2019-02-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hahaha nej! Har varit höggravid ett antal gånger och lyckades röra mig och framförallt betala för mig ända fram till förlossningen! Varje graviditet klarade jag detta! Vilket mirakel!

Hon hade biljett som var betald. Men hon hade känningar från magen och var på väg till sjukhuset och då kan man nog vara stressad redan från början om det inte känns som det står rätt till i magen.
Citera
2019-02-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
Höggravid kan man knappt röra sig och glömmer allt hela tiden.
Då får man kliva av tåget, sätta sig på en bänk och leta.
Citera
2019-02-01, 18:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Hon viar nu upp ett blått SL-kort för SVT, som hon menar att hon hade i fickan hela tiden.

'

Jo tjena! Samma visa varje gång, "jag hade biljett, men jag kunde bara inte hitta den"

1000 spänn på att det är "mänskliga rättigheter-aktivisten" som gav henne kortet på sjukhuset.
Jag vill minnas att SL kan se om och när kortet använts så ev bluff lär bli lätt att avslöja
Citera
2019-02-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är ändå rätt lustigt att svenska media på allvar kan göra artiklar och intervjuer SOM OM det var möjligt att en oskyldig gravid kvinna skulle kunna bli misshandlad på T-banan inför kameror och andra passagerare, av svenska utbildade väktare. Säger en del om Sverige och åsiktskorridoren i media.

Det är så stötande och kontraproduktivt! De förstår inte att de skapar hat och fördomar när de blåser upp och visar en sån här grej. Alla vi som åker kommunalt i Stockholm varje dag och klarar av bedriften att ha biljetten till hands varje gång, vi tycker liksom inte synd om denna kvinna. Hur svårt kan det vara att ha biljett och visa den? Inte speciellt svårt!
Citera
2019-02-01, 18:15
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej. Självklart inte.
Men om tredje part, i det här fallet barnet, blir lidande i en situation som den uppkomna (oavsett mamman så är barnet helt oskyldigt), så bör man alltså hellre fria än fälla.

Har du lust att länka den text som säger att svarta mammor får åka gratis hos SL, svensk lagtext eller i barnkonventionen?
Citera
2019-02-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
"babianer"

Vakterna går hemma med full lön.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Det var ju kvinnan som var våldsam och skrikig, inte vakterna för dom var ju kolugna. Kvinnan brukade våld mot sitt barn i magen när hon inte var följsam och gjorde som vakterna bad henne om. Självisk människa som offrar sitt barn för 32:-.
Du fattar inte detta! Kvinnan har rätt att skrika och trotsa alla (ALLA!!!) regler, eftersom hon är svart. Vad är det du inte förstår, i detta enkla uttalande?? Är du dum, på riktigt???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det är så stötande och kontraproduktivt! De förstår inte att de skapar hat och fördomar när de blåser upp och visar en sån här grej. Alla vi som åker kommunalt i Stockholm varje dag och klarar av bedriften att ha biljetten till hands varje gång, vi tycker liksom inte synd om denna kvinna. Hur svårt kan det vara att ha biljett och visa den? Inte speciellt svårt!
Exakt! Och det är det allra värsta med det här drevet!
Citera
Medlem
Citat:
Vakterna har inte alls en skyldighet att misshandla och även traumatisera barn. Den lilla flickan som var med får nu hjälp av kurator. Det är därför som dessa "babianer" är avstängda nu. De hade kunnat lösa situationen genom att hjälpa kvinnan hitta sin biljett istället för att bli våldsamma mot henne.
Kvinnan skrek ju och levde rövare istället för att lyssna på vakterna. Hade hon varit lugn hade dottern sluppit se eländet som blev.
Citera
Medlem
Citat:
Hon hade biljett som var betald. Men hon hade känningar från magen och var på väg till sjukhuset och då kan man nog vara stressad redan från början om det inte känns som det står rätt till i magen.

Hon säger att hon hade biljett, ingen har såvitt jag läst hållit den mot en display för att kolla om detta stämmer.

Känningarna kan inte ha varit alltför jobbiga om hon klarade av att gå, stå och ta tunnelbanan. Har själv varit gravid flera gånger och vet vad jag talar om.
Citera
2019-02-01, 18:17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Haha nä, om en mamma beter sig olämpligt på olika platser i samhället och gör saker man inte får så kan hon inte slippa represalier för att hon har ett barn med sig och barnet kan bli rädd!
Du kanske hajar trögt. Det finns en uttalad policy hos SL, där en situation som utsätter ett barn måste tänka på barnet först.

Det är alltså en given situation, en given kontext, som det de facto finns en given policy för.
Citera
2019-02-01, 18:17
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
färdbeviskontroll utförs numera av OV.

Nej, det utförs av SL:s personal. De var även närvarande i det här fallet. OV kom dit när personalen ringde efter dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in