Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Mja. Hon drivs av Soros som vill sätta världen i brand.
Världen brinner redan, det är lite det som är problemet. Har du sett nyheter från Australien?
Jag tycker hon verkar drivas av sina egna värderingar. Ingen man styr särskilt lätt. Lawlines version stämmer bättre in med hennes personlighet och story såsom det verkar. I och med att hon mått dåligt tidigare och fick energi och bättre hälsa då hon fick ägna sig åt sin passion och intresse så tror jag föräldrarna inte vill hindra henne. De är sannolikt glada att hon mår bättre efter år då hon inte mått bra.
(Skulle gissa att de slits mellan att hon uppenbarligen mår bättre nu, men säkert också oro att hon ska bränna ut sig. Kan föreställa mig att de försöker få henne att ta det lite lugnare ibland men att hon är väldigt envis.)
Dessutom, en sextonåring är inte ett småbarn. Hon är större än vad hon ser ut. Det är ett fenomen i tiden - inte minst i USA (men även här) att man betraktar folk som barn till 18 år exakt. Vad hände med mellanstadierna tonåring och ungdom?
I USA t ex var det en "grej" med Trumps tweets "He is mocking a CHILD!". Jag håller inte med Trump, utan Greta som säkert framgår. Men felet är inte att Trump tweetar om en person under 18, hon kan tackla det. Problemen är hans dåliga politik vad gäller klimat exempelvis och att USA:s politik är korrupt. Lite OT men det är störigt hur man nuförtiden fokuserar på små ord och tweets men sväljer kamelerna. Dvs vad de politiska besluten leder till.
(Amerikaner verkar f ö tro att minderåriga får skador för livet av att höra ett svärord eller råka se en nipple på TV.)