2019-03-01, 17:12
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag hänger inte med dig. Och för övrigt bry dig inte så mycket om vad det står, jag diskuterar detta med en enskild person som påstår att alla kvinnor i Sverige ska hållas ansvariga för våldtäkter. Jag försöker förstå hur personen tänker.
Män har inte heller röstat på SD i nån hög utsträckning.

Det lär ur flera aspekter bli väldigt svårt för dig. Men lycka till.
Citera
2019-03-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag bjuder dig på ett test.
Jag lägger fem tusen M&Ms i en stor skål.
I tio av dem finns arsenik och det står klart och tydligt på en skylt ovanför skålen.

Hur många äter du?

Till och med människor som frikänts från våldtäkter blir av med sina jobb och får fly utomlands i Sverige.

Jag har ett par glasögon som identifierar M&Ms med arsenik i sig.
Citera
2019-03-01, 17:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Läs tråden. Vi dömer våldtäktsmän till fängelse och ger tips om hur man kan minska risken för att drabbas av brott, men så fort man ger dessa tips till kvinnor blir det ramaskri och det har till och med fått ett namn. "Victimblaming".
Man går "slutwalks" där man klär ut sig till luder och slampor och inbillar sig att man vinner respekt för något.
Men självklart är det bara infantilt och naivt beteende från människor som inte har en susning om hur världen funkar.

Vilka "man" och vad är utklädd till slampa och luder? Kan du ge ett exempel på en sån klädsel?

Sen handlade tråden om att vissa män inte ser på våldtäkt som något allvarligt. Finns män som tycker att det är likställt med att falla från ett äppelträd och bryta ett ben. Har du hört så tokigt?
Citera
2019-03-01, 17:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Det lär ur flera aspekter bli väldigt svårt för dig. Men lycka till.

Det är alltid bra att disikera påståenden som görs.
Citera
2019-03-01, 17:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Läs tråden. Vi dömer våldtäktsmän till fängelse och ger tips om hur man kan minska risken för att drabbas av brott, men så fort man ger dessa tips till kvinnor blir det ramaskri och det har till och med fått ett namn. "Victimblaming".
Man går "slutwalks" där man klär ut sig till luder och slampor och inbillar sig att man vinner respekt för något.
Men självklart är det bara infantilt och naivt beteende från människor som inte har en susning om hur världen funkar.

Jag kan ju tycka att detta ska kvinnor kunna göra utan att bli våldtagna men när de samtidigt förespråkar massinvandring av män som inte alls delar min åsikt om den saken ja då får de skylla sig själva.
Citera
2019-03-01, 17:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vilka "man" och vad är utklädd till slampa och luder? Kan du ge ett exempel på en sån klädsel?

Sen handlade tråden om att vissa män inte ser på våldtäkt som något allvarligt. Finns män som tycker att det är likställt med att falla från ett äppelträd och bryta ett ben. Har du hört så tokigt?

Och det finns långt fler kvinnor som inte tycker det är så allvarligt. Varför ska män tycka att något som drabbar kvinnor är allvarligt när kvinnorna själv inte tycker det?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-03-01 kl. 17:19.
Citera
2019-03-01, 17:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är klart det går att googla på vad ordet "övriga" betyder om du är osäker på det.

Och om du har problem att kvinnor ställs till svars för det kvinnor i väldigt hög utsträckning förespråkar, eftersom det finns ett fåtal som tycker annorlunda, då borde du också ha problem med motsvarande när män ställs till svars. Varför har du inte framfört dina synpunkter till TS som riktade sig till män utan reagerar först nu när jag riktar hennes frågeställning till kvinnor?

Helt klart är det bättre att inte rikta frågan till ett specifikt kön men om man nu ska göra det är det långt mer relevant att rikta sig till det könet som i långt högre utsträckning är för detta.

Jag reagerar inte på TS för att jag vet var tråden härstammar ifrån. Jag var nämligen själv i diskussion med en skribent som uttrycker att våldtäkt inte är så farligt och att det bara är en upplevd kränkning. Att eftersom kvinnor ändå är designade att penetreras så spelar det ingen större roll. Givetvis är det inte många män som tycker något sånt, jag känner inte en enda som gör det, men man läser de facto dessa påståenden här på forumet. Och det är ju vad frågan i TS ställer sig till, män på forumet som tycker så. Frågan är inte riktad till män som INTE tycker så. Det stod klart och tydligt vill jag minnas.
Sen blir det ju att en del män börjar försvara det hela, och då istället skylla på kvinnor i Sverige. Kvinnor som grupp. Då hamnar ju diskussionen där istället och det hela blir ett enda tramsigt skylla på nån annan kalas.

Jag har aldrig och inte heller sett att TS skyller på män som grupp för någonting gällande våldtäkter.
Givetvis är det alltid den ansvariga gärningsmannen som ska hållas just ansvarig.
Citera
2019-03-01, 17:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Och det finns långt fler kvinnor som inte tycker det är så allvarligt. Varför ska män tycka att något som drabbar kvinnor är allvarligt när kvinnorna själv inte tycker det?

Alltså som sagt, jag har inte sett något sånt underlag. Alla kvinnor och män jag pratar med i min omgivning tycker att våldtäkt är absolut fruktansvärt. Förutom nån enstaka skribent här då, men jag drar en distinkt skiljelinje mellan skribenter på feministforumet och de människor jag möter i min verklighet. De har nämligen inga likheter i princip.
Citera
2019-03-01, 17:24
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Jag kan ju tycka att detta ska kvinnor kunna göra utan att bli våldtagna men när de samtidigt förespråkar massinvandring av män som inte alls delar min åsikt om den saken ja då får de skylla sig själva.

Håller med dig - varje mynt har två sidor. Det kan heller inte komma som en överraskning att våldtäkterna så dramatiskt skulle öka pga massimporten av män från MENA. Att SD procentuellt fått så lite röster av kvinnor de senaste 20 åren är ett mysterium; SD borde vara nedlusat med kvinnliga röster och vara i majoritet mot männen egentligen. Men, uppenbarligen är inte våldtäkt något som engagerar landets kvinnor i stort.
Citera
2019-03-01, 17:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag reagerar inte på TS för att jag vet var tråden härstammar ifrån. Jag var nämligen själv i diskussion med en skribent som uttrycker att våldtäkt inte är så farligt och att det bara är en upplevd kränkning. Att eftersom kvinnor ändå är designade att penetreras så spelar det ingen större roll. Givetvis är det inte många män som tycker något sånt, jag känner inte en enda som gör det, men man läser de facto dessa påståenden här på forumet. Och det är ju vad frågan i TS ställer sig till, män på forumet som tycker så. Frågan är inte riktad till män som INTE tycker så. Det stod klart och tydligt vill jag minnas.
Sen blir det ju att en del män börjar försvara det hela, och då istället skylla på kvinnor i Sverige. Kvinnor som grupp. Då hamnar ju diskussionen där istället och det hela blir ett enda tramsigt skylla på nån annan kalas.

Jag har aldrig och inte heller sett att TS skyller på män som grupp för någonting gällande våldtäkter.
Givetvis är det alltid den ansvariga gärningsmannen som ska hållas just ansvarig.

Om du kan visa upp ett enda exempel då du ställt en kvinna till svars för att hon har generaliserat mot män då förtjänar du kred, annars bör du snarast ses som en hycklare.

Citat:
Alltså som sagt, jag har inte sett något sånt underlag. Alla kvinnor och män jag pratar med i min omgivning tycker att våldtäkt är absolut fruktansvärt. Förutom nån enstaka skribent här då, men jag drar en distinkt skiljelinje mellan skribenter på feministforumet och de människor jag möter i min verklighet. De har nämligen inga likheter i princip.

Och ändå agerar de flesta som det inte är så farligt i praktiken, och detta gäller kvinnor i långt högre utsträckning än män.
Citera
2019-03-01, 17:26
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Nu pratade vi om en flicka som inte har rösträtt. Att föräldrarna får skylla sig själv ja, men flickan kan väl för fan inte skylla sig själv när hon inte gjort någonting för att påverka.

Låter som möjligt men där har du fel sörru, aldrig haft sex med en invandrare ens, kråkatch.

Hon kan väl vara ivrig påhejare av massinvandring trots att hon inte får rösta ännu? Kolla bara på den förvirrade lilltösen Greta. Hon är ivrig politisk aktivist trots avsaknaden av rösträtt.
Citera
2019-03-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Håller med dig - varje mynt har två sidor. Det kan heller inte komma som en överraskning att våldtäkterna så dramatiskt skulle öka pga massimporten av män från MENA. Att SD procentuellt fått så lite röster av kvinnor de senaste 20 åren är ett mysterium; SD borde vara nedlusat med kvinnliga röster och vara i majoritet mot männen egentligen. Men, uppenbarligen är inte våldtäkt något som engagerar landets kvinnor i stort.

Våldtäkt i sig är bara ett av många fenomen tyvärr, det är beklagligt att kvinnor inte värnar om tryggheten i samhället om vi kollar på hur dom röstar.

Polismannen som nyligen gick ut med att dom drog vapen emot personalen när dom snattade fikabröd. All annan kriminalitet som har ökat förutom våldtäkter.

Barn som blir rånade på sina jackor, folk blir överfallna och rånade på sina klockor, skjutningar, offentliga avrättningar, sprängdåd osv osv.

Det är en sjuk samhällsutveckling, och att jämföra Sverige idag, med hur det var när jag var barn, är som natt och dag.

Detta är en stor sorg för mig personligen, och att inte kvinnor tycks upfatta det likadant det gör lite ont och får en att tappa respekt för kvinnor tyvärr.
Senast redigerad av Naturesprophet 2019-03-01 kl. 17:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in