2019-04-10, 20:22
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Jag är tillräckligt insatt för att se att verkligheten är helt annan, än hur saker är "tänkta" att vara.
Du tror att "systemet" ser till att allt är tipp-topp. Tillåt mig säga att verkligheten är helt annan. Jag har själv hört prefekter och rektorer påtala vikten av att godkänna elever för att budgeten för verksamhetsåret skall hålla. Jag har själv hört rektorer säga att godkänt-gränsen skall justeras nedåt så att fler elever godkänns.

Undermåliga elever, elever som inte presterar blir godkända och tillåts ta examen.
Du får gärna, i din naiva värld, tro att Skolverket minsann ser till att lärarna är kompetenta och "Top Notch".

Vivalla-skolan är ett utmärkt exempel på hur fel det blir.

Som sagt skrev jag detta om du inte noterade det som svar på ditt inlägg:

"Det är i slutänden rektorerna som beslutar om vilka som står i vilka klassrum och det är alltid i slutänden rektorerna som ger order inom skolan vilka som ska/kan undervisa i vissa ämnen. Lärarna väljer inte detta själva, därför undrar jag hur du kan vara så enkelspårig i din uppfattning.

Det finns bra och dåliga lärare, ja det gör det. Men som jag skrev tidigare så är många väldigt duktiga i sina ämnen och kan undervisa bra i dem, att sedan skolorna väljer att hantera deras positioner inom klasserna beror mycket på ekonomiska förutsättningar, dåliga rektorer och svårt att tillsätta rätt lärare på rätt plats inom skolorna, det är ofta svårt att få ihop behörigheter och kunskapskvaliteter på en enda skola, många skolor tampas med vikarier, korta tjänster och "paniklösningar".

Jag är mycket VÄL medveten om hur det fungerar.
Citera
2019-04-10, 20:25
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Rektorn:

"Om ditt barn har sagt ord som inte är helt okej att använda så ringer vi till dig som förälder. Inte för att klaga på ditt barn, utan för att berätta vad ditt barn upplever..."

Detta förklarar varför Vivalla-skolan ser ut som den gör

100% kravlöshet
100% flathet

Ja man viker sig och slätar över och det blir aldrig särskilt effektivt. Dessa människor fattar ju knappt när man skriker till dem vad som gäller, så vad hjälper milda ord och överslätande? Det tråkiga är att de inte heller förstår raka och tydliga och stränga tilltal. De verkar komma från en helt annan planet. Det går inte att kommunicera med dessa klan-medlemmar
Citera
2019-04-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Som sagt skrev jag detta om du inte noterade det som svar på ditt inlägg:

"Det är i slutänden rektorerna som beslutar om vilka som står i vilka klassrum och det är alltid i slutänden rektorerna som ger order inom skolan vilka som ska/kan undervisa i vissa ämnen. Lärarna väljer inte detta själva, därför undrar jag hur du kan vara så enkelspårig i din uppfattning.

I den bästa av världar. Absolut. Men nu lärarbristen total. Rektorerna tar vad de får. De har inget val.

Läraryrkets status är obefintlig
"Bottenskrapet" blir antagna
Värdegrund och genus styr utbildningen
"Färdigheter" är överordnat kunskaper, pedagogisk förmåga och fakta

Vivalla-skolan är i fritt fall. Bland landets sämsta skolresultat. Nästan enbart invandrarungar.
Och med en skolledning som är flat, kravlös och har värdegrundsarbetet uppe i röven.
Citera
2019-04-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Jag skrev att jag i sådana fall bad om ursäkt. Men då stämde ju det jag skrev om din oförmåga att uttrycka dig förståeligt i skrift ändå. Detsamma får nog även sägas om din läsförståelse.

Tror du din ursäkt är värd något din parasit? Inte ett skit.
Citera
2019-04-11, 01:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Ja man viker sig och slätar över och det blir aldrig särskilt effektivt. Dessa människor fattar ju knappt när man skriker till dem vad som gäller, så vad hjälper milda ord och överslätande? Det tråkiga är att de inte heller förstår raka och tydliga och stränga tilltal. De verkar komma från en helt annan planet. Det går inte att kommunicera med dessa klan-medlemmar
Ja lärarna får gå självförsvarskurser, Kung Fu, Karate, lära sig hantera en AK-47a, Glock och taser, ha knogjärn i handväskan, och kängor med stålhätta förstås
Hela Sveriges samhälle är inte byggt för att hantera det här fantastiska kompetensregnet.

Kompetensregnet är så avancerat enligt PK-Dogmerna att de blir uttråkade i skolan och hellre vill bli martyrer och självmordsbombare och liknande. Så varför inte undervisa dem i sådant då ?
Bygga bombbälten och liknande. Sveriges unika kompetens borde ju här komma till sin rätt, tycker man ju ?
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det är inte solklart vad man skall ha för antaganden där. Rimligen är sjukskrivningshändelserna inte helt oberoende eftersom många kan bli sjuka samtidigt när det går epidemier av olika slag.

Men OK vi kan t ex anta att en lärare är sjukskriven i genomsnitt 10% av alla arbetsdagar och anta oberoende händelser.

Sannolikheten att alla 9 lärare skall vara sjuka samma dag blir då 0,1^9=0,000000001, dvs "en på miljarden".
Javisst, en miljard dagar är 2 739 726 år, så nästa gång det inträffar är alltså om 2,7 miljoner år. PK-Patrasket kan vara lugna, de tittar bara på statistiken ändå. Enligt statistiken så har Sverige aldrig varit tryggare ! Det har vi Röfvéns ord på ju !

Nej om vi hämtar information ifrån FKassan så ligger det genomsnittliga sjuktalet på 10,3 sjukdagar per år, länk:
https://www.forsakringskassan.se/omf...vagen_till_9_0
Citat:
När målet fastställdes hade sjukpenningtalet ökat med 70 procent på fem år och låg på 10,3 dagar per person och år.

Så ett läsår omfattar cirka 198 arbetsdagar (inklusive loven), så

(10,3/198)^9 = 0,05067 ^9 = ?? Den som är intresserad kan räkna ut detta

Nja det blir 10^-11,6572 eller 2,2017 ^-12 vilket är en på 2202 miljarder dagar, vilket i sin tur är
6 032 876 712 år. Så nästa gång det inträffar sker först om sex miljarder år.
Dvs då Solen har slocknat för längesedan.
Vi kan ju vara helt lugna. Det kan alltså givet det ovan räknade resonemanget inte vara Mångkulturens fel det är helt enkelt för osannolikt.
Alldeles alldeles för osannolikt
Hitintills så är det väl dock bara vinterkräksjukan som orsakat massjukskrivningar

Så PK-Patrasket kommer imorgon att skylla på vinterkräksjukan,
och Värdegrunden är räddad igen
PK-Patrasket kan alltså vända på kudden och somna om.
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
omringa skolan med sandsäckar, taggtråd och kanoner.
endast integrerade människor släpps ut.
Javisst allt medans PK-Vänstern sitter och viker foliehattar och stickar offerkoftor för glatta livet
Citera
2019-04-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna

Det är just därför som dessa individer ska repatrieras till sin del av världen, här behövs dom inte.
Allting dom tar i blir till kaos, jag är så fruktansvärt trött på dessa människor.
Citera
2019-04-11, 06:53
Medlem
En sak som sällan kommer fram i debatten är frågan om begåvning och koncentrationsförmåga.

Cirka 13 procent av befolkningen ligger i IQ-spannet 70-85, var sjätte per klass. Generellt. Hänger du inte med blir du stökig till slut. Överdiagnosticerandet är ett resultat av utåtagerande barn som har det svårt. Men vi är inte där än, i debatten. Det bara sniffas på det.

Mångkulturella skolor som Vivalla har ännu fler elever som inte förstår, språksvårigheter, obefintlig hjälp hemifrån och det mest förbjudna av allt; lägre IQ-nivåer genetiskt.

Begåvningsproblematiken lyser med sin frånvaro i debatten. Om eleven redan i andra klass ska kunna dra slutsatser och analysera innehåll är läroplanen åt helvete felskriven.

Det krävs analys för godkänt i högre åldrarna.

I tvåan; du kan ha ett mentalt åldersspann mellan 6 och 10 år i samma klass.

Säger sig självt att det finns barn som misslyckas. Barn som känner sig värdelösa lever rövare.

Det spelar ingen roll om du så har 10 lärare i samma klass, det är kraven som är för höga för en av sex. På Vivalla, gissningsvis det dubbla.

Vissa borde få ägna ytterligare ett par år till att leka.

Några länkar:

https://www.svd.se/psykolog-skolan-a...aste/om/debatt

https://www.specialnest.se/skola/sva...ellan-stolarna

https://youtu.be/OzRAWSzZT8g
Citera
2019-04-11, 08:37
Medlem
Citat:
Fler lärare slår larm – går ut och berättar om problemen på Vivallaskolan: ”Jag har aldrig sett så råa slagsmål som här”

Råa slagsmål, grova könsord, bråk och stök.
Nu väljer tre lärare på Vivallaskolan att gå ut och lyfta på locket till en verklighet få känner till.
– Här såg jag för första gången en elev skalla en annan, säger Pia Lundqvist, lärare i årskurs 6.
...
Staffan Lindberg, lärare och mentor i årskurs fyra, har också han jobbat ett år på skolan.

– Vi gjorde ett tappert försöka att rapportera allt som hände. På 40 dagar hade vi mellan 350 och 400 tillbud, det kan handla om att man springer ut från klassrummet, sparkar varandra, till rena slagsmål. Det är riktigt rått.
...
David Crawford har suttit tyst. Han har jobbat på skolan i 20 år. Han vill inte ge en allt för dyster bild, menar att i små grupper fungerar barnen som på vilken skola som helst.
...
– Vi har kallat till fem föräldramöten, med tolkar, sedan januari och fortfarande inte fått hit hälften, säger Staffan. Vi vill att föräldrarna kommer. Vi måste prata om problemen, vi har regelrätta slagsmål i vår grupp varje dag.

https://www.na.se/artikel/orebro-kom...agsmal-som-har
Senast redigerad av Genderfluid 2019-04-11 kl. 08:39.
Citera
2019-04-11, 09:08
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderfluid
https://www.na.se/artikel/orebro-kom...agsmal-som-har

Härligt med mer info, även om det är sådant alla i tråden redan räknat ut: Vivallaskolan är som Vivalla i övrigt: en NoGoZon där våld och kaos råder. Barnen saknar respekt för lärarna, precis som deras äldre bröder och deras föräldrar. Mitt stalltips är att de kommer stänga skiten och försöka flytta ut eleverma i övriga Örebro där förfallet inte gått lika långt. Ännu.
Senast redigerad av Studsboll 2019-04-11 kl. 09:39.
Citera
2019-04-11, 12:22
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
En sak som sällan kommer fram i debatten är frågan om begåvning och koncentrationsförmåga.

Cirka 13 procent av befolkningen ligger i IQ-spannet 70-85, var sjätte per klass. Generellt. Hänger du inte med blir du stökig till slut. Överdiagnosticerandet är ett resultat av utåtagerande barn som har det svårt. Men vi är inte där än, i debatten. Det bara sniffas på det.

Mångkulturella skolor som Vivalla har ännu fler elever som inte förstår, språksvårigheter, obefintlig hjälp hemifrån och det mest förbjudna av allt; lägre IQ-nivåer genetiskt.

Begåvningsproblematiken lyser med sin frånvaro i debatten. Om eleven redan i andra klass ska kunna dra slutsatser och analysera innehåll är läroplanen åt helvete felskriven.

Det krävs analys för godkänt i högre åldrarna.

I tvåan; du kan ha ett mentalt åldersspann mellan 6 och 10 år i samma klass.

Säger sig självt att det finns barn som misslyckas. Barn som känner sig värdelösa lever rövare.

Det spelar ingen roll om du så har 10 lärare i samma klass, det är kraven som är för höga för en av sex. På Vivalla, gissningsvis det dubbla.

Vissa borde få ägna ytterligare ett par år till att leka.

Några länkar:

https://www.svd.se/psykolog-skolan-a...aste/om/debatt

https://www.specialnest.se/skola/sva...ellan-stolarna

https://youtu.be/OzRAWSzZT8g

Precis så är det ju. Gamla tidens särskola var ämnad för barn med IQ under 80. Det var sällsynt att barn hamnade där. Per idag kan vi räkna med att de flesta barnen med utomsvensk bakgrund skulle platsa bättre i särskolan än i exempelvis vivalla-skolan.

Det är inget märkligt eller rasistiskt och det finns många studier som pekar på det. Bland annat
den här youtube-videon med en Amerikansk professor som försökte slå hål på myten att det inte fanns hög IQ folk i Afrika. (Han klarade inte att hitta populationer med högre än 85 i iq.)

https://www.youtube.com/watch?v=t1mgrTGeDPM

Nu ska vi tänka också att 85 i IQ är milsvida skillnad mot 100 i IQ.

Det är alltså 20%-ig ökning av hjärnkapacitet men inte bara det. Med lägre IQ kommer även en total oförmåga att förstå mattematiska abstraktioner. Dvs. Låt oss klippa bort ett helt lands ingenjörskår och se hur mycket som blir vettigt producerat - NADA.

Det vi defacto gör är dels befolkningsutbyte men dels också byter ned våran extremt användbara abstraktionsförmåga , kognitiv förmåga samt förmåga att planera för framtiden mot AD-hoc tänkande.

Med kraven som sänks och resultaten som uteblir - uteblir även samhällsutvecklingen.

Men ok det är ju det Svenskarna tyvärr accepterar dock inget MSM någonsin kommer att tillstå.
Citera
2019-04-11, 13:37
Medlem
Clawdices avatar
Ja, för den som tror att det enkom är kulturellt, så måste ni tyvärr bli ännu mindre PK för att ta tag i problemen på riktigt.

Ja, vänstern har rätt i att det finns socioekonomiska faktorer.
Ja, SD-svansen har rätt i att det finns kulturella faktorer.

Precis som jag inte har några problem med att hålla med er om detta, så måste även ni kunna hålla med mig om att genetik spelar roll.

Om somalier skaffar 7-8 barn med sin kusin, så kommer flera av barnen bli helt jävla retarderade.
Placerar ni dem i ett kulturellt helsvenskt fosterhem, med goda socioekonomiska förutsättningar, så ja, det kommer troligen rädda barnet från att bli en IS-krigare, men tyvärr, fortfarande retarderad.

Nej, jag är inte så vänster att jag vill att staten ska detaljstyra folks liv, förbjuda folk att skaffa barn o.s.v, utan jag tycker att dessa individer ska få leva precis som de vill

I öknen de kom från.
Citera
2019-04-11, 14:47
Medlem
– Vi gjorde ett tappert försöka att rapportera allt som hände. På 40 dagar hade vi mellan 350 och 400 tillbud, det kan handla om att man springer ut från klassrummet, sparkar varandra, till rena slagsmål. Det är riktigt rått.
– Vi har kallat till fem föräldramöten, med tolkar, sedan januari och fortfarande inte fått hit hälften, säger Staffan. Vi vill att föräldrarna kommer. Vi måste prata om problemen, vi har regelrätta slagsmål i vår grupp varje dag.
Och samtidigt ljuger rektorn vidare i media om att allt är "bra i skolan", "bra stämning", "allt fungerar".

Kul att se att föräldrarna och tolkarna skiter i att komma till skolmötena. Det visar med all tydlighet deras inställning till Sverige och svensk skola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in