Citat:
Ursprungligen postat av
Scraper
Du har inte visat att de var ställningsbyggare. De bygger inte en enda ställning i det videomaterial vi tagit del av.
Att 18:05 (tyvärr) är en skugga är nog den teori lanserad av mig som jag är allra mest stolt över i "utredningsarbetet". Hade tyvärr missat att det är en tävling, och ber om ursäkt för det.
Oj. Att mina fyra "bevis" sänkte dig till den grad. Du får väl leta upp/ hitta på nya konstigheter i stället för att klanka på mig.
Om det är en tävling i tråden så är det väl det omvända: att försöka gå så långt från fakta det är möjligt, vifta bort det och bara spekulera.
Här är fake news-bevakningen som jag hänvisat till.
Jag skrev "ställningsbyggare" eftersom företaget de arbetar för har namnet Europe
Échafaudage (byggnadsställning). Är det av betydelse om de 12 som arbetade där uppe denna dag inte var ställningsbyggare, utan har andra yrkestitlar för att utföra arbeten där uppe? Det står "
sur le montage des échafaudages", vilket får mig ändå att associera till ställningsbyggare, även om "avec le montage des échafaudages" hade varit klarare. Om de bara hade jobbat uppe på ställningar (för x anledningar) borde "montage" (monterande) utgå och man skulle då skriver "sur des échafaudages".
Viktigt? Fortfarande fullt möjligt att det rör sig om ställningsbyggare.
"Contacté par CheckNews, le gestionnaire de crise engagé par Europe
Échafaudage, l’entreprise qui réalisait les travaux, indique que 12 ouvriers travaillaient ce jour-là
sur le montage des échafaudages à Notre-Dame et que «le dernier ouvrier a quitté le chantier, après extinction de l’électricité à 17h50. Ils ont quitté le toit vers 17h20».
https://www.liberation.fr/checknews/...cendie_1722145