2020-01-21, 15:15
Medlem
InteLagoms avatar
En 35 cl explorer med 7up och ett sex pack Eriksberg glas flaska 50 cl för ca 250 kr, det är jag värd efter att ha amputerat Irene Engel's vänster arm under slutscenerna i den amerikanska talkshowen i Wolfenstein 2: The new colossus. Just nu sitter jag och kollar skyskrapor på www.skyscrapercity.com och lyssnar på Bee - Andrew Meller. Fy fan vilket skräp u-länderna bulkar upp med.
Senast redigerad av InteLagom 2020-01-21 kl. 15:18.
Citera
2020-01-21, 22:40
Medlem
PaulPaljetts avatar
Whiskey eller bourbon. Perfekt att småsmutta på så man bli lagom lullig och bara myser.

Är det ensamfylla när familjen är borta så blir det ett par flaskor rödvin av lite kraftigare karaktär. Då kan man gå och smådricka från tidig eftermiddag och vara salongs ett bra tag. Gärna kompletterat med en rejäl flottig pizza.

För ensamfylla i varmt bad eller bastu är det självfallet valfri öl som gäller.
Citera
2020-02-01, 06:13
Medlem
Jag rekommenderar starkt följande. 12 stycken Sjukommatvåan, mellan 18:00-04:00, sitt vid datorn och kolla runt på Youtube eller någon sida som reddit. Brukar kolla på alltifrån gamla filmer till politiska dokumentärer. Ring eller chatta med någon kompis/familjemedlem. Efter ett tag så blir du trött och kommer somna, och det kommer kännas som att du sover på ett fluffigt rosa moln när du lägger dig i sängen.

Så fort du vaknar, drick två liter iskallt vatten, ta en dusch, somna om och ät sedan något så är du fit for fight igen!
Citera
2020-02-01, 20:09
Medlem
Först en god måltid med förrätt, då en snaps och ljus lager, sen kött och potatis med en öl till. Sen för att bli lite berusad belgisk ale och whiskey. Konjak funkar med, Grönstedt då
Citera
2020-02-01, 20:33
Medlem
Sonny00s avatar
Sitter just nu och intar en 33 cl päroncider (4,5%) och en miniatyrpåse chips. Full lär jag inte bli eftersom jag bara har en burk. Jag kan dock tänka mig att det skulle vara rätt skönt att dra i sig en 6-7 burkar en skön sommarkväll tillsammans med en pizza och bli lite lagom lullig i den nedåtgående solens smekande strålar.
Citera
2020-02-03, 19:25
Medlem
Något skäligen lågklassigt rödtjut till en bra ugnspizza samt en fin gräddglass till efterrätt. Typ Åkessons MontLaiz på enliters tetra till en ICAs färskpizza med salami.

Är käket bara lite kryddat känner man ingen skillnad på dyrt vin och billigt.

Sen en kaffe och något starkt och en chokladbit.
Citera
2020-02-03, 20:23
Medlem
Ensamfylla med whisky, öl, snus och cigaretter är helt fantastiskt när själen mår uselt. Finns det dessutom möjlighet till bastu tidigt in så är man som hemma igen.
Citera
2020-02-04, 21:13
Medlem
XtraXs avatar
Har sedan klockan 18.30 ikväll druckit 4 33 cl starköl + en 6a vodka och schweppes russchian, och jag känner mig inte det minsta påverkad. Hade jag varit på fest så hade jag garanterat varit mer på lyset. Är det svårare att bli full hemma i sin ensamhet?
Citera
2020-02-04, 21:31
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Har sedan klockan 18.30 ikväll druckit 4 33 cl starköl + en 6a vodka och schweppes russchian, och jag känner mig inte det minsta påverkad. Hade jag varit på fest så hade jag garanterat varit mer på lyset. Är det svårare att bli full hemma i sin ensamhet?

Mycket av det vi förknippar med berusning, t ex glädje, uppsluppenhet och hämningsfrihet, är helt enkelt psykologi. Vi förväntar oss att bete oss på ett speciellt sätt när vi dricker. Det sägs att den enda sanna effekten är trötthet.
Citera
2020-02-04, 22:01
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Mycket av det vi förknippar med berusning, t ex glädje, uppsluppenhet och hämningsfrihet, är helt enkelt psykologi. Vi förväntar oss att bete oss på ett speciellt sätt när vi dricker. Det sägs att den enda sanna effekten är trötthet.

Blir ramlösa på vardagskvällarna framöver
Citera
2020-02-07, 12:05
Medlem
Ah, en riktig broder till trådstartare! Ibland finns det knappt något bättre än att köpa en kasse öl, kanske en god whisky vid sidan av och sitta vid datorn/ligga på soffan hela dagen. Jag är gräsänkling fram tills imorgon och ledig fram till måndag. Idag började jag med att städa, dammsuga samt plocka ur och in i diskmaskinen.

Nu ligger jag här på soffan i morgonrock med katten, mobilen och ett stabilt glas virre i handen och funderar på vad nästa steg blir. Det blir garanterat att sätta sig på bussen in till centrum och köpa en matchkasse med antingen favoriten åbro 7,3 eller pripps 5,0. Båda otroligt prisvärda enligt mig. Till det måste man ju ha tilltugg så man inte slocknar innan det börjar mörkna förstås.. känner jag mig rätt kan det bli en rejäl gyrospizza med isbergssallad, gurka, tomat och möjligtvis vitlök på.

Sist men inte minst lär jag kombinera detta med ändlöst slösurfande, tv-tittande och datorspelande tills jag helt enkelt inte orkar mer. Brukar gå rätt fort tyvärr

EDIT: Att titta igenom gamla simpsonavsnitt från de första 2-10:e säsongerna medans man kör ensamfylla kan jag varmt rekommendera
Senast redigerad av YesBaows 2020-02-07 kl. 12:09. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-07, 12:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YesBaows
Ah, en riktig broder till trådstartare! Ibland finns det knappt något bättre än att köpa en kasse öl, kanske en god whisky vid sidan av och sitta vid datorn/ligga på soffan hela dagen. Jag är gräsänkling fram tills imorgon och ledig fram till måndag. Idag började jag med att städa, dammsuga samt plocka ur och in i diskmaskinen.

Nu ligger jag här på soffan i morgonrock med katten, mobilen och ett stabilt glas virre i handen och funderar på vad nästa steg blir. Det blir garanterat att sätta sig på bussen in till centrum och köpa en matchkasse med antingen favoriten åbro 7,3 eller pripps 5,0. Båda otroligt prisvärda enligt mig. Till det måste man ju ha tilltugg så man inte slocknar innan det börjar mörkna förstås.. känner jag mig rätt kan det bli en rejäl gyrospizza med isbergssallad, gurka, tomat och möjligtvis vitlök på.

Sist men inte minst lär jag kombinera detta med ändlöst slösurfande, tv-tittande och datorspelande tills jag helt enkelt inte orkar mer. Brukar gå rätt fort tyvärr
Ni min herre, är allt en riktig livsnjutare!
Gutår på dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in