2022-11-14, 12:59
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ni har kanske sett Eira Hedlund. Hon ser precis ut som Greta fast hon gråter istället för skäller. Passive-aggressive är nog effektivare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...son-hur-kan-ni

Citat från Aftonbladet, tror jag:
"Insatsen i statsministerduellen gick inte Greta Thunberg förbi.

”Ikväll under partiledarutfrågningen ställde Eira makthavarna till svars på ett sätt ingen har gjort under den här valrörelsen. Det är skamligt att bördan att kommunicera den obekväma sanningen dumpas på era barn. Samhället och vuxenvärlden befinner sig i total förnekelse” skriver Thunberg på Twitter.

"

Japp, fröken Thunberg! 100% rätt! Varför dumpade dina föräldrar bördan att kommunicera den obekväma sanningen på dig? Det var riktigt skamligt! Tack för iakttagelsen.
2022-11-14, 13:30
Medlem
Det är synd om greta™ försvinner helt från rampljuset. Enligt massmedia har hon haft ett enormt stort inflytande över ungdomar, och det får hon gärna fortsätta med. Se bara på resultatet för Miljöpartiet i skolvalet. 2014 fick MP 14,58% av ungdomarna. Några veckor innan valet 2018 träder greta™ in på scenen, vilket omedelbart gav resultat: MP fick 10,27% i skolvalet 2018. Och efter fyra år med greta™ är effekten ännu större. I skolvalet 2022 fick MP blott 4,69% Hon har alltså lyckats minska andelen ungdomar som sympatiserar med MP med två tredjedelar. Det här är ju en enastående prestation av greta™. Ge henne ytterligare fyra år med inflytande över ungdomarna, så kommer Miljöpartiet bara vara en blöt fläck. Starkt jobbat gretchen, bara fortsätt!

Jag som trodde att Generation Greta™ handlade om att hon fick ungdomar att bli klimatalarmister, men jag inser att effekten är den rakt motsatta. Tack vare greta™ finns det nu hopp om ungdomen.
2022-11-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ni har kanske sett Eira Hedlund. Hon ser precis ut som Greta fast hon gråter istället för skäller. Passive-aggressive är nog effektivare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...son-hur-kan-ni

Tala om att ha ÅNGEST och dessutom projicera denna på andra!
2022-11-16, 12:31
Medlem
wwrs avatar
Ja, Greta har tillfrisknat men smittat ned en hel generation.

Greta är fortfarande i ropet. Ett Twitter-inlägg med hennes fick just 700 likes och visar att Musk ännu inte dödat fågeln.

Storbritannien har utvecklat ett nytt vapen mot ryssarna. Sunak provade att stirra ned Lavrov men Twitter bedömer att han mest liknade en uppretad pudel.

(FB) Zelensky lägger fram 10-punkts fredsplan till Ryssland - förhandlingsgenombrott?

Här blev Sunak alltså jämförd med Greta och har inget att hämta mot hennes dödsblick.

https://twitter.com/markmywordsltd/s...20796202450945
Senast redigerad av wwr 2022-11-16 kl. 12:56.
2022-11-18, 05:11
Medlem
Trollmias avatar
Utan att lägga nån slags värdering i länken som gives här: https://caknowledge.com/greta-thunberg-net-worth/

Citat:
Greta Thunberg Net worth, Biography, Bf, age, height, weight, and many more details can be checked on this page. Greta Thunberg is a Swedish activist who has a net worth of $2 million in 2022. What can we say about this child that has not been saying before? For some people, she is a charlatan. For some people, she is hope. For some people, she is an inspiration and for some people, she is our life guide. Although this lady is just 19 years old, she has achieved much more than any of her contemporaries. Although she comes from a small town near Stockton, she is known throughout the world.

As a matter of fact, she is considered one of the most influential human beings on the planet Earth. As far as climate change is concerned she is one of the best activists. So far in this climate change struggle. We are talking about Legend of Stockholm, we are talking about Greta Thunberg. You have seen Greta Thunberg doing her activism in front of the camera a lot. Some people have made allegations against her that she only becomes an activist in front of the camera. Although Greta Thunberg has been doing this for a very long time
2022-11-18, 08:24
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Utan att lägga nån slags värdering i länken som gives här: https://caknowledge.com/greta-thunberg-net-worth/

Jag har sett detta förut, troligen är det fake news. Dåligt skrivet, slarvigt skrivet med dåligt engelska (Greta kommer definitivt inte från Stockton - korrekturläsning finns alltså inte, kan betyda att faktakontroll inte heller finns), ett antal fakta stämmer inte.

Inte värt att ens skratta åt.
2022-11-18, 11:48
Medlem
Som tidigare konstaterat har Miljöpartiet rasat i popularitet hos ungdomar samtidigt som greta™ har predikat klimatdomedagen. Om ungdomar verkligen lyssnade på greta™ borde ju rimligen Riksdagens mest klimatalarmistiska parti öka i popularitet bland ungdomar, inte minska. Jag tillskrev tidigare i raljerande ordalag Miljöpartiets ras som något som greta™ kan ta åt sig äran av. Igår sade min yngste son något som fick mig att ana att jag kanske faktiskt har rätt.

"Den enda effekt Greta Thunberg har haft på ungdomar är att få dem att rösta höger."

Det ligger nog mycket i det, ungdomar ser givetvis igenom propagandan och agerar därför tvärtom. Bara för att. David Lindén skrev häromdagen en roande krönika i Bulletin på just det temat. (Bakom betalvägg.)

"Som uppvuxen på 1990-talet drar jag mig till minnes alla uppbyggliga tv-program som skulle prägla oss barn. Typexemplet är barnprogrammet Joelbitar, som handlade om en gravt funktionsnedsatt pojke. Meningen var nog att vi skulle bli toleranta gentemot dem som var annorlunda och mina progressiva föräldrar tyckte det var en uppbygglig idé att titta på programmet. Men reaktionen slog fullständigt fel. Om jag ska uttrycka mig diplomatiskt så skrattade vi inte med utan åt Joel. Rent ut sagt rått och, baserat på minnet, fick CP en renässans som förolämpning på fritids. Detta trots alla uppmaningar från diverse fröknar, sådant kallade man fritidspedagoger på den tiden, att inte använda det."

https://bulletin.nu/lind-n-alla-skra...-pomposa-vuxna

Låt oss komma ihåg att greta™ inte utmanar etablissemanget, hon är en del av det. I annat fall hade hon givetvis inte fått så enorm exponering av media. Utan den draghjälpen hade hon varit okänd idag. Många går givetvis på propagandan, men ungdomar brukar vara bättre på att se igenom sådant. Att greta™ skulle vara en gräsrotsledare som agerat helt på egen hand är helt enkelt lika trovärdigt som när Socialdemokraterna på första maj demonstrerar mot det samhälle de själva skapat.

Den mediala bluffen om Generation Greta™ läggs i öppen dager när man ser resultatet av såväl riksdagsvalet som skolvalet. Klimatdemos i storstäder drar förvisso många vänsterradikala ungdomar, men de dras till alla demos som luktar vänster. I mindre städer utgörs klimatdemos så gott som utan undantag av miljöpartister i övre medelålder/pensionärer. Enligt propagandan från SVT framställs dock greta™ som en ledare och inspiration för ungdomar. Kan det bli mer uppenbart att hon aldrig var något annat än en skådespelerska medan det var helt andra som skrev manuskriptet och stod för regin?
2022-11-18, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Jag har sett detta förut, troligen är det fake news. Dåligt skrivet, slarvigt skrivet med dåligt engelska (Greta kommer definitivt inte från Stockton - korrekturläsning finns alltså inte, kan betyda att faktakontroll inte heller finns), ett antal fakta stämmer inte.

Inte värt att ens skratta åt.
Jag tyckte åtminstone att det här var ganska kul: Height: 1.63m. (5’ 4”), Weight: 48 kg or 105 lbs, Net Worth in 2017 $1.5 Million.
2022-11-19, 12:36
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Har Greta fått konkurrens?

COP27 - Sophia Kianni
2022-11-19, 13:47
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Har Greta fått konkurrens?

COP27 - Sophia Kianni

Där det finns stålar att hämta där brukar det finnas konkurrenter. :-)
Och så något mindre kläder än Greta - kan nog tilltala bredare grupper av dreglande män.
2022-11-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Där det finns stålar att hämta där brukar det finnas konkurrenter. :-)
Och så något mindre kläder än Greta - kan nog tilltala bredare grupper av dreglande män.
Frågan är om även frk. Kianni uppskattar goda råd från män i övre medelåldern, vilket greta™ enligt uppgift gör? Enligt Wikipedia är frk. Kianni med sina 20, snart 21 år, den yngsta medlemmen av FN:s generalsekreterares ungdomsråd om klimatförändringar. Vilket betyder att greta™ inte är medlem av nämnda råd. Vad kan det bero på, har greta™ lyckats bli persona non greta överallt? Hon var ju varken bjuden till Glasgow eller Sharm el-Sheikh.
2022-11-19, 20:23
Medlem
mr.demons avatar
Borde inte Greta va i Qatar och gnälla på allt möjligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in