2019-04-04, 11:24
Medlem
Brukar spilla upp några whisky och samtidigt sprätta lite starköl. Spela spel eller lyssna musik. Blev senastatt lira the witcher 3. Nån ölkorv och nå chips som tilltugg. Riktigt underbart!
Citera
2019-04-04, 11:39
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nu har jag inte ensamfylla så ofta, men fan vad skönt det kan vara att bara dra några öl eller en fin virre och bara ha kvällen för sig själv och kolla fotboll och/eller intressanta dokumentärer eller havldokus från tuben.
Vad är en halvdokumentär för något?

Jag dricker ganska sällan och ännu mera sällan ensam. Inget jag dömer ut dock, det kan vara rätt trevligt. När det väl händer uppskattar jag pilsner av tyskt snitt eller belgisk ale. Chablis är en annan favorit, no homo.
Citera
2019-04-04, 12:23
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Skippa tobaken och är lite god glass, kladdkaka,godis. Allt som är sött och gott. Sa jag lite? Menar ät tills du blir mätt
Citera
2019-04-04, 12:26
Medlem
qups avatar
Jag dricker inte ofta själv men uppskattar de få stunder jag får. Att sitta och ta en tre-fyra öl en kväll och lyssna på musik och tramsa på nätet är fan guld.
Citera
2019-04-04, 12:32
Medlem
Jag gillar också ensamfyllorna. Jag håller mig oftast till vin, då jag blir mätt av öl och skippar kvällsmaten, vilket gör dagen efter jobbig.
Citera
2019-04-04, 12:39
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Om jag fattat rätt handlar det här om ensamfylla och att man är hemma

Har ni passerat stadiet där man blir pigg och kreativ av alkohol och gått in i den mer nersupna alkoholist fasen där ni dricker er avtrubbade eller hur gör ni för att tygla er ner fyllan börjar ge sig till känna när ni sitter där ensamma, får ni inte lust att försöka få ut lite mer av fyllan, får ni inga infall att dra ut i natten, börja ringa folk etc?

Jag har gjort något försök men i takt med att fyllan sätter in fylls jag av idéer på galna upptåg samtidigt som känslan av oövervinnerlighet sätter in och tankar om morgondagen helt upphör att existera brukar det nästan alltid skena i väg och sluta helt annorlunda än den planerade "hemmakvällen"

Jag tror det beror lite på vad man dricker. Intar jag vodka eller öl så blir det precis som du beskriver med spontana infall, en växande äventyrslust(brist på bättre ord). Men när jag håller mig till whisky i hemmet så sjunker jag in i en varm och mysig fylla där jag bara sitter och njuter av mitt egna sällskap.
Citera
2019-04-04, 14:08
Medlem
Roddarens avatar
Jag dricker gärna själv men inte primärt för att bli full. Lite smålullig av en Whiskey är väl ganska trevligt och kan ge upphov till nya tankespår. Öl och vin till mat och Whiskey för att dricka är min stil. En 18 årig kvalitetswhiskey kostar en slant men mätt i yrsel per krona blir det billigare än vin och öl. Jag har inte blivit stupfull på över 20 år men smålullig 2-4 ggr i månaden är trevligt och helt försvarbart.

Man är inte alkis för att man gillar alkohol men om det går överstyr kan det faktiskt få svåra konsekvenser för alla involverade och om man kör full så kan man faktiskt köra ihjäl folk.
Citera
2019-04-04, 14:44
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsmannen
Du har missat det här med ensamfylla! Ensamfylla är inte att man super när barn är hemma eller frugan bara för att du är den enda som dricker! Kan man inte hålla sig utan dricka när familjemedlemmar är hemma så kanske man borde se över sitt drickande kanske?

nja.. super är väl att ta i. totalt 20-30 Cl whisky och 4-5 öl att väl inte att Supa, men att bli avslappnad och lite behaglig, Har nog inte varit Packad så att balansen berörs på över 10 år.
Men bra att du påpekar en viktig sak, skulle aldrig dricka mig redlös inför mina barn.

syftet med mitt inlägg var en mer nyanserad bild av "fylla"
Citera
2019-04-04, 15:15
Medlem
Krickerts avatar
Sofiero 5,2 och hemmagjort snus är det som gäller här.
Citera
2019-04-04, 15:22
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Är det något som är sorgligt så är det väl att grupptrycket kring alkohol är så kraftigt att det annars skämmigt att dricka ensam?

Annars, tycker jag att vin passar väldigt väl. Man blir lagom glad och bara allmänt trivs.

)

Nu har jag slutat dricka men jag håller med. Det brukade bli minst en tvådagarsfylla för mig och då var en bag-in-box perfa.
Den större delen av lådan gick åt första kvällen, sen blev det ett sexpack follisar och resterna av boxen för att vara smålullig och slippa bakfylla dag två.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det ante mig.

Dricker man för mycket då om man får sådana infall eller är det tvärtom att ni proffs kväver dom med ännu mer sprit?

Jag tror att det är ett sundhetstecken att du längtar efter sällskap på fyllan.
Senast redigerad av langaocb 2019-04-04 kl. 15:25.
Citera
2019-04-04, 15:25
Medlem
Trivials avatar
Screwdrivers. En vodka flaska och bravo juice. Riktigt fint på fredagkvällar/lördagkvällar. Spela spel med kompisar/själv, kolla youtube och lyssna på skön musik. Snus är givet.

Hellre det än att gå ut bland alla jobbiga idioter, slippa ångest, slippa en tom plånbok och annan skit.

Klockrent. Fattar inte varför det är lite tabu kring ämnet.
Citera
2019-04-04, 15:30
Medlem
Witkos avatar
Du är arbetslös och har råd med whisky, snus och cigaretter, grattis mannen.

Varför skulle det vara fel att dricka sig full/onykter när man är ensam hemma? Drick det som är gott och gör något kul samtidigt.

Ensamfylla är najs, man slipper ju dela med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in