Citat:
Ursprungligen postat av evreka
hur tränar man på verbala delen?
Läs mycket böcker. Ju mer du läser, desto bättre. Jag själv läser mycket politik och filosofi vilket jag tror väger tyngre men det är bra mycket bättre att läsa Zlatans biografi än ingenting alls.
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfralla
Ni som är rutinerade provskrivare, på läs-delen, läser ni först igenom texten innan ni tar er an tillhörande frågor eller tar ni först en titt på frågorna så ni har dessa i huvudet när ni läser texten? Vilket är bästa metoden?

Jag läser i regel första frågan, försöker få ett svar på den i texten. Sedan fortsätter jag så. Är det någon fråga man inte får ett bra svar på är det bara att börja om.