2020-02-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ni min herre, är allt en riktig livsnjutare!
Gutår på dig!

Fyfan vilken superfredag det blev. Fick inspiration ifrån en annan tråd på fb och passade på att handla på ICA i stan före bolaget. Svirade ihop pasta med salvia, fetaost, schalottenlök och fan och hans morbror, allt ackompanjerat med pripps 5,0% och musik. Sedan övertalade jag farsan (som bara skulle komma förbi och hämta en grej) att stanna på whisky, öl och skitsnack och sedermera ta bussen hem och låta bilen stå kvar på gästparkeringen. Jag var färdig för läggdags ca 21.30, som väntat, men trevligt var det från början till slut
Citera
2020-02-09, 15:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Underskattad berusning, men det blir tröttsamt efter ett tag. Jag brukade köra Eau de Vie + sockerdricka eller Trocadero ifall jag ville grogga, ibland en Riesling, oftast tjeckisk pilsner (Budvar är tillbaka i sortimentet). Oftast kryddades kassen med en veteöl och en IPA, ibland någon ale. Och vid sällsynta tillfällen dök ju klassikern upp, när man köpte ett gäng Pripps och moloket kollade på gamla Pripps Blå-reklamer på Youtube...

Nästa steg efter ensamfyllan inomhus är ensamfyllan utomhus... en skön parkbänk vid vattnet, gärna lite sol och bris, samtidigt som man knäpper en kall bira från kylbagen som man har smusslat ner i ryggsäcken. Kanske tar man några huttar från kvartingen som är undangömd i jackfickan.

Å vi dö och sockerdricka! En riktig klassiker!

Själv är jag torsk på vanlig ljus lager av pilsnertyp på runt 5% alkoholhalt! Till det snacks med umami typ torkad ölkorv, parmesanost och oliver!

Blir det riktigt käk till så ska det ingå gul lök och bacon!
Citera
2020-02-13, 09:28
Medlem
Henriksss avatar
Efter jobb på fredag köper man 4 flaskor Morbergs starkvinsglögg. Tanken är två till fredagen och två till lördagen, det kan slå lite fram o tillbaka. Några Arboga 10,2% så man har nått att bryta av glöggen med. Mat består av en slumpmässig inköpsrunda på Ica eller Coop. Det man blir sugen på köper man helt enkelt. Kalsongfylla i njutbar ensamhet är oslagbar och ska avnjutas så ofta det bara går.
Citera
2020-02-13, 09:31
Medlem
Henriksss avatar
När det gäller nikotin så är grundregel att dubbla det vanliga intaget, så dubbla snusar konstant alltså. Kombineras med fördel med cigarr.
Citera
2020-02-13, 16:19
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ska man bara bli full så duger ju vodka.
Skulle aldrig våga chansa på att bara ha en sorts alkohol till ensamfyllan. Hur ofta har det inte hänt att man varit sugen på öl när man är på Bolaget och köpt 7-8 st 7,2or, och sen när de ska konsumeras är man inte ett dugg sugen på öl utan vill bara ha whisky t ex. Så jag köper alltid hem både whisky, vodka, öl och rödvin. Av nån anledning har jag svårt för att supa till på vitt vin, tror det är för surt.
Sen gillar jag att blanda. Gärna börja med ett par glas rödvin till middan, sen en grogg på vodka och apelsinjuice eller Fanta, och senare på kvällen gå över till whisky och öl. Tilltugget blir oftast Billys Pan pizza eller liknade, är alltid bra att ha liggande i frysen. Kan ibland bli revbensspjäll istället, om jag orkar med nån matlagning.
Jag dricker i stort sett bara ensam, är alltid orolig att man ska bli jobbig och göra bort sig i sällskap med andra. Vilken ångest det måste vara att vakna upp dan efter och ha vaga minnen av att ha gjort nåt pinsamt...
Citera
2020-02-13, 19:45
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Efter jobb på fredag köper man 4 flaskor Morbergs starkvinsglögg. Tanken är två till fredagen och två till lördagen, det kan slå lite fram o tillbaka. Några Arboga 10,2% så man har nått att bryta av glöggen med. Mat består av en slumpmässig inköpsrunda på Ica eller Coop. Det man blir sugen på köper man helt enkelt. Kalsongfylla i njutbar ensamhet är oslagbar och ska avnjutas så ofta det bara går.

Hoppsan! Två flaskor glögg om dagen! Det skulle jag aldrig få i mig, även om jag gillar glögg (kylskåpskall förstås).
Citera
2020-02-13, 20:11
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Hoppsan! Två flaskor glögg om dagen! Det skulle jag aldrig få i mig, även om jag gillar glögg (kylskåpskall förstås).

Övning ger färdighet
Citera
2020-02-13, 20:49
Medlem
Silvernés avatar
Jag rekommenderar en airfryer. När det börjat närma sig nattinatti är det bara att gå till frysen och slänga in en halv fryspizza, ett par vårrullar, croissanter, fries..vad som helst eller allihopa. 10 minuter senare så plingar det till och det är färdigt att äta. Och ingen risk att man dör i nån eldsvåda efter man glömt på nån platta eller något i ugnen som man gjorde förr, innan airfryern.

Min andra rekommendation är att försöka göra något produktivt i början av fyllan för att hålla herr samvetet på tryggt avstånd så det blir en all around nice upplevelse när allt är sagt och gjort och man kan sluta på plus i sin hjärna.

Jag gillar beafeater gin o billig tonic. Jim beam. Några billig öl varvat me nån dyrare oprövad variant. Eller så tar man en rödvins kväll.

Vittvin har jag placeboat mig själv att tro att jag blir ultrakreativ av så det använder jag när jag vill göra nåt.
Citera
2020-02-13, 22:47
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YesBaows
Fyfan vilken superfredag det blev. Fick inspiration ifrån en annan tråd på fb och passade på att handla på ICA i stan före bolaget. Svirade ihop pasta med salvia, fetaost, schalottenlök och fan och hans morbror, allt ackompanjerat med pripps 5,0% och musik. Sedan övertalade jag farsan (som bara skulle komma förbi och hämta en grej) att stanna på whisky, öl och skitsnack och sedermera ta bussen hem och låta bilen stå kvar på gästparkeringen. Jag var färdig för läggdags ca 21.30, som väntat, men trevligt var det från början till slut

Kul att höra att du kan umgås med farsan, sånt ska man inte underskatta. Träffar inte min så ofta, nu i vuxen ålder har vi haft några liknande snackkvällar där man fått höra diverse historier om hans första fru osv, helt klart en riktigt bra vuxenrelation och kul att se en annan sida.

OnT: Dricker numera enbart craft beer, främst IPA. Finns ett helt annat utbud om man bor på brittiska öarna, massa lokala bryggerier. Irländarna är bäst på craft beer, men gillar även belgisk Trappiste. Ett par tre stycken somnar man gott på, med snus inne samt värma på brasan och sjunka ner i soffan.
Citera
2020-02-14, 19:22
Medlem
Ensamfyllan är helt klart underskattad och ses socialt som sorglig, men det är den som får mitt leverne att orkas med samt fortgå. Lever 50/50 i Sverige samt Spanien, Spanien med flickvän. Har ett jobb som innebär väldigt mkt sociala kontakter så ensamfyllan en fredag-lördag är balsam för själen! Slutar vid lunch på fredagen, handlar en schysst köttbit, sallad samt ost.Bolaget blir 2 finöl typ trappist med styrka 8-10, en flaska bättre rödvin, enkel box samt några enklare öl typ Dab. Hemma blir det en dusch eller bad med en av finölen, köttet ligger framme å vinaren är hälld på karaff för luftning. Torkad å dressad i mysdress knäpps finöl 2, behagligt rus kommer å all stress rinner av. Gör ngn typ av smör till köttbiten oftast vitlök/persilja. Bara mixsallad till inget tjafs med potatis el liknande. Provar av vinet samt drar på grillen eller grillpannan, bara soft musik i bakgrunden typ Maxwell.Känner avslappningen samt ruset komma som en varm flod. Äter å dricker framför tv med något gammalt avsnitt av komedieserie eller docu, efter middag blir det dator eller spel med enklare öl/vin.Vill inte tappa nivån men heller inte bli djurisk! Stänger av musik samt mobil innan middagen, vill inte bli störd och kvällen/natten avslutas ofta med någon serie jag sett tidigare, typ Sopranos. Dagen efter blir lååång prom samt jävla massa matlagning tillsammans med långsam förtäring av det vin samt öl som finns kvar... Sen är jag människa igen, dricker väldigt lite på sociala tillställningar. I spanien ser inte min ensamfylla ut på samma sätt, men det tar jag ngn annan gång. BTW, min särbo är den enda som förstår/förstått mig men hon är ju brasilianska så kanske förklaringen ligger där
Citera
2020-02-14, 20:06
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvar2014
Personligen gillar jag ensamfylla bättre än att dricka med sällskap.. Har inga krav på helg eller vardag. Kan lika gärna hålla mig hyffsat nykter en lördag med sällskap som att dra en ordentlig ensamfylla en tisdag. Mitt resonemang är att den dagen man "sparar" drickandet till helgen så har man problem.. Likaså om man bara kan dricka med sällskap.

Men min favorit är fredagkvällen när exet hämtat barnen och ingen dejt är inplanerad.

Börjar med en stark grogg, typ egengjort hemkört och lime , 50/50. På med riktigt hög musik och städa väl valda delar av huset (perverst att städa på en fredagkväll, väl medveten om det. Men då är det rent resten av den barnfria veckan).

Sen korkas vinet upp, gärna en fin flaska (ingen budget man bjuder dejter på). Häller upp glas 1 och börjar dricka till matlagningen. Finaste ryggbiffen som finns att få tag på för pengar steks snabbt för ytan, läggs sen i sous vide till 55grader.

Hemmagjord bea görs, och läggs i vattenbadet för att hålla värmen. Pommes ala Heston blumenthal tas fram ur frysen och slutfriteras. Nu är glas nr 2 slut, och nr 3 hälls upp. Köttet är klart, och får en snabb körning i pannan en ytterligare gång, läggs sen i varmluftsugnen på 55gradertillsammans med tallrik och pommes.

Kvalitetsserien för stunden letas upp på netflix, allt är klart.

Då hälls glas 4 upp, känner sig riktigt nöjd med livet, tar fram maten och äter 200g fin ryggbiff, pommes och bea och njuter av en bra serie tillsammans med det sista i vinflasken.

Nu åker whiskyn fram, gärna en rökig variant. Skivar medelstarka korvar och bra chips, typ tryffelsmak eller liknande. Sätter mig i fotöljen och drar på musik riktigt jävla högt. Läser igenom intressanta trådar på flashback.

Nu är jag riktigt packad, då åker GT fram. Nu frångår vi hemkört och tar någon bättre gin och testar någon av alla nya tonic smaker som finns. Favoriten är granskott. Nu blir det mera netflix eller film i hemmabion om det kommit ut någon bra (=kass action, dålig komedi m.m.).

Sen sommnar orvar riktig gott...

Det där måste klassas som en ensamfylla i lyxklass! För egen del kan det handla om en pizza från pizzerian och några 33cl grön Tuborg (är så lättpåverkad...). Lite senare lite ost, salta kex och oliver. Ibland en varm macka med sardiner och ost. Detta sköljs ned med ett par glas lätt rödvin.
Citera
2020-02-18, 18:45
Medlem
InteLagoms avatar
Två och en halv vecka i nykterhet med en nystartskärlek för korta springpass, utomhus gym och långpromenader. Även lyckats spela igenom DOOM (4:a) och Gears of war 4 på min xbox one x. Har jag förtjänat mitt 12 pack bärs bestående av 8 st IPA i varierande styrka och smak och 4 stycken Eriksberg glasflaskebärs. På spotify spelas min elektro-pump spellista. Skönt med en snöfri vinter!
Senast redigerad av InteLagom 2020-02-18 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in