2009-01-05, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustapo
Att köpa en rakhyvel, stuk Merkur 34C, utan att köpa riktigt raklödder+Borste är det bortkastade pengar?

Eller funkar det med vanligt standardlödder fram tills dess att ekonomin har stabiliserat sig?

Behöver inget lödder om man rakar i duschen/bastun.
Citera
2009-01-06, 00:21
Medlem
Varför använder folk rakborste med raklödder?

Rakborste behövs bara när man använder raktvål för att arbeta upp ett lödder.
Citera
2009-01-06, 00:25
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musmatta

*host*

Creme blir bra med borste oxå.
Citera
2009-01-06, 00:51
Medlem
Gustapos avatar
Citat:

Jo, jag menade raktvål.. Men min tankegång hoppade direkt till formen tvålen tar efter en stunds vevande
Citera
2009-01-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
*host*

Creme blir bra med borste oxå.

Visst, men lika bra genom att bara använda händerna.
Citera
2009-01-08, 14:07
Medlem
Dennos avatar
Citat:

Borsten har väl mer funktion än att bara arbeta upp ett lödder. Den lyfter ju skäggstrån också när du gnuggar in det med borsten, så du kommer åt bättre.
Citera
2009-01-08, 23:36
Medlem
Gustapos avatar
Fick hem min 34 C idag och provade den för första gången för en stund sedan, med mycket gott resultat!

Har aldrig haft en så nära rakning innan, hela mitt nylle är som en baby röv

Klarade mig utan att skära mig, sånär som på en liten finne som fick sätta livet till.

Och ljudet den gör när den skär skäggstråna är ju riktigt mysigt
Citera
2009-01-20, 21:17
Medlem
gugglianos avatar
Edwin jagger borste och tvål + En fusion power-hyvel = underbar känsla, det är fan så man önskar att man hade arabskäggväxt så man fick raka sig varje dag istället för varannan
Citera
2009-01-20, 21:42
Medlem
Koolaids avatar
Har ett Hommage Chicago bl.a. och den är snygg att se på men inte så där väldans bra på att raka med - lite oergonomiskt känns det.
Ska plocka fram Edwin J. setet igen, de kan det där med perfekt avvägda hyvlar o.dyl.
Har MachIII Turbo-blad till samtliga mina set men blir mer o mer sugen på att införskaffa en Merkur av någon lättare modell - just 34C verkar ju lämplig att börja med.
Citera
2009-01-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
Har ett Hommage Chicago bl.a. och den är snygg att se på men inte så där väldans bra på att raka med - lite oergonomiskt känns det.
Ska plocka fram Edwin J. setet igen, de kan det där med perfekt avvägda hyvlar o.dyl.
Har MachIII Turbo-blad till samtliga mina set men blir mer o mer sugen på att införskaffa en Merkur av någon lättare modell - just 34C verkar ju lämplig att börja med.

Den är helt okej, smiskar rumpa med allt vad Gilette heter. Men ska vi snacka hyvlar så köper du en Futur 700, ställbar och snygg som attan!
Citera
2009-01-21, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Den är helt okej, smiskar rumpa med allt vad Gilette heter. Men ska vi snacka hyvlar så köper du en Futur 700, ställbar och snygg som attan!

I hear you brother!

Det ar riktigt kontemplerande att lodra upp ett fint skum nar man har en fin raktvalskopp, stalla sig och fixa i ordning sa att det blir jamnt o fint i ansiktet och raka! Sen nan fin gel som svalkar huden. Nar jag har mer tid kor jag hela processen, varm handduk pa huden, en go olja som mjukar upp strana, sen pa med lodder, raka, sen pa med varmt vatten och sen kallt! Obs viktigt! Det kalla vattnet gor sa att huden mar battre....har jag fatt forklarat iaf

Det ar riktigt najs!

Jag kor ocksa med en Futur 700
Senast redigerad av Giovanni 2009-01-21 kl. 14:02.
Citera
2009-01-21, 15:32
Medlem
fokuserameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Är ute fter den ultimata rakhyveln. Alltså helst totalt frånvaro av skärssår, hudirritationer och annat välbekant obehag. Skall dessutom renraka i ordets sanna bemärkelse, varenda gång jag rakar mig med nuvarande lämnas alltid en liten stickande stubb.
Eller kanske bär jag mig åt fel? Tips på tekniker, raköldder osv mottages gärna också.
Tack.

P.s glöm rakapparater, gillar inte dom.

Ser att det står att du inte gillar rakapparater men http://www.pixmania.com/se/se/583201...pparat-hs.html är helt klart värd att kika på, helt ärligt känns den mer som en rakhyvel än en rakapparat. Man kan lätt ha den i duschen om man vill spara tid på morgonen och pga. gelen man har så ger det en nästan jämnare och iaf lika nära inpå huden som en rakhyvel bara ett tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in