En intressant möjlighet är att han kanske faktiskt har tafsat på C-kvinnor också, men då har Annie Lööf svängt partipiskan och förbjudit kvinnorna att klaga.
Observera att jag inte säger att det faktiskt är så, för det vet jag ingenting om. Men jag kan inte låta bli att fundera över möjligheten.
Givetvis är det så ! Du anmäler inte en partikollega inte ens en alianskollega ! Nu när alliansen är bruten så kommer gammalt skit upp !
Menade mer att han hade 30+ år att lägga i vågskålen nu på ålderns höst. Vad kunde inte väntat, landshövding på något fint ställe, kanske till och med ambassadör - kanske i Ukraina eller annat land med mycket jordbruk, få sitta med i några fina styrelser och dela ut pengar, vara med och peta i någon utredning om framtidens lantbruk. Allt det bara glömma nu. Det blir till att sitta hemma och kolla på Vem vet mest på dagarna.
Han är 62 år gammal och hade inte så lång tid kvar av det politiska livet. Lyfter nu en fin pension fram till ordinarie pension. Är totalt fri att göra vad han vill. Sitta som ambassadör i Ukraina eller som styrelseledamot i ex. LRF ska nog i det sammanhanget ses som rena bestraffningsåtgärder alt. som poster för folk som inte duger till något bättre.
En intressant möjlighet är att han kanske faktiskt har tafsat på C-kvinnor också, men då har Annie Lööf svängt partipiskan och förbjudit kvinnorna att klaga.
Observera att jag inte säger att det faktiskt är så, för det vet jag ingenting om. Men jag kan inte låta bli att fundera över möjligheten.
Kan faktiskt vara så. Sedan måste man ju detaljgranska vilka C-kvinnor som har varit eller är ledamöter. EE verkar ju ha en dragning till yngre kvinnor som jag förstår. Han ger sig nog inte ex. på en bastant S-kvinna i 60-årsåldern.
Problemet är att Eskil glömde smörja in stoltheten med nåt exklusivt årgångsvin. . Lite Chateau Lafite Rothchild på snorren och moderatkvinnorna hade blivit alldeles till sig. . Man ska leva som man lär Eskil. .
Lite oväntat måste jag säga. Frågan är också varför det kommer fram nu när det hände 2016 och 2018? Hur svårt kan det vara att hålla fingrarna i styr? Sprit i för stora mängder är inte bra.
C har ju försökt avpolletera honom inför riksdagsvalet. Men han blev inkryssad ändå. Så nu fick C hjälp av M-kvinnor (vilka) för att bli av med honom.
Det är en bedömningsfråga i sista hand vad som är ett sexuellt-anstastande från Eskil sida, och låt mig då ta några exempel.
Är det och ska det vara ett sexuellt anstastande om låt mig säga Eskil står i matkön vid lunchen med ett erigerat kön och med detta kön råkar stryka sig mot framförvarande M-kvinna?
Senast redigerad av Faceback 2019-03-08 kl. 07:44.
Djur skadas psykiskt av att bli våldtagna av en människa. Eller vill du bli tvingad att knulla med en häst kanske? Skulle du må bra då? Tidelag är förbjudet för att det skadar och plågar djuren. Veterinären kan skriva intyg på att djuret blivit psykiskt lidande, om det inte finns fysiska skador.
Nej tidelag är en morallag. Ett djur har inte ett sådant medvetande att det fattar att det är våldtaget. Djuren plågas av fysiska skador eller av att stängas in i onaturliga miljöer. Det är snarare utövaren av tidelag som skadas psykiskt av ett genomsjukt beteende.
-En komplott av någon/några kvinnor som använder meeto för att få bort honom?
-Han är verkligen skyldig men har haft frikort tidigare pga sin position o makt?
-Han har gett sympatier till M o MP som får vänsterfalangen i C att se rött?
Personligen fick jag lite skumma vibbar när han svamlade om sex med djur. Har alltid uppfattat honom som lätt efterbliven och frånstötande trots att jag är man själv.
Sen har jag svårt för äldre män som skaffar barn. Ser det som ett svek mot avkomman.
Vad har han gjort för bra, rent konkret, som politiker?
Givet sin ålder och bakgrund kanske olämpligt beteende är sådant som tyvärr accepterades eller flög under radarn pre #metoo, men idag fäller 14 taggare utan problem...
Senast redigerad av submariner 2019-03-08 kl. 08:05.
Givet sin ålder och bakgrund kanske olämpligt beteende är sådant som tyvärr accepterades eller flög under radarn pre #metoo, men idag fäller 14 taggare utan problem...
Det är också ett bekvämt sätt att bli av med jobbiga personer. Som vanligt är det inte heller rättvist. Sexiga hunkar kan svina runt ganska länge utan att åka dit. Och åker dom dit så blir dom lättare trodda.
Dessutom tillhör han en av de rikaste som sitter i riksdagen.
Citat:
Eskil Erlandsson äger aktier för minst 8 miljoner kronor, har en månadslön på 71 760 kronor. Dessutom plockar han ut statsrådspension på 22 224 i månaden, en ersättning han själv har ansökt om.
– Förutsättningarna är ju sådana de är för sådana som jag, säger han.
...ändå såg han till att efter valförlusten (2014) plocka ut en statsrådspension på 22 224 kronor extra i månaden, samtidigt som man nyligen beslutat att höja pensionsåldern för alla oss andra dödliga.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!