Citat:
Ursprungligen postat av
Scraper
Du har inte visat att de var stllningsbyggare. De bygger inte en enda stllning i det videomaterial vi tagit del av.
Att 18:05 (tyvrr) r en skugga r nog den teori lanserad av mig som jag r allra mest stolt ver i "utredningsarbetet". Hade tyvrr missat att det r en tvling, och ber om urskt fr det.
Oj. Att mina fyra "bevis" snkte dig till den grad. Du fr vl leta upp/ hitta p nya konstigheter i stllet fr att klanka p mig.
Om det r en tvling i trden s r det vl det omvnda: att frska g s lngt frn fakta det r mjligt, vifta bort det och bara spekulera.
Hr r fake news-bevakningen som jag hnvisat till.
Jag skrev "stllningsbyggare" eftersom fretaget de arbetar fr har namnet Europe
chafaudage (byggnadsstllning). r det av betydelse om de 12 som arbetade dr uppe denna dag inte var stllningsbyggare, utan har andra yrkestitlar fr att utfra arbeten dr uppe? Det str "
sur le montage des chafaudages", vilket fr mig nd att associera till stllningsbyggare, ven om "avec le montage des chafaudages" hade varit klarare. Om de bara hade jobbat uppe p stllningar (fr x anledningar) borde "montage" (monterande) utg och man skulle d skriver "sur des chafaudages".
Viktigt? Fortfarande fullt mjligt att det rr sig om stllningsbyggare.
"Contact par CheckNews, le gestionnaire de crise engag par Europe
chafaudage, lentreprise qui ralisait les travaux, indique que 12 ouvriers travaillaient ce jour-l
sur le montage des chafaudages Notre-Dame et que le dernier ouvrier a quitt le chantier, aprs extinction de llectricit 17h50. Ils ont quitt le toit vers 17h20.
https://www.liberation.fr/checknews/...cendie_1722145