Citat:
Ursprungligen postat av
blueberrycake
Intressant info!
Var det BO som anmälde? Eller hur "kom allt fram" så att säga?
BO berättade för sin psykolog att AO med flera också hade våldtagit honom. En äldre herre som blir 80 nästa år, Kl*s Winqv*st var också dömd för otukt med BO redan 2013, och det var när han gick i terapi efter det KW gjort som det kom fram att även AO mfl utsatt honom för detta.
Ett kort tag efter att Kl*s dömdes för detta gick BO ur Ringlinien och blev senare medlem i LUF. Numera pluggar han juridik. (tror på gymnasiet). Det kan nog också ha en bidragande faktor till att allt detta kommit fram. Såg på pappans Instagram att BO vill bli advokat. Glad att han verkar ha fått en revansch, han kan ju dock aldrig bli helt återställd
Anmärkningsvärt är att KW ses på våra veteranspårvagnar än idag, och han har åter fått bli medlem i föreningen efter avtjänat straff som jag fattat det. Har i alla fall sett honom ombord. Jag är inte medlem där längre, gick ur 2016 efter att jag gick in i väggen och blev sedan aktiv i SJK Svenska järnvägsklubben istället.
Kan ju också tillägga att AO var en av de andra i Ringlinien som jag aldrig ens pratade med. Han gillade inte riktigt handikappade på den tiden, men som jag fattat det så blev det bättre de sista åren innan han dömdes. Jag har ju Aspergers syndrom liksom ett par andra i föreningen, AO var inte särskilt trevlig mot oss alla gånger. När han sedermera märkte att jag kunde bita ifrån trots min diagnos, slutade han och jag prata helt och det var jag bara glad för då, idag är jag än gladare för det. Vet ju såhär i efterhand inte vad han kunnat gå för, jag var bara 14-15 år första gången jag kom i kontakt med honom. Lyckligtvis tror jag dock att han förstod att jag är straight.