Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-01, 18:07
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Okej, så du tycker att det är värt att stanna upp hela kollektivtrafiken för att en person som inte betalat 32 kronor inte får rulla en enda station längre no matter what.

Jag tycker att det är värt att riskera att försena trafiken något för att inte riskera att skada två oskyldiga barn.

Då vet vi var vi står då. 32 kronor vs två oskyldiga barn.

Varför skulle svarta gravida kvinnor ha frikort att syssla med olagligheter? Ska det gälla vita kvinnor också och kanske även män? Ska hon få snatta oxfilé på ICA, åka taxi utan att betala eller slå vita köttätande män i ansiktet också?

Vilka grupper ska få undgå lagar och regler och vid vilka tillfällen?
Citera
2019-02-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej. Självklart inte.
Men om tredje part, i det här fallet barnet, blir lidande i en situation som den uppkomna (oavsett mamman så är barnet helt oskyldigt), så bör man alltså hellre fria än fälla.

Så jag, som också är mamma, ska ta med mig mitt barn när jag åker tunnelbana för att på detta sätt bli immun mot biljettkontroller och åka gratis? För annars skriker jag om de vill se min biljett och då blir mitt barn lidande!

Jag kan göra samma på restaurang också va? Vi äter en fin middag och har inga pengar med oss, men ingen får anklaga oss för något för mitt BARN kan bli skrämt!
Citera
Medlem
Citat:
färdbeviskontroll utförs numera av OV.
Nej i media säger SL att biljettkonrollanterna ringde ordningsvakterna och att kvinnan inte hade färdbevis. ( SR studio ett)
Citera
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
hur lång tid tar det att hitta sitt busskort?

Höggravid kan man knappt röra sig och glömmer allt hela tiden.
Citera
2019-02-01, 18:09
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är inte vakterna som tvingas till någonting, det är kvinnan som blir tvingad.

Vakterna har ett jobb att göra. De har en skyldighet att utöva det.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Det är ändå rätt fascinerande att svenska media på allvar kan göra artiklar och intervjuer SOM OM det var möjligt att en oskyldig gravid kvinna skulle kunna bli misshandlad på T-banan inför kameror och andra passagerare, av svenska utbildade väktare. Säger en del om Sverige och åsiktskorridoren i media.
Senast redigerad av Paris24 2019-02-01 kl. 18:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Nej Kvinnan HÄVDAR att hon hade giltigt månadskort. Jag kan hävda att jag har en miljard på banken, lätt att kolla men ingen verkar bry sig om fakta.

"Frågan har cirkulerat om hon hade ett giltigt busskort när vakterna gav sig på Jeanine. Det säger hon att hon har, ett månadskort som är giltigt till den 3 februari."

Då är ju hennes beteende ännu mer bisarrt. Varför dra igång världens bråk och protester om du har ett månadskort? Visa kortet då om du har ett, det är väl enkelt? Ett jävla hån att ens försöka hävda att man har ett giltigt kort i efterhand. Och återigen att hon utsätter sin dotter för detta. Vidrigt.
Citera
2019-02-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
Höggravid kan man knappt röra sig och glömmer allt hela tiden.

Hahaha nej! Har varit höggravid ett antal gånger och lyckades röra mig och framförallt betala för mig ända fram till förlossningen! Varje graviditet klarade jag detta! Vilket mirakel!
Citera
2019-02-01, 18:11
Medlem
Hon viar nu upp ett blått SL-kort för SVT, som hon menar att hon hade i fickan hela tiden.

'

Jo tjena! Samma visa varje gång, "jag hade biljett, men jag kunde bara inte hitta den"

1000 spänn på att det är "mänskliga rättigheter-aktivisten" som gav henne kortet på sjukhuset.
Citera
2019-02-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Vakterna har ett jobb att göra. De har en skyldighet att utöva det.

Vakterna har inte alls en skyldighet att misshandla och även traumatisera barn. Den lilla flickan som var med får nu hjälp av kurator. Det är därför som dessa "babianer" är avstängda nu. De hade kunnat lösa situationen genom att hjälpa kvinnan hitta sin biljett istället för att bli våldsamma mot henne.
Citera
2019-02-01, 18:13
Medlem
Citat:
Nej. Självklart inte.
Men om tredje part, i det här fallet barnet, blir lidande i en situation som den uppkomna (oavsett mamman så är barnet helt oskyldigt), så bör man alltså hellre fria än fälla.
Men ingen har ju anklagat barnet för något - så på vilket sätt ska vi fria eller fälla? Om en mamma begår ett mord ska man alltså fira henne för att barnet inte ska bli lidande? Inser du hur korat den inställningen är? Det ska inte finnas frikort inom rättsväsendet.
Citera
2019-02-01, 18:13
Medlem
Komiskt hur SVT köper kvinnans berättelse rakt av. Man låter dessutom aktivisten sköta intervjun.

"Opartiska, objektiva SVT".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in