2013-02-15, 13:15
Medlem
Messigoals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Det tvivlar jag på att du har gjort. Ta det bara lugnt och återkom gärna med frågor och erfarenheter.
Självklart finns det dom som inte trivs och går tillbaka. Men dom är väldigt få
Kan leta efter vettiga prylar och priser när du vill komplettera senare. Dom bladen är ganska dyra i sverige.

Du kan jättegärna få tipsa om raklödder/gel
Citera
2013-02-15, 15:23
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal
Du kan jättegärna få tipsa om raklödder/gel
Jag antar att du har lite prylar redan. Du kan alltid starta med dom och se om du tycker det är någon skillnad. Finns några tips några inlägg tidigare i tråden. Min favorit är Proraso cream (röd). Nivea rakkräm finns i sverige och har helt ok betyg. Irish moos, Speick ... det är några prisvärda.

Ett par bra siter du kan kolla på med bra service, leverans och priser är,
http://connaughtshaving.com/index.html
http://www.shaving.ie/

Borstar behöver inte kosta en tusenlapp. En hel del som tycker Omega och Vulfix är ok. Det är lättare att få till ett skum.
Ett tips kan även vara att köpa ett,Sample pack, som t ex Personna (45 blades) för £9
Citera
2013-02-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Jag antar att du har lite prylar redan. Du kan alltid starta med dom och se om du tycker det är någon skillnad. Finns några tips några inlägg tidigare i tråden. Min favorit är Proraso cream (röd). Nivea rakkräm finns i sverige och har helt ok betyg. Irish moos, Speick ... det är några prisvärda.

Ett par bra siter du kan kolla på med bra service, leverans och priser är,
http://connaughtshaving.com/index.html
http://www.shaving.ie/

Borstar behöver inte kosta en tusenlapp. En hel del som tycker Omega och Vulfix är ok. Det är lättare att få till ett skum.
Ett tips kan även vara att köpa ett,Sample pack, som t ex Personna (45 blades) för £9

Har du koll på några vettiga aftershaves som går att få tag på i Svenska butiker? Känner inte att beställa från UK när jag bara behöver ny aftershave, men fortfarande har kvar mycket av övrigt jag köpte senast.
Citera
2013-02-16, 07:58
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Har du koll på några vettiga aftershaves som går att få tag på i Svenska butiker? Känner inte att beställa från UK när jag bara behöver ny aftershave, men fortfarande har kvar mycket av övrigt jag köpte senast.

Varför vill du inte beställa från uk? Jag beställde en slipsten till min rakkniv därifrån, det tog enbart ett dygn innan jag kunde hämta ut den hos mitt postombud och frakten var inte dyrare än inrikes heller.
Citera
2013-02-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Varför vill du inte beställa från uk? Jag beställde en slipsten till min rakkniv därifrån, det tog enbart ett dygn innan jag kunde hämta ut den hos mitt postombud och frakten var inte dyrare än inrikes heller.

Frakten kommer bli en stor del av själva köpsumman (kanske inte så mycket som själva produkten men likväl en ansenlig del), så det känns inte prisvärt att enbart beställa en, alternativ två, produkter för UK. När jag beställer fler produkter så har jag inte något problem med det, eftersom frakten står för en mindre del av köpsumman. Men visst, det kan vara att jag har dålig koll på riktigt billiga sidor i UK, så ifall du vet någon så får du gärna länka.
Senast redigerad av Simcon 2013-02-16 kl. 09:11.
Citera
2013-02-16, 14:13
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Frakten kommer bli en stor del av själva köpsumman (kanske inte så mycket som själva produkten men likväl en ansenlig del), så det känns inte prisvärt att enbart beställa en, alternativ två, produkter för UK. När jag beställer fler produkter så har jag inte något problem med det, eftersom frakten står för en mindre del av köpsumman. Men visst, det kan vara att jag har dålig koll på riktigt billiga sidor i UK, så ifall du vet någon så får du gärna länka.

Testa turkiet istället då? bestshave.net köper jag alla mina blad ifrån, brukar slänga med någon sticka arko raktvål när man ändå beställer och hästhårsborsten för under 3 dollar är faktiskt riktigt ok, givet priset så kan du med gott samvete slänga sakerna om du inte gillar dem då de är så billiga.
Citera
2013-02-16, 14:56
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar

Kan rekommendera att INTE beställa After Shaves och Colognes (inga parfymer alls för den delen) från UK nu. Har framkommit en ny lag som gör att det numera är olagligt att skicka sånt med vanliga flygtransporter öht. Shaving-Shack skriver på sin sida att dom inte levererar sånt utomlands alls längre. Verkar som flertalet av oss i parfymtråden fått sina varor beslagtagna och möjligtvis förstörda.
Citera
2013-02-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kan rekommendera att INTE beställa After Shaves och Colognes (inga parfymer alls för den delen) från UK nu. Har framkommit en ny lag som gör att det numera är olagligt att skicka sånt med vanliga flygtransporter öht. Shaving-Shack skriver på sin sida att dom inte levererar sånt utomlands alls längre. Verkar som flertalet av oss i parfymtråden fått sina varor beslagtagna och möjligtvis förstörda.

Varför har det införts en sådan lag?
Citera
2013-02-16, 15:50
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoocher
Varför har det införts en sådan lag?

Jadu, säg det...det förstör ju ganska ordentligt för oss som köper såna produkter via nätet utomlands. Frågan är ju mest vad som kommer hända med sortimenten i butikerna här? Blir sortimentet betydligt mindre och dyrare? Redan nu så är ju sortimentet dåligt överlag. Blir förbannad bara jag tänker på det.
Det verkar ju som leveranser från UK är de som flest haft problem med på sistone.
Har själv en relativt dyr flaska parfym som jag väntar på från Holland, får väl se vad som händer där.
Citera
2013-02-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Jo jag läste det i parfymtråden, men reflekterade inte över att det också skulle gälla after-shaves mm. Oerhört jobbigt att de fått för sig några nya konstigheter.
Vilka sidor i övriga Europa finns som alternativ för att få leveranser med andra fraktsätt?

EDIT: Med international post, avser de då också andra alternativ än enbart flyg, dvs. vi kommer inte kunna beställa after-shaves mm. utomlands längre?
Senast redigerad av Simcon 2013-02-16 kl. 18:13.
Citera
2013-02-16, 21:22
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Jo jag läste det i parfymtråden, men reflekterade inte över att det också skulle gälla after-shaves mm. Oerhört jobbigt att de fått för sig några nya konstigheter.
Vilka sidor i övriga Europa finns som alternativ för att få leveranser med andra fraktsätt?

EDIT: Med international post, avser de då också andra alternativ än enbart flyg, dvs. vi kommer inte kunna beställa after-shaves mm. utomlands längre?

Online beauty buys har jag köpt från för inte så länge sedan, lagen som diskuteras här i tråden är väl UK lag? OBB är baserade på Guernsey i engelska kanalen och omfattas förmodligen inte, givet att jag fått aftershave levererad så sent som förra månaden antar jag att så är fallet?
Citera
2013-02-16, 22:36
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Online beauty buys har jag köpt från för inte så länge sedan, lagen som diskuteras här i tråden är väl UK lag? OBB är baserade på Guernsey i engelska kanalen och omfattas förmodligen inte, givet att jag fått aftershave levererad så sent som förra månaden antar jag att så är fallet?

Många i parfymtråden har råkat illa ut närmaste veckorna bara så det är ganska nyligen problemen har börjat uppstå.
Det verkar iaf som UK har varit väldigt strikta när det kommer till detta. Lagen verkar gälla världen över enligt uppgifter men det verkar svårt att hitta konkret fakta om exakt vad som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in