2019-03-01, 17:34
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej ta dig en från asien eller annat land där kvinnorna är mycket mer lojala och fina.
Varför Asien?
Eller varför inte förresten, INGA tjejer i hela världen är lika extrema utom en handfull brittiskor som Smirthtwait, några som röker Gauloise och hittat en översättning av Valerie Solanas manifest och en del universitetsskolade amerikanska bimbos med kraftigt Trumo derangement syndrom.
Vad de inte förstår är att det var pga dem som folket valde Trump,
och varför jag visste redan innan att han kommer att bli vald.
Vill du ha en förutsägelse till?
Vid nästa OS som går två månader innan nästa val i USA kommer man i OS kunna se män som "känner sig som kvinnor" eller som bytt kön tävla mot kvinnor.
Jag kommer särskilt titta på boxning och andra kampsporter.

Detta kommer bli en skandal som går till OS-historien som början å slutet med OS-spel.
Och med det färskt i minnet kommer Trump väljas igen.
Citera
2019-03-01, 17:37
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag reagerar inte på TS för att jag vet var tråden härstammar ifrån. Jag var nämligen själv i diskussion med en skribent som uttrycker att våldtäkt inte är så farligt och att det bara är en upplevd kränkning. Att eftersom kvinnor ändå är designade att penetreras så spelar det ingen större roll. Givetvis är det inte många män som tycker något sånt, jag känner inte en enda som gör det, men man läser de facto dessa påståenden här på forumet. Och det är ju vad frågan i TS ställer sig till, män på forumet som tycker så. Frågan är inte riktad till män som INTE tycker så. Det stod klart och tydligt vill jag minnas.
Sen blir det ju att en del män börjar försvara det hela, och då istället skylla på kvinnor i Sverige. Kvinnor som grupp. Då hamnar ju diskussionen där istället och det hela blir ett enda tramsigt skylla på nån annan kalas.

Jag har aldrig och inte heller sett att TS skyller på män som grupp för någonting gällande våldtäkter.
Givetvis är det alltid den ansvariga gärningsmannen som ska hållas just ansvarig.
Vad sitter du och ljuger om?
Är du helt yr i huvudet eller?
Citera
2019-03-01, 17:39
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vilka "man" och vad är utklädd till slampa och luder? Kan du ge ett exempel på en sån klädsel?

Sen handlade tråden om att vissa män inte ser på våldtäkt som något allvarligt. Finns män som tycker att det är likställt med att falla från ett äppelträd och bryta ett ben. Har du hört så tokigt?
Din sammanfattning om vad det handlar om är en halmdocka. Liksom trådens titel.

Nästa vecka ska jag lära dig hur google funkar:
https://www.google.com/search?q=slutwalk&rlz=1C1GCEU_svTH837TH837&oq=slut walk&aqs=chrome..69i57j0l5.2850j0j4&sourceid=chrom e&ie=UTF-8

Du kan inte förvänta dig seriösa diskussioner med den här medvetet provocerande feltolkningstaktiken.
Du diskvalificerar dig själv. De flesta här ser vad du håller på med.
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-03-01 kl. 17:42.
Citera
2019-03-01, 17:43
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Finns manliga användare i den här forumsdelen som menar att det är värre att bryta benet än att bli våldtagen för att ta ett exempel.
Någon rakad apa tycker säkert så. Du får leta länge för att hitta den du söker. Iaf bland svenska män.
Citera
2019-03-01, 17:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Våldtäkt i sig är bara ett av många fenomen tyvärr, det är beklagligt att kvinnor inte värnar om tryggheten i samhället om vi kollar på hur dom röstar.

Polismannen som nyligen gick ut med att dom drog vapen emot personalen när dom snattade fikabröd. All annan kriminalitet som har ökat förutom våldtäkter.

Barn som blir rånade på sina jackor, folk blir överfallna och rånade på sina klockor, skjutningar, offentliga avrättningar, sprängdåd osv osv.

Det är en sjuk samhällsutveckling, och att jämföra Sverige idag, med hur det var när jag var barn, är som natt och dag.

Detta är en stor sorg för mig personligen, och att inte kvinnor tycks upfatta det likadant det gör lite ont och får en att tappa respekt för kvinnor tyvärr.

Ja det är verkligen en absurd samhällsutveckling och än mer absurt är det att så många hyllar detta och vill se mer av det. Själv är jag glad att jag har råd att bo i de bästa områdena och t.o.m. kan lämna Sverige när det blir för illa, men hur illa det än blir finns så har de flesta sig själva att skylla. Det finns ingen anledning att tycka synd om majoriteten som drabbas.
Citera
2019-03-01, 17:54
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Våldtäkt i sig är bara ett av många fenomen tyvärr, det är beklagligt att kvinnor inte värnar om tryggheten i samhället om vi kollar på hur dom röstar.

Polismannen som nyligen gick ut med att dom drog vapen emot personalen när dom snattade fikabröd. All annan kriminalitet som har ökat förutom våldtäkter.

Barn som blir rånade på sina jackor, folk blir överfallna och rånade på sina klockor, skjutningar, offentliga avrättningar, sprängdåd osv osv.

Det är en sjuk samhällsutveckling, och att jämföra Sverige idag, med hur det var när jag var barn, är som natt och dag.

Detta är en stor sorg för mig personligen, och att inte kvinnor tycks upfatta det likadant det gör lite ont och får en att tappa respekt för kvinnor tyvärr.

Väl formulerat!

Jag delar din uppfattning, och visst är det sorgesamt. Personligen är jag mest bekymmersam och förbryllad; att vi lyckats förstöra och smutsa ner det svenska samhället på så pass kort tid. Och, att vi stått längst fram på första parkett och tittat på - snudd på hejat fram den utveckling vi ser idag.

Det tog många år och decennier av slit för att bygga det svenska välfärdssamhället, ett samhälle som vi var så stolta över - sedan över en natt ändrades det uppfattning, som om Sverige vore en kropp så drabbades den av ett djävulens djur.

Det finns bittra människor som lägger all skuld på Olof Palme - men det är att göra det ohyggligt lätt för sig. Det verkliga kaoset dukade helt andra personer upp, och att dessa personer inte fått stå till svars gör att situationen blir än mer absurd.

Att kvinnor i Sverige fortfarande försvarar massinvandringen från MENA med näbbar och klor är ett fatalt misslyckande för både landet, och för det egna könet. Kvinnor sluter upp på Medborgarplatsen för att skäggbarn skall få stanna - men har de någonstans i Sverige slutit upp gällande dessa våldtäkter? Vad hände med den feministiska rörelsen?
Citera
2019-03-01, 18:11
Medlem
Ingen sund människa gör liknelsen mellan benbrott och våldtäkt och jag vill påstå att den stora majoriteten säger likandant utan att dra in Novus.

Men förstår inte riktigt, en person har kanske sagt så vilket gör honom eller henne till ett troll eller idiot.
Men då är det man eller kanske tom två män. Varför ställer du inte frågan direkt till dessa istället för att försöka få det till att det är en grupp av människor?
Citera
2019-03-01, 18:18
Medlem
Våldtäkt är farligt!!!!!!

Darför ska man vara försiktig man, kvinna, barn var man rör sig och villka.
Citera
2019-03-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen.

Vilka är dessa män som resonerar så pass idiotiskt? Jag hänger förvisso inte hela dagarna på samtliga ämnen här inne, men jag har inte sett en enda person som uttryckt sig på detta vis.

Refererar du möjligtvis till någon händelse eller kommentar i ditt eget umgänge?

Eller riktar du denna kritik till de få stolpskott som faktiskt cirkulerar på internetetetet?
Citera
2019-03-01, 18:51
Medlem
vasaduellers avatar
Det blir nog svårt att få svar från målgruppen, eftersom TS skriver på svenska.
Citera
2019-03-01, 18:57
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Det blir nog svårt att få svar från målgruppen, eftersom TS skriver på svenska.
Användaren ”flickfotograf” hävdar att våldtäkt inte är så farligt eftersom, citat, ”kvinnor är gjorda för att penetreras”

På ren svenska.
Citera
2019-03-01, 19:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Användaren ”flickfotograf” hävdar att våldtäkt inte är så farligt eftersom, citat, ”kvinnor är gjorda för att penetreras”

På ren svenska.

Och ändå undvek du att citera exakt det han skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in