Bumpar powercyty´s fråga angående ordprov eftersom jag också vill veta svaret på den frågan
Citera
2012-02-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haannes
Inget mer än potensregler?

Som sagt inte kört matematik på lääänge och har nu två böcker hemma som jag tänkte kolla igenom men vet inte om man ska kolla igenom allt eller bara vissa delar.
och dylikt skrev jag ju även förutom potenser då. Mkt är ju just elementär matematik som det gäller att kunna mkt noggrant. Förlåt om svaret är dåligt men kan inte göra mkt mer. Även sannolikhetslära är väl bra att ha tungan rätt i mun.

Men grovt draget med reservation för att jag har fel så bör man kunna:
Algebra, geometri, aritmetik, sannolikhet, funktionslära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in