Citat:

Ursprungligen postat av 
Lukas199

Hur är lektionerna i Software Engineering och Webbprogrammering?? Trodde jag hittade info om det någon månad sen men verkar som det inte finns längre. Är det lektioner/föreläsningar med lärare på plats eller är det online videos man kollar på och följer?

Det kan skilja mellan olika kurser men det är som på alla högskolor, undervisningen bedrivs i en kombination av föreläsningar (lärare som föreläser, vänder slides eller programmerar i realtid), seminarier (lärare som går igenom problem och låter dig jobba/diskutera det under lektionstiden), laborationer (uppgifter som skall lösas och labbhandledare som du kan fråga efter hjälp) och så vidare.
Högskolor är generellt sett traditionella i sin undervisningsform och hur man bedriver undervisning är rätt likt mellan högskolor. Akademiker (lärare och forskare) ser rätt lika ut, oavsett högskola, de är fostrade i en viss tradition och gör sitt bästa för att upprätthålla den.
Video används rätt sällan i högskoleutbildningar, generellt sett. Det är mestadels distansutbildningar som använder det. Campusutbildningar har "alltid" folk i salen.
Oavsett vad, hade jag varit du hade jag varit lugn. Det är rätt trivsamt att gå på en högskola och det finns oftast folk som hjälper en. Förutsatt att man själv bidrar och är en "god student".