Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-12-03, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Det är jag medveten om. Postade den bara för att det är en av de bättre.

Har läst på väldigt mycket och har kommit fram till att han är skyldig. Har ej läst något från media, så lugn. Försök att inte låta Jackson estate hjärntvätta dig i framtiden bara med sin låtsas-fakta och förvrida saker för att få Wade och James att se ut som lögnare

Så länge du läst på så är de lungt, då får du bilda din egen uppfattning
Citera
2019-12-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Allt det där du nämner är bara halmstrån. Din logik är: Person A beter sig konstigt runt person B, därför måste person A vara pedofil. Att MJ var lite konstig och fast i barndomen är nog ingen nyhet för någon, men det betyder inte att han var pedofil. För mig räcker det med att han blev friad på samtliga åtalspunkter för att jag ska känna mig övertygad. Är man inte nöjd med det, så är man nog en person som vill att Michael Jackson ska vara pedofil. Och då kommer inga bevis i världen räcka för att övertyga den personen. MJ ska bara diskrediteras till varje pris.

Han blev ju friad mycket tack vare en person som nu påstår att Michael var en serievåldtäktspedofil.
Den andra killen James som påstår att Jackson begått sina övergrepp, valde att inte ens vittna eller ställa upp på Michaels sida. Man kan ju fråga sig varför. Om nu Michael var helt oskyldig, är det då rimligt att tro att den ena pojken skulle vägra vittna om Michaels oskuld trots att både Jackson personligen och hans juristteam försökt övertala honom till att göra det?

Jag tror det är en tidsfråga innan även andra börjar komma ut med sina historier. Självklart kommer skådisen från Ensam Hemma också komma ut med uppgifter med tiden, när han känner sig mogen för det. Finns säkert massvis med anledningar till varför han håller tyst, precis som Wade hade hållit tyst innan han talade ut om det uppenbara. Till skillnad från de andra blev han aldrig ersatt eller bortvald, utan han förblev nära vän till Michael i vuxen ålder. Men med tiden kommer sanningen ut även från honom. När han kommer ut med uppgifter så kommer det också heta att han ljuger och är köpt, precis som Wade idag. När Wade vittnade för Michael oskuld så framhölls han som mycket trovärdig och full av integritet. Så fort han kom ut med sin sanning så förvandlades han till en opålitlig psykopat som har noll trovärdighet, över en natt.
Citera
2019-12-05, 15:33
Medlem
Det är skrämmande att se hur en man som upprepade gånger knullat barn(bokstavligt talat) försvaras av sina anhängare oavsett hur många offer som kommer ut med sanningen. Folk som ofta misskrediterar varje offer.
Inte någon hade tvekat en sekund om en okänd man anklagades av olika barn, oberoende av varandra. Inte någon hade låtit en pedofilanklagad förskolelärare komma nära eller ta hand om deras egna barn.

Det är hemskt att se hur varje person som kommer ut med sanningen får en hink med hat av Jacksons fans, misskrediteras och framställs som onda. Wade framställdes som en så bra och trovärdig person när han räddade Jacksons skin, då var det inte en jävel som pratade om hur dålig människa han var. Nu plötsligt är han världens avskum.

Det är så jävla pinsamt och tragiskt att se. Folk som gått på hela Jacksons "Heal the world" och Jesuskomplex. Det trodde jag också på - när jag var 14 år - men inte fan som vuxen och reflekterande människa. Folk som inbillar sig att han besökte barnhem och sjukhus bara för att han tyckte synd om barnen. Han var bara där för att det fanns mycket barn där och för att han syntes i media som någon jävla Jesus. Alla vet att han var en girig egoist i grunden. Tror inte att han brydde sig en % om barnen han besökte. Lika lite som han brydde sig om sin apa som han kastade till en djurpark och aldrig besökte, efter att den hade växt upp och inte fyllde någon funktion. Eller vita barn som han köpte och som fått att bli förlöjligade över hela världen, ingen tror att det är han ungar. Han har alltid satt sina sjuka fantasier först och struntat i alla andra. Oavsett om det är hans egna barn, hans apa, eller okända pojkar som han gjorde vad han ville med.

En motbjudande människa, fy, På riktigt. Självömkande poor me narcissist som ljög frekventare än Pinocchio själv.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-12-05 kl. 15:46.
Citera
2019-12-05, 18:54
Medlem
Ta er en titt på Taj Jacksons Twitter...
Citera
2019-12-05, 22:24
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
En motbjudande människa, fy, På riktigt. Självömkande poor me narcissist som ljög frekventare än Pinocchio själv.

Det är ju tråkigt att du tycker så. Själv väljer jag att inte helt basera mina åsikter om en person från vad någon i en dokumentärfilm säger om den personen.
Citera
2019-12-05, 22:34
Medlem
Generellt kan man säga att manliga rockstjärnor och där ingår "King of pop" ska ligga med tjejer. Det kommer med själva jobbet att vara pop/rockstar. Går "man" till sängs med småkillar är man pedofil.
Citera
2019-12-06, 03:15
Medlem
Citat:

Har inte twitter, vad har han skrivit?
Citera
2019-12-06, 12:56
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Det är ju tråkigt att du tycker så. Själv väljer jag att inte helt basera mina åsikter om en person från vad någon i en dokumentärfilm säger om den personen.
Jag antar att de flesta baserar sina uppfattningar kring MJ även på alla pedofilrykten och anklagelser som kom långt innan Leaving Neverland och inte bara på dokumentären.
Citera
2019-12-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Har inte twitter, vad har han skrivit?

Han går konstant berserk på Twitter att de är lögnare och gör sig själv till ett offer att hans familj får lida. Sen bussar han på alla fanns till att sprida hans lögner och streama MJs musik
Citera
2019-12-06, 16:55
Medlem
Citat:

Det gör jag inte, jag baserar det på en vuxen människas sakliga reflektionsförmåga. Jag baserar det på den människans livshistoria. "Medias fel". Varför har inga andra artister blivit anklagade för att förgripa sig på barn?

Jag var också ett stort fan av honom och jag tycker fortfarande han är enastående artist, men samtidigt inser jag vilken sorts människa han var. Och jag finner det motbjudande att folk svartmålar offren, bara för att det råkar vara deras idol som är förövaren. Och jag blir så förbannat trött på alla naiva och korkade fans som har köpt snälla/goda Michael bilden rakt av. Ängeln Michael som springer runt på barnhem som någon jävla Jesus. Riktigt falsk människa, men en väldigt bra artist.

Han ljög frekvent om olika saker. Skulle kunna göra en lista med lögner. Men lögnen om att hans vita barn var hans biologiska eller att han aldrig blekt sin hud får räcka som exempel. Han blekte sannolikt 50 - 70% av sin mörka hud som fortfarande var pigmenterad. Ingen med vitiligo kan bli helt vit på så kort tid.

Se hur han behandlade sin apa, se hur han behandlade sina barn, se hur han behandlade Paul Mccartney när han köpte upp Beatles musikkatalog framför ögonen på Paul. Egenkär narcissist, men fortfarande en bra artist. Se hur han behandlade sina syskon när han fortfarande var vid livet, de betydde ingenting för honom.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-12-06 kl. 17:17.
Citera
2019-12-06, 17:11
Medlem
Citat:

Motbjudande.
En kille som inte vet ett skit om vad pedofilen gjorde när han var ensam med ungarna. Han var väl själv ett barn när övergreppen skedde.
Att idioten hetsar till hat mot offren är sanslöst dåligt.

Varför passar han inte på att lägga upp försvarstal av R Kelly, Jeffrey Epstein, Oj Simpson också? Alla de är väl också helt oskyldiga. Eller nej just det, det är bara Michael Jackson som är undantaget. Precis som vanligt. Precis som när han blev helt vit, den enda personen med vitiligo någonsin som gått från svart till 100% vit utan ingrepp. Eller när han är den enda svarta mannen någonsin som lyckas få 3 biologiska barn, där inget av barnen ärvt några negroida drag alls trots att negroida drag brukar vara dominanta rent biologiskt och genetiskt. Det är alltid bara han som är undantaget, märkligt va..
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-12-06 kl. 17:26.
Citera
2019-12-07, 04:01
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Varför har inga andra artister blivit anklagade för att förgripa sig på barn?

För att inte alla artister har en egen nöjespark för att kompensera sin bristande barndom?

Citat:
Jag var också ett stort fan av honom och jag tycker fortfarande han är enastående artist, men samtidigt inser jag vilken sorts människa han var. Och jag finner det motbjudande att folk svartmålar offren, bara för att det råkar vara deras idol som är förövaren. Och jag blir så förbannat trött på alla naiva och korkade fans som har köpt snälla/goda Michael bilden rakt av. Ängeln Michael som springer runt på barnhem som någon jävla Jesus. Riktigt falsk människa, men en väldigt bra artist.

Jaha, okej.

Citat:
Han ljög frekvent om olika saker. Skulle kunna göra en lista med lögner. Men lögnen om att hans vita barn var hans biologiska eller att han aldrig blekt sin hud får räcka som exempel. Han blekte sannolikt 50 - 70% av sin mörka hud som fortfarande var pigmenterad. Ingen med vitiligo kan bli helt vit på så kort tid.

Om han nu ville bli vit, varför då inte färga håret ljust och ändra ögonfärg till blå? Du skriver att du var ett stort fan, men sen visar du direkt din okunskap om hans Vitiligo (Exempelvis att han sminkade över den under en lång period). Så jag tror inte du är ett stort fan! Fansen har nämligen järnkoll på sånt här.

Citat:
Se hur han behandlade sin apa, se hur han behandlade sina barn, se hur han behandlade Paul Mccartney när han köpte upp Beatles musikkatalog framför ögonen på Paul. Egenkär narcissist, men fortfarande en bra artist. Se hur han behandlade sina syskon när han fortfarande var vid livet, de betydde ingenting för honom.

Kan ju lika gärna vända det åt andra hållet; Se hur hans bröder behandlade honom, se vilken mallgroda Mccartney var när han skröt om sin katalog osv. Och då tar man den logiska slutsatsen att en sån som MJ med massa shapeshifters och blodiglar runt sig, är det då lättast att söka sig till barn som inte kräver massa jobbigt från honom. Men nu fick ju dessvärre sagan ett tragiskt slut då de vuxna kom på att de faktiskt kan använda barnen till att tjäna pengar på MJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in