2019-02-01, 12:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Jävligt osoft video. Typiska röv-vakter. Spelar ingen roll om hon plankar - brukar man våld mot en höggravid kvinna är man en röv. Skönt att dom är tagna ur tjänst.

Dom kommer säkert dyka upp i dörren på Broder Tuck nu😜
Citera
2019-02-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Där har du fel. Låt en gravid planka med sin unge och rensa upp där det behövs.
Men det har dem inte kuk nog för att göra.
Vakternas uppdrag är att ordningen upprätthålls i T-banan. Om negrer får göra som de vill så förvandlas T-banan till Afrika. Helt rätt av vakterna. Det är inte vakternas ansvar att rensa upp där det behövs, det är politikernas ansvar. Mankraft finns, men den politiska viljan saknas.
Citera
2019-02-01, 12:34
Medlem
konstits avatar
Kunde man undgå sådana här situationer om vakterna fick lov att fingerscanna ? Då skulle man slippa allt bök och bara sända räkningen med post...
Citera
2019-02-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Om man vill se lite fler klipp än det som ligger på instagram så kan man leta upp Lovette Jallow på facebook. Tanten ligger på marken och skriker och gormar, fast vakterna knappt rör vid henne.

Kollar på filmerna där.
Ser inget övervåld utan en eskort av någon som ej visat biljett/har någon biljett.
Ser en kvinna som är gravid och ligger på marken och fläker upp sina kläder för att visa sin gravida mage.
Påminner mig om episoden i Kalles jul där kycklingarna låtsas ha ihjäl en mask.
Skrik , släng dig på backen och låtsas!!!
Ser hur vakterna tar hand om hennes barn och tröstar det. (fint handhavande av barnet!)

Jag skulle aldrig i livet uppföra mig så där under en graviditet och med mina barn med mig!
Heder till vakterna!

Sen så har vi ju talkören av de som pratar om rasism och hur dom uppför sig mot en gravid kvinna.
Anyingen så har du biljett eller inte och ska av tåget om ingen biljett.
Gäller det andra regler för färgade med gravidmage???
Citera
2019-02-01, 12:37
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Viss skillnad på att planka och att göra våldsamt motstånd mot ordningsvakter, eller hur? Väldigt många har gjort det ena men väldigt få det andra.

Det är inte "våldsamt motstånd", det är en höggravid panikslagen kvinna som blir man-handled av ett gäng inkompetenta ordningsvakter.

Man kan inte behandla en gravid kvinna på samma sätt som en rabiat pundare med psykos. Detta borde ingå i deras utbildning tycker man.
Citera
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Väktarnas fel ändå eftersom situationen blev tumultartad. Hade man agerat korrekt så hade inget av detta hänt. Genom att sätta handfängsel och därefter avhysa personen.

Ja! Obegripligt att man som kvinna och färgad utsätter sig för detta för att spara 32 kronor!

Fett ovärt för att snacka som kidsen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Må dom aldrig komma tillbaka till väktaryrket. Medmänskliga väktare hade erbjudit att skjutsa henne till närmsta akut.

Precis, men det är inga psykologläkare vi pratar om. Det är personer som inte kom in på polishögskolan
Citera
2019-02-01, 12:38
Medlem
Så med din logik var går gränsen för kriminella gärningar så länge man är gravid?
Om planka är okej (värde ca1. 5)

Tänk om hon hade stulit din mobiltelefon?
Stuckit någon med kniv?

I mitt Sverige är alla lika inför lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jävligt osoft video. Typiska röv-vakter. Spelar ingen roll om hon plankar - brukar man våld mot en höggravid kvinna är man en röv. Skönt att dom är tagna ur tjänst.

Dom kommer säkert dyka upp i dörren på Broder Tuck nu😜
Citera
2019-02-01, 12:39
Medlem
vilket jävla pucko, och nu får vakterna som gjorde sitt jobb skit för detta? har hon ingen biljett är det klart hon ska av tåget omedelbart, vafan är problemet?

de tog tjuven på bar gärning.

fattar inte varför hon började tjafsa emot, klart vakterna tog i lite väl mycket men om hon hade följt med utan tjafs vad hade hänt då? troligtvis inte detta?
Citera
Medlem
Tänkte bara meddela alla er bönder som brölar om att alla måste biljett har fått det om bakfoten.

Du måste bara ha biljett om du är svensk och laglydig. Samma ordningsvakter som så plikttroget brottar ner denna kvinna kollar åt ett annat håll när zigenar åker utan biljett. Då är det inte lika viktigt att upprätthålla lag och ordning. För då blir de ju jobbigt att utföra sitt arbete.

Har sett det med egna ögon. Biljettkontrollanten tar biljett på allt normalt folk för att sen bara gå förbi 4 stycken brandröksluktande zigenare som fyller halva vagnen med sina IKEA kassar.

Nu har jag inte besökt stockholm på någon månad så de kanske är annorlunda. Men jag tvivlar på att de ändrat sitt arbetssätt.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horvaa
Så med din logik var går gränsen för kriminella gärningar så länge man är gravid?
Om planka är okej (värde ca1. 5)

Tänk om hon hade stulit din mobiltelefon?
Stuckit någon med kniv?

I mitt Sverige är alla lika inför lagen.

Bullshit, du bryter mot lagen hela tiden med fortkörningar, plankningar, knarkande, filmnedladdande och vad fan som helst du kan komma undan med. Precis som vem som helst. Tramsigt att leka paragrafryttare.

Dessutom handlar det inte om att bryta mot lagen utan hur dessa ordningsvakter behandlar folk. Är det så himla jävla viktigt att avlägsna henne från tåget just där och då. Gud förbjude att hon skulle åka någon station till medan vakterna lugnt talar med henne. Hon är ju för fan gravid. Dör barnet kommer de fällas för dråp, med all rätt.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är inte "våldsamt motstånd", det är en höggravid panikslagen kvinna som blir man-handled av ett gäng inkompetenta ordningsvakter.

Man kan inte behandla en gravid kvinna på samma sätt som en rabiat pundare med psykos. Detta borde ingå i deras utbildning tycker man.

Och hur tänker du hon skulle avhysas när hon vägrar att lämna vagnen ? Teleportering ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in