Citat:
Ursprungligen postat av
johanjosefsson
Det är ju tråkigt att du tycker så. Själv väljer jag att inte helt basera mina åsikter om en person från vad någon i en dokumentärfilm säger om den personen.

Det gör jag inte, jag baserar det på en vuxen människas sakliga reflektionsförmåga. Jag baserar det på den människans livshistoria. "Medias fel". Varför har inga andra artister blivit anklagade för att förgripa sig på barn?
Jag var också ett stort fan av honom och jag tycker fortfarande han är enastående artist, men samtidigt inser jag vilken sorts människa han var. Och jag finner det motbjudande att folk svartmålar offren, bara för att det råkar vara deras idol som är förövaren. Och jag blir så förbannat trött på alla naiva och korkade fans som har köpt snälla/goda Michael bilden rakt av. Ängeln Michael som springer runt på barnhem som någon jävla Jesus. Riktigt falsk människa, men en väldigt bra artist.
Han ljög frekvent om olika saker. Skulle kunna göra en lista med lögner. Men lögnen om att hans vita barn var hans biologiska eller att han aldrig blekt sin hud får räcka som exempel. Han blekte sannolikt 50 - 70% av sin mörka hud som fortfarande var pigmenterad. Ingen med vitiligo kan bli helt vit på så kort tid.
Se hur han behandlade sin apa, se hur han behandlade sina barn, se hur han behandlade Paul Mccartney när han köpte upp Beatles musikkatalog framför ögonen på Paul. Egenkär narcissist, men fortfarande en bra artist. Se hur han behandlade sina syskon när han fortfarande var vid livet, de betydde ingenting för honom.