2019-04-27, 00:51
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, det är inte märkligt. Kanada har enormt många att välja på, så det är alldeles för tidigt att gå ut med spelare som säger ja.

Mediokert lär det knappast bli. Kanada har 49 spelare som gjorde över 50 poäng i grundspserien. Visst, några av dom spelar slutspel, en och annan lär säga nej, t ex har Crosby gjort det, men knappast att dom får 30 "nej tack" av dessa. Kanada kommer med ett starkt lag. Sen om det kommer vara lika bra som Ryssland, det får vara osagt.

Håller med om det mesta. Dock hör det till ovanligheterna att det är locket på ang spelaruttagningar bara ett par veckor innan VM börjar.
Citera
2019-04-27, 00:53
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
William Karlsson tackar nej.
Nicklas Bäckström ska gå igenom läkarkontroll men hälsar att han är ”mörbultad”.

Fan också, om dom båda är borta + Forberg / Arvid så ser det väl inte så bra ut eller ?
Citera
2019-04-27, 00:59
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Fan också, om dom båda är borta + Forberg / Arvid så ser det väl inte så bra ut eller ?

Bäckis va bra men övriga va ju så jävla dåliga så dom ligger givetvis med skämskudde ett par år över huvve. Krävs ingen kärnfysiker för den matematiken
Citera
2019-04-27, 01:03
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Ingen katastrof, men de hade varit mer än välkomna i en forwardsuppställning med uppenbara frågetecken.

Edit: Men ingen guldkänsla om nu Bäckis också säger nej.
Senast redigerad av Jarvsofaks 2019-04-27 kl. 01:09.
Citera
2019-04-27, 01:05
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Bäckis va bra men övriga va ju så jävla dåliga så dom ligger givetvis med skämskudde ett par år över huvve. Krävs ingen kärnfysiker för den matematiken

Tänker du på något särskilt? Både Forsberg och Arvidsson har missat cirkus 20 matcher pga skador men ligger strax efter topp-5 i poängskörd per match av alla svenskar. I grundserien.
Citera
2019-04-27, 01:26
Bannlyst
Så, vilka spelare för Sverige är absolut klara för VM-spel? Vad tycker vi om truppen så här långt?
Citera
2019-04-27, 01:31
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Så, vilka spelare för Sverige är absolut klara för VM-spel? Vad tycker vi om truppen så här långt?

Världsklass på målvakterna, bra backuppsättning. Mellanmjölk på forwardssidan med undantag för Elias Pettersson och Elias Lindholm.
Citera
2019-04-27, 02:03
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Du försöker fortfarande försvara slutspelets sämsta lina?

Försvara och försvara... Jag håller med dig om att de var usla i slutspelet. Samtidigt har inte sex slutspelsmatcher mot Dallas förvandlat dem till undermåliga hockeyspelare som inte skulle tillföra något i VM. En turnering som håller bra mycket lägre kvalitet än nämnt slutspel.

Ja, de var dåliga i slutspelet. Ja, jag tror trots detta de tillfört mycket till VM-laget.
Citera
2019-04-27, 02:10
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Försvara och försvara... Jag håller med dig om att de var usla i slutspelet. Samtidigt har inte sex slutspelsmatcher mot Dallas förvandlat dem till undermåliga hockeyspelare som inte skulle tillföra något i VM. En turnering som håller bra mycket lägre kvalitet än nämnt slutspel.

Ja, de var dåliga i slutspelet. Ja, jag tror trots detta de tillfört mycket till VM-laget.

OK, kanske om de hade velat revanschera sig i landslaget eller så är de helt förstörda.. Vem vet, Forsberg är iaf förstörd vilket jag förstår. Jobbar bra hela året och så skiter sig upploppet, kan inte vara lätt att komma tillbaka då..
Citera
2019-04-27, 02:21
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
OK, kanske om de hade velat revanschera sig i landslaget eller så är de helt förstörda.. Vem vet, Forsberg är iaf förstörd vilket jag förstår. Jobbar bra hela året och så skiter sig upploppet, kan inte vara lätt att komma tillbaka då..

Han är inte ensam. Kucherov, Stamkos, Point, Crosby, Malkin, Gaudreau, Lindholm. Alla nämnda, finns säkert fler om jag letar, gjorde ett dåligt slutspel efter en fin grundserie. Varken första eller sista gången det händer. Bara att ta nya tag inför nästa säsong.
Citera
2019-04-27, 02:22
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
William Karlsson tackar nej.
Nicklas Bäckström ska gå igenom läkarkontroll men hälsar att han är ”mörbultad”.

Aj då, ytterligare en slagen schackpjäs i lagbygget.

Får hoppas att Bäckis, Nyllet och Johnsson tackar ja då. Nylander presterade ju i VM 2017 och har förhoppningsvis en positiv inställning inför denna turnering, trots allt strul med kontraktet. Johnsson gjorde imponerande 24 poäng (10+14) i fjolårets Calder Cup och blev utsedd till AHL-slutspelets MVP när Marlies blev mästare. Han gjorde även 4 poäng på 7 matcher mot Boston i årets Stanley Cup. Låter som en spelare som är "bäst när det gäller". Han kan ju lira tillsammans med E.P. och klubbkompisen Nylander i en andrakedja.

Landeskog / Nyquist – Bäckström – Lindholm
A. Johnsson – Elias P. – Nylander
Bratt – Söderberg – Hörnqvist

Fortfarande en helt ok forwardsuppsättning, men det får inte bli så många fler "nej, tack" från kvarvarande spelare man väntar svar från. Söderberg har gott om tid att spendera med familjen EFTER VM.
Citera
2019-04-27, 02:29
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Han är inte ensam. Kucherov, Stamkos, Point, Crosby, Malkin, Gaudreau, Lindholm. Alla nämnda, finns säkert fler om jag letar, gjorde ett dåligt slutspel efter en fin grundserie. Varken första eller sista gången det händer. Bara att ta nya tag inför nästa säsong.

Kucherov å Lindholm ska va med, mitt nu riktigt sista åt dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in