2019-04-23, 23:18
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Inte om de är skadade, men är de friska ska de så klart komma.
Ja om det är en bekräftad tung skada. Inte lite sliten i axeln eller liknande.
Citera
2019-04-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ja om det är en bekräftad tung skada. Inte lite sliten i axeln eller liknande.

Så du tycker NHL-klubbarna ska släppa spelare med skavanker?

Sliten i axeln = förhöjd risk att det förvärras och utvecklas till skada.
Citera
2019-04-23, 23:24
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Målvakterna verkar redan vara uttagna:

https://teamusa.usahockey.com/2019mwcroster

Jag tycker det är ytterst märkligt att man spikar en så pass "medioker" målvaktsuppsättning så tidigt. Citationstecken eftersom det är bra målvakter, men när det där kom ut så var det fortfarande inte klart att Bishop's Dallas skulle klara Preds. Och det finns ju killar som Hellebuyck och Quick att ragga på också.
Det är intressant att läsa de amerikanska spelarnas internationella meriter. Det är rent patetiskt.

https://teamusa.usahockey.com/page/show/4963575-patrick-kane Kane är bäst och har ett OS-silver från 2010 och ett vm brons från 2018.
Citera
2019-04-23, 23:27
Medlem
gato12s avatar
Tyvärr har ju många av de amerikanska spelarna, historiskt sett, tagit VM som en ursäkt för att parta loss i Europa...
Tror dock inte det gäller dagens stjärnor, de är nog fullblodsproffs som vill vinna
Citera
2019-04-23, 23:30
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Så du tycker NHL-klubbarna ska släppa spelare med skavanker?

Sliten i axeln = förhöjd risk att det förvärras och utvecklas till skada.
Ja. Mer prioritet åt landslagshockey och mindre klubblags är mitt hopp.

Från klubbens perspektiv vet jag inte. Vill de fortsätta dra tittare och besökare från Sverige så bör de spela i vm.

Från spelarnas perspektiv så tycker jag också att de ska ge det allt de har att ta ett tredje raka vmguld och revanschera sig. Sen kan de vila i 4 månader. Förmodligen kan de dessutom ta det ganska lugnt i hälften av gruppspelsmatcherna och spela mindre. För att sen öka speltiden och intensiteten i kvartsfinalen och framåt. Då är det bara 3-4 riktigt viktiga matcher vi pratar om under 2 veckor. Alltså betydligt lindrigare än att möta St louis i nästa omgång.
Senast redigerad av sebastian_ 2019-04-23 kl. 23:36.
Citera
2019-04-24, 00:26
Medlem
johanjosefssons avatar
Historiskt har det för Sverige alltid varit klena uppsättningar i början, sen har det tillkommit ett stycke Bäckström, Lundqvist och Sedin Bröder som räddat Sverige efter någon plattmatch. Det är det som är det roliga med VM, att det kommer in nya förstärkningar hela tiden som rör om i grytan. Och att se Kanadensiska och Amerikanska spelare som man inte ofta för höra eller se så ofta på TV.
Citera
2019-04-24, 00:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är intressant att läsa de amerikanska spelarnas internationella meriter. Det är rent patetiskt.

https://teamusa.usahockey.com/page/show/4963575-patrick-kane Kane är bäst och har ett OS-silver från 2010 och ett vm brons från 2018.

Många av dom har ju inte spelat så mycket internationell hockey, så det är inte så konstigt egentligen.
Citera
2019-04-24, 04:37
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Uppdatering:

Lundqvist, Markström, Joel/Adam

A.Larsson - E.Gustafsson
XXX - Ekman Larsson
Hägg - XXX
E.Gustafsson

XXX - XXX - Hörnqvist
O.Lindblom - E.Pettersson - J.Bratt
XXX - A.Kempe - L.Eriksson
XXX - M.Kruger - M.Kempe

Kommer Arvidsson och Forsberg så är YF topp 9 klar och enbart en center behövs (E.Lindholm kanske).

Prio nu är 2 YF, en center och en defensiv back. Resten fixar sej.

Stort tack för alla dina insiktsfulla inlägg i tråden!

Jag är väl medveten om att jag ej är hockeyexpert som du och några andra i tråden. Men jag måste ändå fråga; jag har noterat att du placerar E. Pettersson i andrakedjan. Jag har uppfattat E. Pettersson som grymt skicklig. Visst är kanske Bäckström bättre, eller åtminstone mer erfaren, om han nu kommer? Men tycker du inte att han räcker till för att leda en förstakedja? Tycker du att jag överskattar honom? Eller är det hans ålder och erfarenhet du anser talar emot honom?
Citera
2019-04-24, 04:38
Medlem
gato12s avatar
Nylander till VM?
Citera
2019-04-24, 05:05
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nylander till VM?

Ja Toronto åkte ju just ut, så han borde ju vara tillgänglig nu. Jag hoppas att han kommer. Men jag har inte hört något. Jag googlade lite men fann inget. Men jag tror inte Rikard Grönborg ringer honom direkt innan han knappt hunnit duscha av sig. Vi får nog vänta lite på ett besked.
Citera
2019-04-24, 05:52
Medlem
vapor21s avatar
Alla spelare som åker ut såhär tidigt får någon dag att landa i uttåget.

De som säger att Järnkrok inte varit dålig, han har ett stort steg bakåt denna säsong. Då Forsberg och Arvidsson varit skadade mycket har Järnkrok i perioder fått chansen högre upp i hierakin men inte tagit den. Därav anser jag att han inte har en plats (ja, han är bättre än vissa av de uttagna men det är ingen ursäkt till att han ska tas ut nu då de platserna redan är tillsatta).
Jag hoppas att Forsberg, Ekholm, Arvidsson och Nylander presenteras inom de närmsta dagarna, men bortsett från Ekholm har alla haft väldigt turbulenta säsonger.

Och på tal om USA:s målvakter. Någon nämnde Quick, han har nog varit NHL:s sämsta målvakt denna säsong.
Citera
2019-04-24, 09:41
Medlem
"Hans skyldighet att komma"
"Klart man ställer upp för sitt land"

Förstår inte hur vissa resornerar. Sätter skottpengar på spelare som tackar Nej. Kallar som horor och så vidare.

Givetvis är det skitkul om bra spelare ställer upp för sitt land. Men semestern kanske förkortas 1,5 månad nu när det spelas senare. Det är ganska mycket.
Spelare med familjer, slitna kroppar och allt vad det innebär.
Hade ni själva haft viljan att ställa upp på "övertid" om ni jobbat så sjukt mycket som dessa spelare gör?

Är man sliten bör man vila, vill man umgås en månad extra med familjen bör man priroitera detta framför ett VM som ändå spelas varje år.

Att aldrig ställa upp är en sak men man måste förstå hur lite semester det blir för spelarna om man också ska spela ett VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in