2019-03-07, 23:55
Medlem
Jag kan nog tänka mig att det inte är första gången som han har tafsat på kvinnor. Men det kan finnas andra skäl till att han åker just nu. Ett är att det har blivit en klyfta mellan M och C.
Det andra skälet kan vara att EE kanske har visat missnöje över den förda politiken och Annie Lööf i synnerhet. De behövs det inte så mycket för att man skall åka ut i kylan.
Citera
2019-03-08, 00:16
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Precis min tanke. Har det utseendet.

Konstigt att snuskgubben hängde kvar såpass länge vid makten. Försvarade ju tidelag för över 10 år sedan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgAqdB/vad-star-karln-och-sager

Han försvarade inte tidelag, han försvarade ett fritt samhälle utan morallagar. Jag vill inte att folk ska ha sex med djur, men jag skiter i om dom har det så länge dom inte skadar djuren. Förstår du skillnaden?
Citera
2019-03-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det andra skälet kan vara att EE kanske har visat missnöje över den förda politiken och Annie Lööf i synnerhet. De behövs det inte så mycket för att man skall åka ut i kylan.

Det är nog här någonstans sanningen ligger: Annie & Co ville peta Erlandsson, men han kryssade sig in i Riksdagen. då kryssar Annie & Co ut Erlandsson ur Riksdagen igen, på det här sättet.
Citera
2019-03-08, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Usch, han ser ju så oaptitlig ut också. Ännu värre att bli tafsad på av någon som ser oaptitlig ut, menar jag... Jag har alltid undrat hur hans fru kan... ja. Men uppenbart har de gjort det, det har ju blivit tre ungar av det också! Jag tycker alltid att det är ännu konstigare, när män tafsar som själva borde förstå att de har ett sådant utseende att kvinnor blir äcklade - jämfört med män som är hyfsat attraktiva. Det blir dubbelfel, och det borde kännas patetiskt också - att tvinga sig på människor av motsatt kön som upplever en som motbjudande, i skydd av maktpositionen som gör att de inte vågar säga ifrån eller anmäla...

Bra att han ryker nu, i alla fall.

Vilken maktposition har han över M-kvinnor i Riksdagen?

Men som du säger, för att vara så där framfusig känns det som man borde vara övertygad om att man är attraktiv i kvinnors ögon. Vet själv hur jag är mycket mer bekväm i att ta för mig när jag känner mig snygg. Skulle dock aldrig göra något olagligt mot kvinnorna.

Förstår inte hur män som Eskil vågar. En riksdagsposition är inte tillräcklig mäktig position för att man ska vara säker från ofredandeanklagelser. Tvärtom är man extra sårbar då man har medias ögon på sig.

Jag har själv en chefsposition men känner inte att jag kan missbruka den makten. Hade ju bara varit för tjejen att gå raka vägen till HR. Ännu mer så i dessa metoo-tider.
Senast redigerad av insida 2019-03-08 kl. 00:56.
Citera
2019-03-08, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomhatare
Eskil är en av få vettiga centerpartister och att han får lämna beror på rent feministdrev. Han bör dock inte vara alltför ledsen, ty att bli utslängd ur ett skitparti under Lööfhäxan tyder på god karaktär.

Dom ville ju bli av med han ju, han kryssade sig in ju, säkert påhittade grejer för att bli av med han, dom vet det blir inget åtal så dom kör mediadrevet.
Citera
2019-03-08, 00:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Han försvarade inte tidelag, han försvarade ett fritt samhälle utan morallagar. Jag vill inte att folk ska ha sex med djur, men jag skiter i om dom har det så länge dom inte skadar djuren. Förstår du skillnaden?

Nja gör inte det. Det finns en poäng i att det är ok att döda djur men inte knulla dom. Men han förlorade ju också och det är numera straffbart igen. Så de flesta tycker att han var sjuk redan i detta.
Citera
2019-03-08, 00:56
Avslutad
Sjukt ändå att tidelags-Eskil lyckades hänga med i matchen så pass länge som han ändå gjorde. Sicket UFO.
Citera
2019-03-08, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Djur skadas psykiskt av att bli våldtagna av en människa. Eller vill du bli tvingad att knulla med en häst kanske? Skulle du må bra då? Tidelag är förbjudet för att det skadar och plågar djuren. Veterinären kan skriva intyg på att djuret blivit psykiskt lidande, om det inte finns fysiska skador.
Citera
2019-03-08, 03:15
Medlem
Vilken äckelgubbe! Tänk att bli tafsade på av honom! Blä! Varför håller han inte sig till den unga frugan han har?
Citera
2019-03-08, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Kanske off topic, men det finns ganska många män som förblir snygga eller på annat sätt tilltalande även på äldre dar. Jan Guillou och Left GW Persson är bara två äldre herrar som säkert fortfarande kan attrahera yngre kvinnor.

https://justnujusthar.files.wordpress.com/2018/04/jan-guillou-2014-32.jpg

http://dpsassets.signia.group/wp-content/uploads/2017/09/gw-1132x670.jpg

Men Eskil Erlandsson... nej, skulle inte tro det.

Som någon skrev alldeles nyss, det är ju väldigt intressant att Centerpartisten Erlandsson anklagas för att ha tafsat på moderatkvinnor. Stämningen mellan Centerpartister och Moderater förblir usel. Jag gillar det!

Haha. Är du helt sjuk i huvudet eller?
Ja det finns människor som åldrats med stil. Men de där? De såg ju ut som monster redan som yngre
https://f.cdn-expressen.se/images/77/4c/774c956b2edb1fde689efa754a4f4a9b/314@60.jpg
Citera
2019-03-08, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vilken äckelgubbe! Tänk att bli tafsade på av honom! Blä! Varför håller han inte sig till den unga frugan han har?

Det finns dock kvinnor som struntar i utseendet så länge mannen är välsignad med en fenomenal kuk av våldsamt stora proportioner. Och just nu tyder mycket på att Erlandsson är en sådan karl.
Citera
2019-03-08, 04:03
Medlem
Felet är Moderatkvinnorna, de borde ha polisanmält honom så att polisen fått ett formellt skäl att topsa honom, då hade många olösta sexualbrott i Sverige kunnat få sin lösning. Men Moderaterna vill bara gulla med sexualbrottslingarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in