2019-10-14, 20:46
Moderator
Parongatans avatar
Någon som vet var de olika gärningsmännen sitter? Skogome? Högsbo? Alexander Oscarsson fick sitt straff sänkt med ett år, från sju till sex års fängelse, i Hovrätten. Så när blir han frigiven? Och de båda andra gärningsmännen? Hur är deras mentala status, om någon känner till det?
Citera
2019-11-12, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1234500b
Absolut, men jag och han pratade om ett fall där han vittnade i rättssal mot en pedofil och vi ganska tydligt talade rätt hatiskt kring den typ utav brott. 2 månader senare grips och häktas han av samma typ utav brott.
Jag har mina tankar kring detta typ av brott och har min grund till det, därför väljer jag att säga upp kontakten. Jag säger inte att andra också bör, men jag gör.

Det va ju samma pojke som det fallet handlade om som han sedan ”tog över” som offer.
Citera
2019-12-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Intressant info!

Var det BO som anmälde? Eller hur "kom allt fram" så att säga?
BO berättade för sin psykolog att AO med flera också hade våldtagit honom. En äldre herre som blir 80 nästa år, Kl*s Winqv*st var också dömd för otukt med BO redan 2013, och det var när han gick i terapi efter det KW gjort som det kom fram att även AO mfl utsatt honom för detta.
Ett kort tag efter att Kl*s dömdes för detta gick BO ur Ringlinien och blev senare medlem i LUF. Numera pluggar han juridik. (tror på gymnasiet). Det kan nog också ha en bidragande faktor till att allt detta kommit fram. Såg på pappans Instagram att BO vill bli advokat. Glad att han verkar ha fått en revansch, han kan ju dock aldrig bli helt återställd

Anmärkningsvärt är att KW ses på våra veteranspårvagnar än idag, och han har åter fått bli medlem i föreningen efter avtjänat straff som jag fattat det. Har i alla fall sett honom ombord. Jag är inte medlem där längre, gick ur 2016 efter att jag gick in i väggen och blev sedan aktiv i SJK Svenska järnvägsklubben istället.

Kan ju också tillägga att AO var en av de andra i Ringlinien som jag aldrig ens pratade med. Han gillade inte riktigt handikappade på den tiden, men som jag fattat det så blev det bättre de sista åren innan han dömdes. Jag har ju Aspergers syndrom liksom ett par andra i föreningen, AO var inte särskilt trevlig mot oss alla gånger. När han sedermera märkte att jag kunde bita ifrån trots min diagnos, slutade han och jag prata helt och det var jag bara glad för då, idag är jag än gladare för det. Vet ju såhär i efterhand inte vad han kunnat gå för, jag var bara 14-15 år första gången jag kom i kontakt med honom. Lyckligtvis tror jag dock att han förstod att jag är straight.
Citera
2019-12-15, 01:04
Medlem
Jag jobbade ideellt i verkstaden på Ringlinien under flera år, framförallt reparerade jag krockade vagnar som fått sig en kyss av en bil eller liknande, men gjorde även enklare uppgifter när det vankades renovering av vagnarna.
Citera
2019-12-15, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampan1994
BO berättade för sin psykolog att AO med flera också hade våldtagit honom. En äldre herre som blir 80 nästa år, Kl*s Winqv*st var också dömd för otukt med BO redan 2013, och det var när han gick i terapi efter det KW gjort som det kom fram att även AO mfl utsatt honom för detta.

Tack för all din matnyttiga information!! Intressanta uppgifter!!

BO verkar ha haft en trasig barndom? Dysfunktionellt utåtagerande/experimenterande. Som dessa pedofiler utnyttjade till fullo
Förstår inte GM. Och kan heller inte förstå hur en 10-14-årig kille själv väljer att söka sexuell kontakt med personer i 30-års åldern och till med gubbar i 80-årsåldern Man kan ju fråga sig vad som hänt tidigare i BO:s barndom, vad som ledde fram till hans tidiga sexuella intresse, och intresset för äldre män.

Blir inte klok på vare sig BO eller GM. Människans psyke är verkligen underligt, minst sagt.
Citera
2020-01-22, 10:15
Medlem
The1stOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lise-Lotti
Den överklagade domen till Hovrätten e nu klar skadeståndet till dom drabbade kvarstår, men förändringar i straff längden för alla tre.

AO som hade 7 år från tingsrätten sänktes nu av hovrätten till 6 år.

MH som fick 6 år sänktes till 5.5 år.

JS som fick 5 år fick en stor säkning till 2.5 år åklagaren kan inte riktigt visa o styrka att de gick till som tingsrätten dömde efter så många år tillbaks i tiden.

2019-08-27 - Västra HR - B 3936-19 - Dom.pdf
https://minfil.com/Nb0dcbPfn4/2019-0...6-19_-_Dom_pdf
Citera
2020-02-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Någon som vet var de olika gärningsmännen sitter? Skogome? Högsbo? Alexander Oscarsson fick sitt straff sänkt med ett år, från sju till sex års fängelse, i Hovrätten. Så när blir han frigiven? Och de båda andra gärningsmännen? Hur är deras mentala status, om någon känner till det?

Hört att AO sitter på Kumla.
Citera
2020-02-21, 23:20
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Hört att AO sitter på Kumla.

Bra. Då vet jag det. Någon som har koll på när AO kan bli frigiven som tidigast? Spännande att se vad som händer, när han lämnar fängelset. Vad han ska ta sig till, och vad han ska arbeta med. OM han kommer att arbeta mer. För, spårvagn lär han väl aldrig få köra igen. Och, om han ens ska bo kvar i Strömmensberg. Eller om han byter stad.
Citera
2020-02-21, 23:25
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampan1994
BO berättade för sin psykolog att AO med flera också hade våldtagit honom. En äldre herre som blir 80 nästa år, Kl*s Winqv*st var också dömd för otukt med BO redan 2013, och det var när han gick i terapi efter det KW gjort som det kom fram att även AO mfl utsatt honom för detta..

Vad gör och bor Kl*s Winqv*st idag, om han nu lever? Är han fortfarande aktiv inom Ringlinjen?
Citera
2020-02-23, 01:51
Medlem
Citat:
Bra. Då vet jag det. Någon som har koll på när AO kan bli frigiven som tidigast? Spännande att se vad som händer, när han lämnar fängelset. Vad han ska ta sig till, och vad han ska arbeta med. OM han kommer att arbeta mer. För, spårvagn lär han väl aldrig få köra igen. Och, om han ens ska bo kvar i Strömmensberg. Eller om han byter stad.

Han kommer ut som tidigast början av 2023 (om man räknar utifrån att man oftast sitter 2/3 av sitt straff). Svårt att tro att han lämnar GBG.
Citera
2020-02-23, 17:52
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Han kommer ut som tidigast början av 2023 (om man räknar utifrån att man oftast sitter 2/3 av sitt straff). Svårt att tro att han lämnar GBG.

Okej. Ungefär om tre år då, högst troligen. Jag tror också att han blir kvar i Göteborg, där hans föräldrar bor också. Tack för svaret.
Citera
2020-02-26, 18:05
Medlem
Citat:
Okej. Ungefär om tre år då, högst troligen. Jag tror också att han blir kvar i Göteborg, där hans föräldrar bor också. Tack för svaret.
Frågan är om de lever när han kommer ut. De är ändå 81 respektive 84, och minns att hans pappa hade lite hälsoproblem för några år sen om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in