2019-04-17, 16:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
De utgr frn att det var en olycka tills vidare. Men om de knner fr det s kan de kan de alltid falsk flagga typ gula vstarna ver detta. Narrativet r helt i deras hnder.

Vart har Ambelaine ens nmnt ordet lsning i denna trd?
Det var du som skrev "lsning" - jag frtydligande med Ambelains ordval "frklaring". Om du menade ngot annat s hade det gtt bra att frklara det - men nu verkar du ju inte ha gjort det, och dessutom hller du allts med mig om att Macron, klagaren etc har sagt att de utgr ifrn en olycka tills (om) ngot annat dyker upp. De har allts inte alls "frklarat vad det var utan att titta efter" som Ambelain beskrev det..
Citera
2019-04-17, 18:04
Medlem
Mr.Jack.Russels avatar
Detta klipp, som r taget frn en livestreamad observatorieplats med utsikt ver Notre Dame, psts visa den 15 april klockan 17:05 (ungefr en timma innan branden brutit ut) och visar ngon som vandrar omkring bland byggstllningarna p taket, och vid tv tillfllen blixtrar det till likt ngon tnder en tndare.

Livestreamen verkar inte g att kolla s lngt bak i tiden, men om tiden fr klippet stmmer...

Klippet: https://www.youtube.com/watch?v=IZ8rN0o_lUw
Livestreamen: https://www.viewsurf.com/univers/vil...ale-notre-dame

Klippets beskrivning p Youtube:
Citera
2019-04-17, 18:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag skrev "Titanolympic" av en anledning som jag tror de flesta plsta frstr varfr. De andra hjdarna, bl a Morgans rkefiender, behver nog inte heller nmnas vid namn. Vad ren 1912-1913 betydde fr vrlden behver nog inte heller nmnas. Inte 1914 heller. Filantroper r bara ett annat namn fr psykopater. Fast vad Arnault och Pinault nu har i kikaren r svrare att sia om. Det kanske r kta sorg och de har ju pengarna att gra av med. Men frmodligen r det inte kta utan de vill ha ut ngot av det (PR, goodwill, pro bono m m). En sketen vskfrsljare gr skert Rothschilds renden p ngot stt nd i det lnga loppet. Marionetten Macron har problem och ngot som branden i Notre Dame kan ge honom lite andrum med. Lite some Reagan och "an alien outside threat", nr luften redan gtt ur honom.

Ja, vi har haft lite false flags/MK Ultra den senaste tiden som haft ett helt annat frlopp i kulisserna n vad folk ftt reda p officiellt. Las Vegas, Genua, Christchurch, Paris m m. Allt detta intensifieras fr att avtrubba mnniskor.

De som r plsta vet att Titanic sjnk och att det beror p att skeppet gick p ett isberg.

Resten r konspirationer som inte har med verkligheten att gra.
Citera
2019-04-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Tja, jag skulle nog nd vilja sga att om det r Ngot, av alla dessa pstdda "falsk flagg-operationer" som det har tjatats om nda sedan 911, som verkligen kan vara en kta sdan, s kan det nog vara just denna ...

Macron har ju haft stora, stora, stora problem de sista mnaderna med sviktande std och vxande missnje, liksom ihlliga Gula vstarna-upplopp och slagsml med polisen.
Macron behvde allts "ngot" som skulle kunna "ena fransmnnen" ...

Och vad hade d kunnat vara bttre n att enas kring en stark "nationell, kulturell symbol."
Notre DAme r just en sdan.

Ok ...
Och vad var det som president Macron gick ut i media med - bara Minuterna efter att frsta flammorna brjade synas ???
Jo ... det var ett budskap om att just "enas kring teruppbyggande tav katedralen."

Han tog allts chansen s snabbt att det nstan var som att han hade ett redan frskrivet manus liggande framfr sig.

Och det var inte det Enda som gick oerhrt snabbt.
Fr pltsligt s dk det upp representanter frn Macrons egen "elit" (dvs franska miljardrer) som bara sdr lovade bort Miljarders kronor fr teruppbyggnaden.
Ngot som i alla andra fall hade krvt flera mnaders lngvariga och hrda Frhandlingar parterna emellan. Fr den ena partens gva mste mtas av den andre partens lften om Motgvor (som skattelttnader, politiska reformer, osv).

Nstan som om det allts redan hade frekommit lnga frhandlingar mellan eliten och Macron ...

Och sist, men kanske inte minst, s brjade ju faktiskt branden nstan p minuten efter att katedralen stngt fr dagen (18:30 gick de sista frn arbetet, och minuter efter slog flammorna upp ... ).

Ja, vi ska heller inte glmma att alla de franska "experterna," frn klagare till brandmn med bestmdhet frklarat att branden minsan inte alls var anlagd - redan fre elden slutat brinna.
Hur kunde de veta ngot sdant utan att frst ha underskt liksom ???

---

S, som sagt, om det finns ngot som det gr att vara misstnksam ver, s r det faktiskt detta.
Dessutom s har ju Frankrike faktisk en historia av "otillbrlig pverkan" som inte r allt fr smickrande.
Alla dessa s kallade Falseflag operationer och konspirationer frutstter att det finns mktiga organisationer som verkar helt utanfr de etablerade institutionerna. Har vi sett bevis fr ngot sdant? Slopa hela begreppet konspirationer. Naturligtvis trffas rika och mktiga mn och planerar men det r ju inget konstigt med det. De vill driva vrlden i vad fr dem r en nskvrd riktning och de har makt. 1944 var det ett gng tyska generaler som frskte mrda Hitler. Det var ju en konspiration. Men tittar man p historien hittar man inte mycket snt. Mordet p Martin Luther King kan mycket vl vara resultatet av en konspiration p ganska hg niv. man kan ju ltt hitta anledningar till att mnga mktiga personer ville se honom dd men det mordet skiter alla i. I stllet koncentrerar man sig p Kennedy. Dr har ju ingen ens kunnat presentera ett vettigt motiv.
Citera
2019-04-17, 18:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Jag r helt sker p min tro om att branden r anlagd men att detta aldrig kommer komma ut i media.
Det kommer tystas ner. Det vi kommer f som svar r att det varit en olycka p byggarbetsplatsen. Var s sker!
Det var det frsta jag tnkte nr jag fick till mig nyheten om branden.

Varfr? Jag tror ngon muslimsk organisation ligger bakom detta. Kommer det ut skapar det ett krig mycket allvarligare n det som redan ligger och pyr idag mellan Kristna och Muslimer

Man kan inte tysta ner sdant i dagens medialandskap.

En terrororganisation kommer alltid kunna posta p twitter eller skapa filmer p youtube.
Citera
2019-04-17, 20:04
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jack.Russel
Detta klipp, som r taget frn en livestreamad observatorieplats med utsikt ver Notre Dame, psts visa den 15 april klockan 17:05 (ungefr en timma innan branden brutit ut) och visar ngon som vandrar omkring bland byggstllningarna p taket, och vid tv tillfllen blixtrar det till likt ngon tnder en tndare.

Livestreamen verkar inte g att kolla s lngt bak i tiden, men om tiden fr klippet stmmer...

Klippet: https://www.youtube.com/watch?v=IZ8rN0o_lUw
Livestreamen: https://www.viewsurf.com/univers/vil...ale-notre-dame

Flashback levererar! Hr finns de fyra minuterna kring brandens start ihopklippta:

Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Om ngon r intresserad s klippte jag ihop klippen frn webbkameran och frn nyhetssndningen till en film. Jag lade till lite text mellan varje klipp fr att beskriva vad man br titta efter. Det r allts klippen frn 16:05-16:06, 17:05-17:06, 18:05-18:06, 19:05-19:06 och klippet med den gulkldde personen med ngot vitt p huvudet och ngot svart fr ansiktet. Filmen r drygt 5 minuter lng och utan kvalitetsfrsmring.

Notre Dame 15 april 2019
https://minfil.com/V4c7Dfe7n2/notre_...april_2019_mpg

De typer som syns runt spiran lr ju ha med branden att gra p ett eller annat stt.
Citera
2019-04-17, 20:16
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De som r plsta vet att Titanic sjnk och att det beror p att skeppet gick p ett isberg.

Resten r konspirationer som inte har med verkligheten att gra.

Jag tycker frvisso I-van har rtt om en del grejer fast han r all over the place och delegitimiserar sig sjlv ngot. Jag tror det dr med att Morgan och andra hjdare tjnade pengar p Titanics frlisning hade mer att gra med opportunism n att ngon planerade att bten skulle krocka med ett isberg. Hur fan planerar man det liksom?

Man behver inte tro p Illuminati, att jorden r platt eller att Saddam hade en stargate fr att inse att glorifierade gangstrar som kallar sig sjlva "filantroper" styr vrlden. Har ingenting med ockultism, mysticism, rymddlor eller ngot sdant trams att gra. Giriga, skrupelfria sociopater och intrigmakare som obfuskerar och konspirerar har varit en grej nda sedan den frsta civilisationen uppstod.

OnT s undrar jag hur det ligger till med det dr "gtfulla larmet" som tom MSM tar upp i sin rapportering kring Notre Dame branden.
Citera
2019-04-17, 20:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag tycker frvisso I-van har rtt om en del grejer fast han r all over the place och delegitimiserar sig sjlv ngot. Jag tror det dr med att Morgan och andra hjdare tjnade pengar p Titanics frlisning hade mer att gra med opportunism n att ngon planerade att bten skulle krocka med ett isberg. Hur fan planerar man det liksom?

Man behver inte tro p Illuminati, att jorden r platt eller att Saddam hade en stargate fr att inse att glorifierade gangstrar som kallar sig sjlva "filantroper" styr vrlden. Har ingenting med ockultism, mysticism, rymddlor eller ngot sdant trams att gra. Giriga, skrupelfria sociopater och intrigmakare som obfuskerar och konspirerar har varit en grej nda sedan den frsta civilisationen uppstod.

OnT s undrar jag hur det ligger till med det dr "gtfulla larmet" som tom MSM tar upp i sin rapportering kring Notre Dame branden.

Men lagstiftningen frndrades inte till rikisarnas frdel.

Hela tanken bakom Titanic r drfr ngot som bara existerar i fantasin.
Citera
2019-04-17, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Alla dessa s kallade Falseflag operationer och konspirationer frutstter att det finns mktiga organisationer som verkar helt utanfr de etablerade institutionerna.

Det r ju tvrtom. Dessa glorifierade gangstrar skapade/infiltrerade dessa etablerade intstutioner. Centralbanker dk ju inte upp ur ett svart hl precis.
Citera
2019-04-17, 20:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
mli
Hur menar du d? Ja ja i din vrld r de lika illa som Aftonbladet fr du hittar nmligen dina riktiga nyheter p Trumps twitter och Breaitbart. Men ok vilka galna konspirationsteorier som ingen tnkande mnniska kan ta p allvar har Buzzfeed News lanserat?
En stndig strm av intersektionella fantasihistorier & hatdrev.
Citera
2019-04-17, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men lagstiftningen frndrades inte till rikisarnas frdel.

Hela tanken bakom Titanic r drfr ngot som bara existerar i fantasin.

Federal Reserve skapades ett r senare. Hur gagnade inte det "rikisarna" sg?
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-04-17 kl. 21:04.
Citera
2019-04-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Flashback levererar! Hr finns de fyra minuterna kring brandens start ihopklippta:

De typer som syns runt spiran lr ju ha med branden att gra p ett eller annat stt.

Deras rrelsemnster tyder just p att de hller p att anlgga en brand.
Mrkligt tyst i media ang skuldfrgan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in