Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Perfekt! En sån där puck lär ju vara hur länge som helst! Bra video du postade,han drar ju bara några svep på pucken, sedan börjar det löddra av bara fasen. Var inne i nån butik i Lund som sålde puck+keramikkopp. Tror det kostade strax under 200 spänn, var något engelskt märke och den doftade ljuvligt av sandelträ. Verkar det som en bra produkt/pris?
Min fran proraso har som sagt räckt 3 manader, da tog det enda ett tag innan jag förstod hur lite tval det krävde. Tror den kostade 6€. Inte omöjligt att den kommer halla aret ut.
Ligger pucken i separat kopp och du bygger skummet i den av keramik eller förvaras pucken i keramikskalen?
Hur mycket det löddrar beror pa hur hart vatten du har, när jag är hos mina svärföräldrar som har väldigt hart vatten sa tar du bara ett svep med borsten över din vanliga tval och sedan 3 sekunder pa raktvalen.
Om du har en separat skal där du bygger skummet sa fyll den med hett vatten, sedan slar du ut allt utom nagra cl, sedan när du byggt skummet där kommer du ha ett varmt skum. Inget slar det när man är frusen och en morgon.
Om priset kan jag bara säga: Är du värd det?
200 spänn för nagot du har i kanske ett ar är ingenting. Du lär ju spendera mer pa kexchoklad under samma tid.