Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-30, 13:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hon [Greta] hoppas dock att kunna börja en skola igen i augusti 2020.

Citat:
And why should I be studying for a future that soon may be no more, when no one is doing anything to save that future? And what is the point of learning facts when the most important facts clearly means nothing to our society?
Greta Thunberg speech to UN secretary general António Guterres in Katowice: ”Our leaders behave like children” - Dec 3 2018
https://www.fridaysforfuture.org/greta-speeches

Konsekvent och trovärdig tjej, det där. - Och hon talar om "empty words".
2019-12-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Enligt en person så är det greta som bestämmer hemma och dom andra lyder. Detta kallar jag för dåligt ledarskap av föräldrarna. Det är inte barnen som ska fostra föräldrarna även om dom i detta fall ser ut att behöva en uppfostran om hur man ansvarar för barnen. Gretas problem blir då hon kommer ut i världen och ska försöka få andra att lyssna på hon som att hon är jesus. När folk skiter i det så blir det "how dare you". Den normala reaktionen mot ett sådant beteende blir automatisk "dra åt helvete snorunge, du vet ingenting"

Det kritikerna brukar anföra är att hon är en kasperdocka och verktyg som drivs och utnyttjas av sina föräldrar. Men huvudsaken är ju att leta fel. Frågan är varför? Klimatförändringar och enorma skogsbränder är inte värt att tala om men deras familjs familjedynamik är av intresse för världen ...
2019-12-30, 13:58
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det kritikerna brukar anföra är att hon är en kasperdocka och verktyg som drivs av sina föräldrar. Men huvudsaken är ju att leta fel. Frågan är varför? Klimatförändringar och enorma skogsbränder är inte värt att tala om men deras familjs familjedynamik är av intresse för världen ...
Mja. Hon drivs av Soros som vill sätta världen i brand.
2019-12-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Mja. Hon drivs av Soros som vill sätta världen i brand.

Världen brinner redan, det är lite det som är problemet. Har du sett nyheter från Australien?
Jag tycker hon verkar drivas av sina egna värderingar. Ingen man styr särskilt lätt. Lawlines version stämmer bättre in med hennes personlighet och story såsom det verkar. I och med att hon mått dåligt tidigare och fick energi och bättre hälsa då hon fick ägna sig åt sin passion och intresse så tror jag föräldrarna inte vill hindra henne. De är sannolikt glada att hon mår bättre efter år då hon inte mått bra.

(Skulle gissa att de slits mellan att hon uppenbarligen mår bättre nu, men säkert också oro att hon ska bränna ut sig. Kan föreställa mig att de försöker få henne att ta det lite lugnare ibland men att hon är väldigt envis.)

Dessutom, en sextonåring är inte ett småbarn. Hon är större än vad hon ser ut. Det är ett fenomen i tiden - inte minst i USA (men även här) att man betraktar folk som barn till 18 år exakt. Vad hände med mellanstadierna tonåring och ungdom?

I USA t ex var det en "grej" med Trumps tweets "He is mocking a CHILD!". Jag håller inte med Trump, utan Greta som säkert framgår. Men felet är inte att Trump tweetar om en person under 18, hon kan tackla det. Problemen är hans dåliga politik vad gäller klimat exempelvis och att USA:s politik är korrupt. Lite OT men det är störigt hur man nuförtiden fokuserar på små ord och tweets men sväljer kamelerna. Dvs vad de politiska besluten leder till.

(Amerikaner verkar f ö tro att minderåriga får skador för livet av att höra ett svärord eller råka se en nipple på TV.)
Senast redigerad av TigerKid2 2019-12-30 kl. 14:22.
2019-12-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta Thunberg speech to UN secretary general António Guterres in Katowice: ”Our leaders behave like children” - Dec 3 2018
https://www.fridaysforfuture.org/greta-speeches

Konsekvent och trovärdig tjej, det där. - Och hon talar om "empty words".

Greta talade också i radioprogrammet om att hon skulle länge till vara klimataktivist. Så hon tänker inte stoppa sitt klimatarbete bara för att hon börjar i en skola igen. Däremot blir det förstås då på en lägre nivå. Greta är mycket intellektuell och älskar att lära sig, så i längden kan hon nog inte vara utan en skola! Tänk också på att alla unga liksom Greta utvecklar sig och lär sig nya saker hela tiden!
2019-12-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
De idioter som lyssnar på en unge som Greta Thunberg och vår ljugande flumregering får skylla sig själva. Som en jävla masspsykos. Efteranalysen lär det skrivas avhandlingar om

https://www.youtube.com/watch?v=ml1qRpt-Yz8&t=83s

Det som är oroande hur lätt det är att skapa en masspsykos, att så pass många inte klarar av att skapa sin egen uppfattning, media nyttjar boskapen till fullo för sina egna syften.
2019-12-30, 14:29
Medlem
Citat:
Greta talade också i radioprogrammet om att hon skulle länge till vara klimataktivist. Så hon tänker inte stoppa sitt klimatarbete bara för att hon börjar i en skola igen. Däremot blir det förstås då på en lägre nivå. Greta är mycket intellektuell och älskar att lära sig, så i längden kan hon nog inte vara utan en skola! Tänk också på att alla unga liksom Greta utvecklar sig och lär sig nya saker hela tiden!

Ja, hon är uppenbarligen en "nörd" och saknar de dagliga rutinerna av plugga, umgås med familj och hundar etc har hon sagt i intervjuer. Hon är fullt införstådd med att det ENORMA fokuset på henne som individ är en övergående fas. Kan tänka mig att hon personligen skulle trivas med att verka mer i bakgrunden, i det långa loppet.

Men att kasta bort tillfället att använda den enorma plattform hon nu har fått att påverka det som är hennes allra största fokus. Det kan ingen på allvar förvänta sig. Förespråkar man det så är det bara för att man jobbar för motståndarens sida. Intressen med stora resurser är uppenbarligen oroade...
Senast redigerad av TigerKid2 2019-12-30 kl. 14:37.
2019-12-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ja, hon är uppenbarligen en "nörd" och saknar de dagliga rutinerna av plugga, umgås med familj och hundar etc har hon sagt i intervjuer. Hon är fullt införstådd med att det ENORMA fokuset på henne som individ är en övergående fas. Kan tänka mig att hon personligen skulle trivas med att verka mer i bakgrunden, i det långa loppet.

Men att kasta bort tillfället att använda den enorma plattform hon nu har fått att påverka det som är hennes allra största fokus. Det kan ingen på allvar förvänta sig. Förespråkar man det så är det bara för att man jobbar för motståndarens sida. Intressen med stora resurser är uppenbarligen oroade...

Greta har sagt, att hon älskar att läsa en bra bok, sittande i en skön fåtölj! Tror inte att hon hunnit med detta så värst ofta det sista året. Samtidigt har hon nu en mycket stor plattform att verka utifrån, som du nämner, och som även faktiskt Greta nu tog upp i sitt senaste radioprogram. Hon sa dock återigen, att hon inte vill vara en ledare, utan bara en viktig del i en rörelse. Ja, det är inga lätta val nu för Greta, hon får noga väga plus och minus för varje möjligt alternativ!
2019-12-30, 15:18
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:
Greta har sagt, att hon älskar att läsa en bra bok, sittande i en skön fåtölj! Tror inte att hon hunnit med detta så värst ofta det sista året. Samtidigt har hon nu en mycket stor plattform att verka utifrån, som du nämner, och som även faktiskt Greta nu tog upp i sitt senaste radioprogram. Hon sa dock återigen, att hon inte vill vara en ledare, utan bara en viktig del i en rörelse. Ja, det är inga lätta val nu för Greta, hon får noga väga plus och minus för varje möjligt alternativ!

Fast å andra sidan, hade hon haft mycket tid att läsa & filosofera när hon åkte runt i Teslan i USA/Kanada. Istället för att skräpa ner bilen som en tvättäkta White Trash människa, det absolut värsta är att Svante inte säger ifrån & tar sitt ansvar att uppfostra sin dotter.

Hur man uppför sig när man får låna saker av andra människor

Jag tackar min lyckliga stjärna jag inte är i USA när BBC sänder det programmet, hade blivit många frågor från min fästmö och våra vänner, vad fan som händer i Sverige. Jag lyckades ducka en del sist jag var över, & det var under den tiden hon åkte runt & skräpade ner Teslan.
2019-12-30, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Syster? Dom där 2 är ju så olika att dom kan ju inte ens ha samma morsa.

Jag körde bilden i How-Old.net och den visar att Greta är 11 år.

https://postimg.cc/hzsKCBRF

Här är en annan som jämför Greta och hennes syster.

https://postimg.cc/HJ4JCF1z
2019-12-30, 15:34
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Det kritikerna brukar anföra är att hon är en kasperdocka och verktyg som drivs och utnyttjas av sina föräldrar. Men huvudsaken är ju att leta fel. Frågan är varför? Klimatförändringar och enorma skogsbränder är inte värt att tala om men deras familjs familjedynamik är av intresse för världen ...

Huvudämnet i tråden är greta och inte klimatförändringar eller skogsbränder. Klarar du inte av kritik eller fakta om greta så kan du lämna tråden.
2019-12-30, 15:38
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedDuDe
Fast å andra sidan, hade hon haft mycket tid att läsa & filosofera när hon åkte runt i Teslan i USA/Kanada. Istället för att skräpa ner bilen som en tvättäkta White Trash människa, det absolut värsta är att Svante inte säger ifrån & tar sitt ansvar att uppfostra sin dotter.

Hur man uppför sig när man får låna saker av andra människor

Jag tackar min lyckliga stjärna jag inte är i USA när BBC sänder det programmet, hade blivit många frågor från min fästmö och våra vänner, vad fan som händer i Sverige. Jag lyckades ducka en del sist jag var över, & det var under den tiden hon åkte runt & skräpade ner Teslan.

Uppgifter säger att det är greta som bestämmer allt. Svante har bara att lyda sin master. Hon tror att allt roterar runt hon själv. Föräldrarna har tappat greppet om barnuppfostran.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in