2019-11-15, 11:01
Avslutad
Återigen en kalsongfylla. Vaknade vid sex-draget igårkväll och gick upp och duschade. Drack kaffe, åt ärtsoppa eftersom jag gjort ett större kok i onsdags. Därefter trollade jag Micke Magmys mellan 22-01. Redan här knäppte jag en pilsner, en Pripps 7,2. Därefter har det fortsatt hela natten. Jag har bland annat tittat på en man som arbetar på Youtube.

Nu ligger jag på 7 stycken 7,2-or och är lagom rund och fin. Jag funderar på om det vore läge för en omelett?

Omeletten är en sentida nyhet för mig och nånting jag mer eller mindre upptäckte själv. Vi åt aldrig omelett hemma som barn. Jag experimenterade helt enkelt på fyllan och... ja, det blev gott. Sen googlade jag och insåg att hela världen visste om vad jag nyss upptäckt. Nåja, gott är det. Och jag har allt hemma. Utom ägg. Så det blir en promenad ner till Ica i pyjamasbyxor, foppatofflor och huvtröja.

Det är såhär livet ska levas.
Citera
2019-11-15, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
Arbetslös, uttråkad och var tredje dag alkoholist gör att jag kan rekommendera: J.P Wisers whisky från Kanada, en riktigt "smoooth taster" till ett fantastiskt pris. Nackdelen är så klart plastflaskan. Men 125 kr för kvarting modellen, tillsammans med tre glasflasköl: Eriksberg 50 cl, gör att jag håller fortet i min inomhus grotta till ett resonabelt pris. Gick på drygt tvåhundringen jämt med groggvirket: 1.5 liters cocacolan, gör att känslan är gungande i förstaklass.

Tobaksvalet till är: Grov portion snus (vit) och Marlboro Gold cigaretter.

Efter som listtrådar förbjudes behövs en liten utläggning för varför "lonedrinker" dricker som hen gör.

Dela med er!!

Ska man bara bli full så duger ju vodka.
Citera
2019-11-16, 16:10
Medlem
Fylla vet ja inte men en skön berusning är vad det handlar om.

Lite smaklig alkohol, god mat samt lite trevligt "pyssel" att hålla på med, då och då.
Strosa omkring i bostaden vid pysslandet och njuta av lugn skön musik, eller härlig lugn tystnad, och dricka den goda alkoholen.

De e livskvalitet och njutning!!

I December och närmare Juletid infaller dessa stunder oftare. Glögg med Julöl samt Julpyntande i lugn och ro med dämpat ljus såväl inomhus som utifrån kommande. Nice.

Ibland kan man höra grannens ungar skrika, vilket bara bidrar till uppskattningen av ens egna lugna mys.
Citera
2019-11-20, 07:46
Medlem
EuropeanCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Nästa steg efter ensamfyllan inomhus är ensamfyllan utomhus... en skön parkbänk vid vattnet, gärna lite sol och bris, samtidigt som man knäpper en kall bira från kylbagen som man har smusslat ner i ryggsäcken. Kanske tar man några huttar från kvartingen som är undangömd i jackfickan.
Åå, det här får mig att tänka på en ensamfylla jag hade i somras. Bestämde mig en kväll för att gå ut och sätta mig på ett berg och kolla på solnedgången. Hade med mig några bira och en högtalare och spelade lite go musik. När det blev mörkt gick jag ner från berget och sedan hemåt på en av mina vanliga promenadsträckor. Ölburk i ena handen och högtalaren i den andra. Några på en balkong ropa och fråga om jag mådde bra. Hur kan man inte må bra en sån fantastisk kväll? Kom hem och tänkte fortsätta ensamfyllan framför datorn. Men det var en sån perfekt sommarnatt, fortfarande ljust på delar av himmeln vid 01:00. Ölen va slut så blandade groggar i några petflaskor och gick ut igen. Började dansa på ett förortstorg vid 02 på natten. Det var helt öde förutom några somalier som stod och hängde vid en taxi. Gick till en park där jag gick runt några varv tills högtalaren ladda ur. Började gå hemåt vid soluppgången. Kom hem och fick för mig att jag skulle ta ett pass på träningscykeln och spela en match på FIFA samtidigt. Vakna vid 10:30 i soffan, balkongen helt öppen, Playstation stod på men TVn var avstängd, däcka nog direkt så jag hann aldrig sätta på den. Gick och la mig i sängen och vakna senare på eftermiddagen. Var rätt bakis och skulle jobba på kvällen, haha.

Så jag gick alltså hemifrån strax efter 21.00 för att kolla på solnedgången och det blev en hel natts promenad där jag blev fullare och fullare och somna någon gång vid 04:30. Men jävlar vad roligt jag hade.
Citera
2019-11-20, 13:04
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Gin och Tonic. Eller Fem komma tvåan.

Några cigg att röka och bra musik.
Citera
2019-11-23, 11:16
Medlem
Härlig Lördag! 1:a ölen sänktes på vägen hem efter diverse handlande i Centrum. Bl.a en säck med ÖL - 7.3. Den kickade in fint på resten av hemvägen. Väl hemma började matlagningspysslet med skön musik, en öl till, under STOR mysfeelingsfaktor.

Sitter nu och njuter av tillvaron framför datorn och Tv`n. Resten av dagen ska det strosas omkring i lyan och utföras diverse hushållssysslor, samt matlagning och hockeytittande på eftermiddagen. Allt under intagande av ett antal kalla.

Livet e nice!
Citera
2019-11-24, 17:36
Medlem
BosseKnopps avatar
Aldrig fel med ensamfylla. Frågan är om det räknas när sambon är i huset men inte dricker och umgås med en?

En flaska rött vin till grundning, man ska börja så tidigt så att man inte behöver laga mat och inte blir hungrig. När vinflaskan är nere så ska man dricka några burkar Smålands och när 3 st är nere kan man kanske äta RÅ falukorv. Det som händer sen är magi, när man korkar upp romen och colan. Helt fantastiskt skönt lugn i kroppen med den blandningen...
Citera
2019-11-26, 01:03
Medlem
Bertil85s avatar
Några starköl, blended whiskey och något smått att äta.
Citera
2019-12-01, 00:05
Medlem
Koettbullens avatar
När man var fattig student blev det en del ensamfyllor, speciellt då man bodde i en stad där man inte kände en kotte. Vanligtvis köpte man med sig hem det billigaste bag in box vinet, vitt. Då var man tvungen att prioritera alkohol per krona snarare än smak. En flaska minttu följde med hem då och då. Som finne är jag lite frälst i minttu. En, två, tre shots minttu följt av lite gaming framför ens playstation, det var tider det Men minttu är rätt dyrt så om det var starksprit man var sugen på, men pengarna var knappa, fick det bli en sjuttis explorer. Sedan duttade man i lite citronextrakt i shotglaset och njöt.

Nu på senare år föredrar jag att dricka några glas valfritt vitt, samt runda av kvällen med en eller två folköl (heineken, norrlands guld eller lapin kulta). Räcker gott och väl för en lagom skön fylla när man är ensam och har ledig tid.
Senast redigerad av Koettbullen 2019-12-01 kl. 00:08.
Citera
2019-12-01, 00:31
Medlem
Spud-boys avatar
Jag har inte druckit på 6år, blev tvungen att sluta pga att fascister invaderade mitt liv.. Men typ 85% av mina fyllor har varit ensamfyllor..

Röka är bättre dock, dom har sina vardera egna, specifika kvaliteter - tillsammans funkar oxå.. Men jag brukade promenera mycket, kunde ge mig av mitt i natten för en promenad på 1.5mil roundtrip till närmsta natt-öppna mack för att köpa 4st 6-pack folkis och hyra en dvd där, sedan drack jag hela vägen tillbaka.

Kommer hem några timmar senare på natten, kall och gång-sliten, in i värmen - sätter igång filmen och fortsätter dricka folkisarna, medans man blir soft och varm igen..
Citera
2020-01-17, 22:18
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ska man bara bli full så duger ju vodka.

10/10 Rätt!!!

Förövrigt drogs ett sexpack Eriksberg glasflaska för 109 spänn med plastpåse. Inget att skryta med men helt klart värt efter att ha dödat Alduin i Skyrim, helvetet kunde inte ens göra 20% på min karaktär. HAHAHA!!!
Senast redigerad av InteLagom 2020-01-17 kl. 22:25.
Citera
2020-01-17, 23:38
Avslutad
Mitt stånkande och frustande ölförslag är 33cls Elk öl 7.5%. De slår duktigt. Skulle vilja säga att köper du hem en 4st när du lovat tjejen hålla igen..så är du ysclig bra länge. Dessutom går 4st på under 60spänn. Definitivt en av systemets billigaste o bästa fyllor, för dom är goda. Du har samma pris för en liters tetra Vino Blanco kartongliter. Men den smakar uschligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in