Citat:
Ursprungligen postat av
johanjosefsson
Att han hade tre "vita" barn (dessutom har hans ena son Vitiligo... hoppsan... hur gick det till??? Han måste ha blekt sig, va?

) kan ju ha berott på att han kanske hade något form av inkontinensproblem, sterilitet eller liknande. Han kanske fick svångremmen över pungen som barn, vad vet vi? Vi vet ingenting, därför att det är privat och har inte med oss att göra.
Jag säger inte att MJ var perfekt! Ingen människa är perfekt och många gånger gjorde MJ direkt korkade saker. MJ använde sin apa som en statuspryl, ja. Det är välkänt. Men det gör honom inte till pedofil, även om man kan tycka att han är konstig och har varit "taskig" då och då.
Själv tror jag inte att MJ var något sorts helgon, men hans positiva inställning till barn är helt solklar för mig. Psykologiskt sett kan man se det som att MJ var paranoid och när barnen växte upp och blev äldre kickade paranoian in och han blev rädd för barnet som nu blivit "en vuxen" och efter 1993 så ökade nog den paranoian rejält. Innan kände han förmodligen att han kunde lita på ett barn, men efter det så kunde han inte lita på någon. Det är egentligen inte ett "svek", per se, utan en fråga om bristande tillit och paranoia. Vem kan Michael Jackson lita på? Vem är inte ute efter hans pengar, inflytande eller att få stå i rampljuset?
Oavsett vad man tycker om Michael Jackson borde man ändå respektera att han blev friad från sina anklagelser och sedan gå vidare med sitt liv.
Jag vet vilken sorts människa han var. Det finns 2 sorters narcissister. De som är framåt, kaxiga, självsäkra, som Trump. Sedan finns en liten grupp som är annorlunda, poor me narcissister. Folk som framstår som svaga, utsatta, det är synd om de hela tiden. En sån var Michael Jackson. Hans sätt att behandla andra på visar det. Sättet han behandlade sin apa, hur han behandlade sina barn(skaffade vita barn som alla kunde se inte var hans egna), hur han behandlade Beatles och Paul Mccartney, hur han övergav ungarna som varn hans vänner och ersatte de med nya när han hade tröttnat. Hur han ringde den ena ungen efter flera års avbrott bara för att bli räddad i rättegången. Ett annat exempel är när Eminem drev lite med honom i en musikvideo, minns hur jävla "kränkt" han blev, och hur synd det var honom. Eminem har drivit på 100 kändisar, men ingen har gjort en grej av det utan Michael Jackson. Sen hans jävla spingande på barnhem framför tv kamerorna gång.
Jag accepterar att folk lyssnar på hans musik, tittar på hans konserter. Man måste skilja på verk och person. Jag kan själv titta på en spelning då och då.
Jag kan köpa att folk kan bli utsatta för anklagelser, speciellt kändisar. Men när en och samma man blir:
1. Anklagad olika årtionden, av olika personer som inte känner varandra.
2. Omger sig av barn extremt långa perioder, ensam och utan närvaro av andra vuxna.
3. Ljuger om allt. Säger sig vara heterosexuell men saknar sexuellt umgänge med kvinnor, trots att han kunde få vilken kvinna han än ville. Säger sig ha skaffat biologiska barn som uppenbart inte är hans. Ljuger om antalet plastikingrepp han genomgått. Ljuger om att han aldrig blekt sin hud med hjälp av mediciner och andra ingrepp.
4. När personer som var hans största fans, som såg honom som en gud, kommer ut och berättar detaljerat om vad som hänt. När ena killen som upplevt så mycket med Michael under sin barndom vägrar vittna till hans fördel i vuxen ålder i en rättegång, trots påtryckningar från advokater. Jackson var som en gud för Wade, inte en chans att han sitter och hittar på såna grova saker.
5. Man ser andra kändisar som också åkt fast och som det är uppenbart har varit svin. Exempelvis R Kelly eller Epstein. Då inser man att Jackson är en i mängden.
6. Och hans bullshit om att han attackeras för sin hudfärg. Varför anklagades inte Aretha Frankling, Jimi Hendrix, 2pac, Martin Luther King, Michael Jordan, Pele, Bob Marley, Marvin Gaye, James Brown??
Då är det uppenbart.