2022-11-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Första gången jag hör om en seriös fredsuppgörelse. Första steget.
När marken fryser är det fritt fram.
Bättre att börja förhandla nu.

Jag skäms vara svensk - att inte Sverige erbjudit sig vara fredsförhandlare. Vi har inte gjort annat än eldat på denna konflikten.

Nej jag menar att seriöst lägga fram rollen som medlare i FN. Erbjuda oss vara medlare om parterna är intresserade.

Du skriver som om du var fem år!
Meningslöst krigande. Man slöt fred därför att ingen vann.

Säger du att Tyskarna slöt fred 1945? Vet du vad skillnaden mellan ovillkorlig kapitulation och sluta fred är? Och det var precis samma sak med Japanarna.. Du förstår att de var randen till utrotade innan de slutade sina erövringskrig och kapitulerade - FRED FANNS INTE I DERAS AGENDA WHAT SO EVER, NÅGONSIN? De slöt aldrig någon fred, de blev tvingade till att kapitulera.

Är du bara helt jävla dum i huvudet eller en blind naiv fredsduva, eller rysstroll med jävligt dåligt manus?
Citera
2022-11-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Säger du att Tyskarna slöt fred 1945? Vet du vad skillnaden mellan ovillkorlig kapitulation och sluta fred är? Och det var precis samma sak med Japanarna.. Du förstår att de var randen till utrotade innan de slutade sina erövringskrig och kapitulerade - FRED FANNS INTE I DERAS AGENDA WHAT SO EVER, NÅGONSIN? De slöt aldrig någon fred, de blev tvingade till att kapitulera.

Är du bara helt jävla dum i huvudet eller en blind naiv fredsduva, eller rysstroll med jävligt dåligt manus?

du är helt fel ute. Jag skrev om första världskriget. Skärp dig.
Citera
2022-11-15, 22:07
Medlem
Citat:
du är helt fel ute. Jag skrev om första världskriget. Skärp dig.

Och jag skrev om kriget mellan Krok och Groom, 200 BC. Så du är helt fel ute.. Skärp dig.

Och första världskriget var ju fan samma sak, tyskarna tvingades till att kapitulera, och vad fan har ww1 med det som händer idag att göra? Och när ens nämnde att du hänvisar till WW1?? Det är ju inte samma värld idag ens. Du är en imbecill!

Den här är dock fortfarande en låt som jag minns från min barndom, väldigt fin och väldigt åtråvärd, men helt orealistisk, ty människan är självdestruktiv:

https://www.youtube.com/watch?v=oUKn...annel=stigiaas

Men som vuxen måste man sluta vara naiv.
Senast redigerad av Dcman 2022-11-15 kl. 22:14.
Citera
2022-11-15, 22:21
Medlem

Jag skäms vara svensk - att inte Sverige erbjudit sig vara fredsförhandlare. Vi har inte gjort annat än eldat på denna konflikten.

Nej jag menar att seriöst lägga fram rollen som medlare i FN. Erbjuda oss vara medlare om parterna är intresserade.
Citat:
Och jag skrev om kriget mellan Krok och Groom, 200 BC. Så du är helt fel ute.. Skärp dig.

Och första världskriget var ju fan samma sak, tyskarna tvingades till att kapitulera, och vad fan har ww1 med det som händer idag att göra? Och när ens nämnde att du hänvisar till WW1?? Det är ju inte samma värld idag ens. Du är en imbecill!

Den här är dock fortfarande en låt som jag minns från min barndom, väldigt fin och väldigt åtråvärd, men helt orealistisk, ty människan är självdestruktiv:

https://www.youtube.com/watch?v=oUKn...annel=stigiaas

Men som vuxen måste man sluta vara naiv.

Men alla krig har slutat - och det är det vi pratar om här.
Citera
2022-11-15, 22:27
Medlem
Citat:

Men alla krig har slutat - och det är det vi pratar om här.

Ja, och detta kommer sluta med rysslands utdragande från ukraina, kapitulation och i långa loppet förstörelse som nation och land och ideologi. Det måste ske och kommer ske.

Sedan kan vi åter bygga en relation förutsatt att de kan ändra sin sovietska aggresiva kultur till en fredlig och demokratisk sådan.

Till slut kanske vi kommer till det steget du eftersträvar. Jag hoppas det..
Citera
2022-11-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ja, och detta kommer sluta med rysslands utdragande från ukraina, kapitulation och i långa loppet förstörelse som nation och land och ideologi. Det måste ske och kommer ske.

Sedan kan vi åter bygga en relation förutsatt att de kan ändra sin sovietska aggresiva kultur till en fredlig och demokratisk sådan.

Till slut kanske vi kommer till det steget du eftersträvar. Jag hoppas det..

Då pratar vi om samma sak. Det kommer bli fred.
En fredstrevare är aldrig fel. Det påminner de hetsiga parterna att kriget inte kommer fortsätta i evighet. Och man måste hitta någon väg ut ur det.
Det är det som fred är.
Du har en föreställning om fred som är väldigt onödigt krigisk.
Citera
2022-11-15, 22:38
Medlem
Citat:
Då pratar vi om samma sak. Det kommer bli fred.
En fredstrevare är aldrig fel. Det påminner de hetsiga parterna att kriget inte kommer fortsätta i evighet. Och man måste hitta någon väg ut ur det.
Det är det som fred är.
Du har en föreställning om fred som är väldigt onödigt krigisk.

Jag ser ju vad som händer i Ukraina och vet mycket väl vad ryssland gjort och hur de agerat sedan 90 talet, så i min värld är det inte en krigisk tanke, det är ett måste att både bevara stabilitet, långvarig fred och möjlighet att gå vidare.

Kan du säga mig hur du uppfattat ryssland sedan Putin kom till makten? Vilka bra saker ha ryssland gjort, både för ryssland som land och dess befolkning och på internationellt plan? På vilket sätt har ryssarna ökat stabiliteten mellan ryssland och Europa eller sina grannar?
Citera
2022-11-15, 23:57
Medlem
Verkar rimligt och rättvist men kommer ju inte att hända p.g.a. psykopaten Putin aldrig kan acceptera en prestigeförlust.
Citera
2022-11-16, 05:49
Medlem
Vekt av zelenskij.
Det är naturligtvis så att man borde kräva stora ryska landområden i ersättning för krigsbrott.
Citera
2022-11-16, 07:53
Medlem
wwrs avatar
Nu finns det ju ett fredsavtal som verkar gå ut på att gå tillbaka till samma tillstånd som före kriget.

Nu borde FN, USA, EU och alla andra stenhårt försöka övertala Ryssland att acceptera detta avtal så att det meningslösa dödandet upphör. Sedan skall alla länder övertala båda parter att följa Minskavtalet. Men inget sker. Vad händer?

Brittiska regeringen skickar ut foto av Sunak som stirrar elakt på Lavrov

https://twitter.com/elenicourea/stat...nak-glaring%2F

https://twitter.com/S64Robert/status...nak-glaring%2F

https://www.thepoke.co.uk/2022/11/15...sunak-glaring/

Citat:
... mess with Britain, get nasty looks from me'.

Indiern har tränat med Björnen Paddington 🤣🤣🤣

https://twitter.com/Parody_PM/status...nak-glaring%2F
Senast redigerad av wwr 2022-11-16 kl. 08:09.
Citera
2022-11-16, 08:14
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Vekt av zelenskij.
Det är naturligtvis så att man borde kräva stora ryska landområden i ersättning för krigsbrott.

Ett steg framåt iaf att lägga fram detta.

Sen borde under förhandlingarna bli mera.

Skadestånd, Haag, landöverträdelser till Ukraina mm

DE borde även i samma stund ta upp Georgien.

Ja om inte Ryᛋᛋland även backar där så kommer nästa krig snart startas där.
Citera
2022-11-16, 11:32
Medlem
Nej det är förmodligen bara ett försökt till att minska på ukrainatröttheten. Det kom ut information för ett tag sedan om att Biden ville att zelensky skulle ge sken av att han ville ha fred för stilla folks missnöje med kriget. Så det är bara ett spel för gallerian, förmodligen i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback