Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-12-09, 19:01
  #3493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson


Om han nu ville bli vit, varför då inte färga håret ljust och ändra ögonfärg till blå? Du skriver att du var ett stort fan, men sen visar du direkt din okunskap om hans Vitiligo (Exempelvis att han sminkade över den under en lång period). Så jag tror inte du är ett stort fan! Fansen har nämligen järnkoll på sånt här.

Jag har koll på vad jag hävdar!

Han hade vitiligo, det stämmer. Men han påstod att han inte blekte sin hud, och det är ren lögn. Han blev helkroppsvit, och det kan man inte bli om man inte bli om man inte bleker sin hud. Smink gör inte att det blir så. För att bli helkroppsvit måste man använda annan mer konservativ behandling. Det vanligaste är blekningsmedel i form av salvor och krämer som innehåller höga mängder kortison, de angriper immunförsvaret.
Sedan finns det även tabletter man kan ta som också hjälper till att bleka huden. Blekningstabletter.

Med tanke på hur stora delar av hans kropp som blev helt vit, är det i princip omöjligt att han inte använt en väldigt bred behandlingsform. Han har förmodligen använt alla tillgängliga medel som fanns. Salvor, tabletter och annat. För annars blir man inte så vit som han blev.

Här ligger han död och man ser hela kroppen. Du blir inte så om du inte använder stark behandling och medvetet bleker sin hud.
https://youtu.be/zBbXWnfqu-I?t=3
Citera
2019-12-09, 19:20
  #3494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
är[/i] ett stort fan! Fansen har nämligen järnkoll på sånt här.

Men fråga dig själv. Om en svart man skaffar 3 barn, är det då troligt att två av de är vita, blonda oh helt utan negroida drag? Är det troligt att det tredje barnet ser ut som en hispanic? Det är ju inte hans barn, men han ljög om att de var hans biologiska. Och han utsatte de för mycket onödigt skit.

Nu är jag tjatig, men titta på hur han behandlade sin apa. Först lät han apan vara hans bästa vän. När apan blev större och han tröttnade så skänkte han honom till en djurpark. Och enligt de som jobbar på parken hade han knappt kommit och hälsat på apan något alls. Läste det för många år sedan, Michael har aldrig ens varit där och besökt sin "bästa vän"(står dock inte i denna artikeln nedanför).
Och liknelsen till det vi får höra från pojkarna i dokumentären är identiskt. Han behandlade de likadant som sin apa. När han hade tröttnat så hittade han nya att umgås med. Det var sån han var. En svikare rakt av.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zL6xPv/jacksons-slakt-overger-apan-bubbles

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/oRwoqV/apexperten-jackons-chimpans-plagades

Hela den familjen är pengakåt och känslolösa. Inte bättre än den sjuka farsan. Att det finns folk utanför familjen som tar de i försvar oavsett vad är otroligt. Undra om Jackson hade tagit ditt försvar om du var i samma situation. Sluta springa deras ärende, de är inte värda det. Giriga och äckliga människor. Det är okej att du gillar hans artisteri, men du måste inte försvara en man som våldtagit massa barn, och sedan dumpat de när han tröttnat. Varför ska du försvara honom? Han hade sålt dig till hundarna om det hade räddat hans eget skinn.
__________________
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-12-09 kl. 19:34.
Citera
2019-12-10, 02:30
  #3495
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Han hade vitiligo, det stämmer. Men han påstod att han inte blekte sin hud, och det är ren lögn. Han blev helkroppsvit, och det kan man inte bli om man inte bli om man inte bleker sin hud. Smink gör inte att det blir så. För att bli helkroppsvit måste man använda annan mer konservativ behandling. Det vanligaste är blekningsmedel i form av salvor och krämer som innehåller höga mängder kortison, de angriper immunförsvaret.
Sedan finns det även tabletter man kan ta som också hjälper till att bleka huden. Blekningstabletter.

Taget ur sin kontext. MJ blekte resterna som blev kvar efter att Vitiligon förstört det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Med tanke på hur stora delar av hans kropp som blev helt vit, är det i princip omöjligt att han inte använt en väldigt bred behandlingsform. Han har förmodligen använt alla tillgängliga medel som fanns. Salvor, tabletter och annat. För annars blir man inte så vit som han blev.

.....för att ta bort resterande pigment som Vitiligon inte har förstört.

Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Här ligger han död och man ser hela kroppen. Du blir inte så om du inte använder stark behandling och medvetet bleker sin hud.
https://youtu.be/zBbXWnfqu-I?t=3

Ja och återigen! Det är väl inte så konstigt man kanske vill bleka bort kvarstående pigment så att man inte ser ut som en dalmatiner över hela kroppen?! Det här är gammal skåpmat och alla som är insatta i MJ vet om detta.
Citera
2019-12-10, 02:46
  #3496
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Men fråga dig själv. Om en svart man skaffar 3 barn, är det då troligt att två av de är vita, blonda oh helt utan negroida drag? Är det troligt att det tredje barnet ser ut som en hispanic? Det är ju inte hans barn, men han ljög om att de var hans biologiska. Och han utsatte de för mycket onödigt skit.

Nu är jag tjatig, men titta på hur han behandlade sin apa. Först lät han apan vara hans bästa vän. När apan blev större och han tröttnade så skänkte han honom till en djurpark. Och enligt de som jobbar på parken hade han knappt kommit och hälsat på apan något alls. Läste det för många år sedan, Michael har aldrig ens varit där och besökt sin "bästa vän"(står dock inte i denna artikeln nedanför).
Och liknelsen till det vi får höra från pojkarna i dokumentären är identiskt. Han behandlade de likadant som sin apa. När han hade tröttnat så hittade han nya att umgås med. Det var sån han var. En svikare rakt av.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zL6xPv/jacksons-slakt-overger-apan-bubbles

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/oRwoqV/apexperten-jackons-chimpans-plagades

Hela den familjen är pengakåt och känslolösa. Inte bättre än den sjuka farsan. Att det finns folk utanför familjen som tar de i försvar oavsett vad är otroligt. Undra om Jackson hade tagit ditt försvar om du var i samma situation. Sluta springa deras ärende, de är inte värda det. Giriga och äckliga människor. Det är okej att du gillar hans artisteri, men du måste inte försvara en man som våldtagit massa barn, och sedan dumpat de när han tröttnat. Varför ska du försvara honom? Han hade sålt dig till hundarna om det hade räddat hans eget skinn.

Att han hade tre "vita" barn (dessutom har hans ena son Vitiligo... hoppsan... hur gick det till??? Han måste ha blekt sig, va? ) kan ju ha berott på att han kanske hade något form av inkontinensproblem, sterilitet eller liknande. Han kanske fick svångremmen över pungen som barn, vad vet vi? Vi vet ingenting, därför att det är privat och har inte med oss att göra.

Jag säger inte att MJ var perfekt! Ingen människa är perfekt och många gånger gjorde MJ direkt korkade saker. MJ använde sin apa som en statuspryl, ja. Det är välkänt. Men det gör honom inte till pedofil, även om man kan tycka att han är konstig och har varit "taskig" då och då.

Själv tror jag inte att MJ var något sorts helgon, men hans positiva inställning till barn är helt solklar för mig. Psykologiskt sett kan man se det som att MJ var paranoid och när barnen växte upp och blev äldre kickade paranoian in och han blev rädd för barnet som nu blivit "en vuxen" och efter 1993 så ökade nog den paranoian rejält. Innan kände han förmodligen att han kunde lita på ett barn, men efter det så kunde han inte lita på någon. Det är egentligen inte ett "svek", per se, utan en fråga om bristande tillit och paranoia. Vem kan Michael Jackson lita på? Vem är inte ute efter hans pengar, inflytande eller att få stå i rampljuset?

Oavsett vad man tycker om Michael Jackson borde man ändå respektera att han blev friad från sina anklagelser och sedan gå vidare med sitt liv.
Citera
2019-12-10, 14:02
  #3497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Att han hade tre "vita" barn (dessutom har hans ena son Vitiligo... hoppsan... hur gick det till??? Han måste ha blekt sig, va? ) kan ju ha berott på att han kanske hade något form av inkontinensproblem, sterilitet eller liknande. Han kanske fick svångremmen över pungen som barn, vad vet vi? Vi vet ingenting, därför att det är privat och har inte med oss att göra.

Jag säger inte att MJ var perfekt! Ingen människa är perfekt och många gånger gjorde MJ direkt korkade saker. MJ använde sin apa som en statuspryl, ja. Det är välkänt. Men det gör honom inte till pedofil, även om man kan tycka att han är konstig och har varit "taskig" då och då.

Själv tror jag inte att MJ var något sorts helgon, men hans positiva inställning till barn är helt solklar för mig. Psykologiskt sett kan man se det som att MJ var paranoid och när barnen växte upp och blev äldre kickade paranoian in och han blev rädd för barnet som nu blivit "en vuxen" och efter 1993 så ökade nog den paranoian rejält. Innan kände han förmodligen att han kunde lita på ett barn, men efter det så kunde han inte lita på någon. Det är egentligen inte ett "svek", per se, utan en fråga om bristande tillit och paranoia. Vem kan Michael Jackson lita på? Vem är inte ute efter hans pengar, inflytande eller att få stå i rampljuset?

Oavsett vad man tycker om Michael Jackson borde man ändå respektera att han blev friad från sina anklagelser och sedan gå vidare med sitt liv.

Jag vet vilken sorts människa han var. Det finns 2 sorters narcissister. De som är framåt, kaxiga, självsäkra, som Trump. Sedan finns en liten grupp som är annorlunda, poor me narcissister. Folk som framstår som svaga, utsatta, det är synd om de hela tiden. En sån var Michael Jackson. Hans sätt att behandla andra på visar det. Sättet han behandlade sin apa, hur han behandlade sina barn(skaffade vita barn som alla kunde se inte var hans egna), hur han behandlade Beatles och Paul Mccartney, hur han övergav ungarna som varn hans vänner och ersatte de med nya när han hade tröttnat. Hur han ringde den ena ungen efter flera års avbrott bara för att bli räddad i rättegången. Ett annat exempel är när Eminem drev lite med honom i en musikvideo, minns hur jävla "kränkt" han blev, och hur synd det var honom. Eminem har drivit på 100 kändisar, men ingen har gjort en grej av det utan Michael Jackson. Sen hans jävla spingande på barnhem framför tv kamerorna gång. Jag accepterar att folk lyssnar på hans musik, tittar på hans konserter. Man måste skilja på verk och person. Jag kan själv titta på en spelning då och då.



Jag kan köpa att folk kan bli utsatta för anklagelser, speciellt kändisar. Men när en och samma man blir:
1. Anklagad olika årtionden, av olika personer som inte känner varandra.

2. Omger sig av barn extremt långa perioder, ensam och utan närvaro av andra vuxna.

3. Ljuger om allt. Säger sig vara heterosexuell men saknar sexuellt umgänge med kvinnor, trots att han kunde få vilken kvinna han än ville. Säger sig ha skaffat biologiska barn som uppenbart inte är hans. Ljuger om antalet plastikingrepp han genomgått. Ljuger om att han aldrig blekt sin hud med hjälp av mediciner och andra ingrepp.

4. När personer som var hans största fans, som såg honom som en gud, kommer ut och berättar detaljerat om vad som hänt. När ena killen som upplevt så mycket med Michael under sin barndom vägrar vittna till hans fördel i vuxen ålder i en rättegång, trots påtryckningar från advokater. Jackson var som en gud för Wade, inte en chans att han sitter och hittar på såna grova saker.

5. Man ser andra kändisar som också åkt fast och som det är uppenbart har varit svin. Exempelvis R Kelly eller Epstein. Då inser man att Jackson är en i mängden.

6. Och hans bullshit om att han attackeras för sin hudfärg. Varför anklagades inte Aretha Frankling, Jimi Hendrix, 2pac, Martin Luther King, Michael Jordan, Pele, Bob Marley, Marvin Gaye, James Brown??

Då är det uppenbart.
Citera
2019-12-10, 14:25
  #3498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Att han hade tre "vita" barn (dessutom har hans ena son Vitiligo... hoppsan... hur gick det till??? Han måste ha blekt sig, va? ) kan ju ha berott på att han kanske hade något form av inkontinensproblem, sterilitet eller liknande. Han kanske fick svångremmen över pungen som barn, vad vet vi? Vi vet ingenting, därför att det är privat och har inte med oss att göra.

Jag säger inte att MJ var perfekt! Ingen människa är perfekt och många gånger gjorde MJ direkt korkade saker. MJ använde sin apa som en statuspryl, ja. Det är välkänt. Men det gör honom inte till pedofil, även om man kan tycka att han är konstig och har varit "taskig" då och då.

Själv tror jag inte att MJ var något sorts helgon, men hans positiva inställning till barn är helt solklar för mig. Psykologiskt sett kan man se det som att MJ var paranoid och när barnen växte upp och blev äldre kickade paranoian in och han blev rädd för barnet som nu blivit "en vuxen" och efter 1993 så ökade nog den paranoian rejält. Innan kände han förmodligen att han kunde lita på ett barn, men efter det så kunde han inte lita på någon. Det är egentligen inte ett "svek", per se, utan en fråga om bristande tillit och paranoia. Vem kan Michael Jackson lita på? Vem är inte ute efter hans pengar, inflytande eller att få stå i rampljuset?

Oavsett vad man tycker om Michael Jackson borde man ändå respektera att han blev friad från sina anklagelser och sedan gå vidare med sitt liv.

https://youtu.be/sfXtGk_qIBQ?t=5852

Kolla på denna sekvensen några sekunder. Är din uppfattning att det är uppdiktat och teater? Är det här folk som går efter ett manus? Wades reaktion säger det mesta tycker jag. De är väldigt talande.


Sen när du har sett den reaktionen så kollar du på detta klippet:
https://youtu.be/UJaWSdKKvGU?t=82

Jätte oskyldig
__________________
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-12-10 kl. 14:28.
Citera
2020-01-05, 13:10
  #3499
Medlem
Det blir rettssak for Wade og James:
"The 2 men who were featured in "Leaving Neverland" who accused Michael Jackson of molesting them as children have just won a huge legal victory ... because a California appeals court has just given them the right to sue for sexual abuse.

A trial judge threw out the cases of James Safechuck and Wade Robson, on grounds they waited too long to file their claim. When they filed their lawsuits, California law did not support their claim, because the statute of limitations required them to file before they turned 26. At the time they filed, Robson was 30 and Safechuck was 36.

But, a new law took effect on January 1, 2020, which allows sexual abuse victims to sue until they're 40. A California appeals court just ruled the new law allows both Robson and Safechuck to have their cases tried -- presumably before a jury."

https://www.tmz.com/2020/01/03/michael-jacksons-accusers-allowed-to-sue-for-sexual-abuse/?fbclid=IwAR3YmTQn111TS3uDQtSyfT_e3h98u9_I4FDVKWlD wuF5kcxQ30N-ebj25JU
Citera
2020-01-05, 14:37
  #3500
Medlem
Sqeptisks avatar
Pedofili??? Spekuleras det så i filmen? Tror inte det.

Han blev med största sannolikhet kastrerad i unga år (bättre exempel på en kastratsångarröst existerar väl knappast ). Karln stannade således kvar på typ ett barns mentala nivå och sökte väl mest kompisar som han trivdes med. Därav spekulationen om pedofili?

Men det togs väl knappast upp i filmen väl?
Citera
2020-01-05, 17:46
  #3501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Pedofili??? Spekuleras det så i filmen? Tror inte det.

Han blev med största sannolikhet kastrerad i unga år (bättre exempel på en kastratsångarröst existerar väl knappast ). Karln stannade således kvar på typ ett barns mentala nivå och sökte väl mest kompisar som han trivdes med. Därav spekulationen om pedofili?

Men det togs väl knappast upp i filmen väl?

Enligt James i filmen sög han på MJs nipples och sedan runkade mj av sig själv.
Citera
2020-01-07, 01:36
  #3502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Pedofili??? Spekuleras det så i filmen? Tror inte det.

Han blev med största sannolikhet kastrerad i unga år (bättre exempel på en kastratsångarröst existerar väl knappast ). Karln stannade således kvar på typ ett barns mentala nivå och sökte väl mest kompisar som han trivdes med. Därav spekulationen om pedofili?

Men det togs väl knappast upp i filmen väl?
Den fulle listen over porno funnet på Neverland:
https://www.mjfacts.com/the-full-list-of-porn-erotica-found-in-michael-jacksons-home/

Kastratstemme?
https://www.youtube.com/watch?v=TmESAFmuzv4

https://youtu.be/du3ugWv4Yt0
Citera
2020-01-07, 01:46
  #3503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
https://youtu.be/sfXtGk_qIBQ?t=5852

Kolla på denna sekvensen några sekunder. Är din uppfattning att det är uppdiktat och teater? Är det här folk som går efter ett manus? Wades reaktion säger det mesta tycker jag. De är väldigt talande.


Sen när du har sett den reaktionen så kollar du på detta klippet:
https://youtu.be/UJaWSdKKvGU?t=82

Jätte oskyldig

Och sedan kan du titta på dessa två klipp av Wade Robson och Brett barnes som barn der de försvarar MJ, det här är uppdiktat och teater: https://youtu.be/AmFd5U6RtS4
Citera
2020-01-25, 03:06
  #3504
Medlem
PKarlsson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Det är ju tråkigt att du tycker så. Själv väljer jag att inte helt basera mina åsikter om en person från vad någon i en dokumentärfilm säger om den personen.

Och här är ju problemet med MJs internetförsvar, tidigare person nämner flera saker som inte tas upp i dokumentären men han har alltså bildat sin uppfattning endast från dokumentären, inse fakta, att han sov i samma säng som prepubertala barn och flera av de säger att han våldtog dem är ganska starka bevis. Att även folk som jobbade för honom vittnar om konstiga saker är ganska starka bevis. Att James inte vile vittna är ganska starka bevis. Folk som kommer fram till att han är 100% oskyldig måste se sig själv i spegeln. Det är ni som är hjärntvättade av Jackson familjen. Du kan aldrig bevisa att han är vare sig 100% skyldig eller oskyldig men jag kan säga att han med 99% säkerhet är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in