Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-17, 17:13
  #26077
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Nu frågar jag dig. Du skriver och vill antyda att du känner henne men kan inte svara på raka frågor om detta. Känner du Greta personligen?


-Som sagt, vissa saker får Greta avslöja, när och om hon är beredd till det och tycker det är lämpligt.

Det är normalt upp till den som är mycket känd, att avgöra hur mycket som ska berättas och på vilket sätt!

Greta är idag ingen förtroendevald, hon har ingen officiell ställning , då hon ännu EJ är vald till internationell ledare för FFF, och är alltså EJ skyldig att berätta något för någon idag!

Du får ha tålamod helt enkelt. Än har ingen dött av nyfikenhet, tror jag Greta snart kommer att retsamt säga!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-17 kl. 17:15.
2020-01-17, 17:14
  #26078
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Gretabluffen börjar spricka.

https://mobile.twitter.com/Andromake...904192/photo/1

Vänstern har en rejäl uppförsbacke nu. Tur att greta har vissa alternativ att falla tillbaka på när bubblan spricker. Frågan är klarar hon av ett abrupt uppvaknande? Jag tror att då behöver hon professionell hjälp av kvalificerad vård. Kommer familjen att fånga upp hon eller får hon klara sig själv då?
2020-01-17, 17:20
  #26079
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
-Som sagt, vissa saker får Greta avslöja, när och om hon är beredd till det. Det är normalt upp till den som är mycket känd, att avgöra hur mycket som ska berättas och på vilket sätt!

Greta är idag ingen förtroendevald, hon har ingen officiell ställning , då hon ännu EJ är vald till internationell ledare för FFF, och är alltså EJ skyldig att berätta något för någon idag!

Du får ha tålamod helt enkelt. Än har ingen dött av nyfikenhet, tror jag Greta snart kommer att retsamt säga!
Du vill berätta mycket själv men kan inte svara på frågor. Du bluffar helt enkelt. Vad ska Greta säga? -Jo jag känner inspiratoeren på flashback! Dream on och god kväll på på dig.
2020-01-17, 17:25
  #26080
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Du vill berätta mycket själv men kan inte svara på frågor. Du bluffar helt enkelt. Vad ska Greta säga? -Jo jag känner inspiratoeren på flashback! Dream on och god kväll på på dig.
Nej, jag är seriös enligt många. Jag kan inte svara på alla frågor, för då sviker jag det förtroende som jag har fått. Om Greta skulle tillfrågas, skulle hon antagligen svara, Vilka som känner mig angår inte andra! I så fall ett mycket bra svar! I Flashback lär man inte känna någon, det är bara en mycket ytlig diskussionstråd!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-17 kl. 17:30.
2020-01-17, 17:30
  #26081
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, jag är seriös enligt många. Jag kan inte svara på alla frågor, för då sviker jag det förtroende som jag har fått. Om Greta skulle tillfrågas, skulle hon antagligen svara, Vilka som känner mig angår inte andra! I så fall ett mycket bra svar! I Flashback lär man inte känna någon på, det är bara en mycket ytlig diskussionstråd!
Om du nu skulle ha fått förtroende från Greta så har du redan svikit det genom att skriva om henne här på Flashback.
2020-01-17, 17:36
  #26082
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Om du nu skulle ha fått förtroende från Greta så har du redan svikit det genom att skriva om henne här på Flashback.
Det är vad du tycks tro. Jag är dock känd för att väl kunna hantera även ömtålig information, självklart i samråd med den som lämnat informationen! Många så kallade läckor är avsiktliga från den ursprungliga uppgiftslämnaren och sker på dennes uppdrag.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-17 kl. 17:38.
2020-01-17, 17:48
  #26083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Gretabluffen börjar spricka.

https://mobile.twitter.com/Andromake...904192/photo/1

Att en fransk tidning långt ut på högerkanten skriver kritiskt innebär tyvärr inte att bluffen är på väg att spricka.
2020-01-17, 17:49
  #26084
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta får berätta vilket instrument hon spelade på. Annars kommer den verkligt begåvade tjejen nog, att snart tycka att vi tar alla arbetsuppgifter från henne, om jag inte tar fel! Greta kanske provar harpa, alls ingen dum idé.
Kan mycket väl tänka mig att hon är mycket duktig musikalisk, Malena är ju operasångerska, tillkommer att hon är högbegåvad autist, hon kan snöa in på något instrument och verkligen nöta in kunnandet.
Så ja, om jag får gissa kan hon verkligen spela ett eller flera instrument riktigt bra.
En spelning eller inspelning handlar nog trots allt om att något som har med klimatet att göra, det finns ruggigt duktiga studiomusiker, som har en nivå som Greta säkert inte nått ännu.
Men som sagt, jag tvivlar inte på hon kan deltaga vid spelning eller inspelning utan att skämma ut sig, långt därifrån.
2020-01-17, 18:11
  #26085
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Kan mycket väl tänka mig att hon är mycket duktig musikalisk, Malena är ju operasångerska, tillkommer att hon är högbegåvad autist, hon kan snöa in på något instrument och verkligen nöta in kunnandet.
Så ja, om jag får gissa kan hon verkligen spela ett eller flera instrument riktigt bra.
En spelning eller inspelning handlar nog trots allt om att något som har med klimatet att göra, det finns ruggigt duktiga studiomusiker, som har en nivå som Greta säkert inte nått ännu.
Men som sagt, jag tvivlar inte på hon kan deltaga vid spelning eller inspelning utan att skämma ut sig, långt därifrån.
T.ex. varenda dansbandsmusiker kan spela det som Greta spelade upp för Brian May
2020-01-17, 18:15
  #26086
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
T.ex. varenda dansbandsmusiker kan spela det som Greta spelade upp för Brian May
Dansbandsmusiker är underskattade!
De har nött på sina instrument i decennier.
__________________
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-01-17 kl. 18:24.
2020-01-17, 18:25
  #26087
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Gretabluffen börjar spricka.
https://mobile.twitter.com/Andromake...904192/photo/1
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
Att en fransk tidning långt ut på högerkanten skriver kritiskt innebär tyvärr inte att bluffen är på väg att spricka.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vänstern har en rejäl uppförsbacke nu. Tur att greta har vissa alternativ att falla tillbaka på när bubblan spricker. Frågan är klarar hon av ett abrupt uppvaknande? Jag tror att då behöver hon professionell hjälp av kvalificerad vård. Kommer familjen att fånga upp hon eller får hon klara sig själv då?

Det är ju bara samma gamla vanliga människor som upprepar sig. Igen... Och igen... Och igen...

Citat:
Valeurs actuelles is a French right-wing weekly news magazine published in Paris.

https://en.wikipedia.org/wiki/Valeurs_actuelles
https://www.eurotopics.net/en/228634/valeurs-actuelles

Ingenting har spruckit eller har börjat spricka.
2020-01-17, 18:44
  #26088
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Så kan det mycket väl vara. Men de "lever" ju båda på att vara i offentligheten och kan se en mening med att göra detta för att det blir bra för dem båda som personer. Inget fel i det.

Det är inte ovanligt att framgångsrika personer (som inte är konkurrenter) ibland hjälper varandra om de bägge gynnas av det.

Och som du säger, så är det inget fel på det. Det här får ses som ett mått på hur framgångsrik Greta varit på att bygga upp sitt namn. För Queen-gitarristen skulle naturligtvis inte göra något motsvarande om det rörde sig om en helt okänd tjej.


Lite mer om Queen-gitarristen Brian May:

Citat:
Brian May, född 19 juli 1947 i Hampton, Borough of Richmond, London, är en brittisk musiker och astrofysiker. Han är gitarrist i rockbandet Queen och räknas som en av rockvärldens mest säregna gitarrister, med ett alldeles eget sound. Efter ett långt uppehåll i sin akademiska karriär tillträdde May 2008 som universitetskansler för Liverpool John Moores University.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Brian_May
Citat:
När Queen bildades, studerade May fysik på Imperial College London och tog sin kandidatexamen med hederstiteln Associate of the Royal College of Science och betyget "Upper third-Class Honours" (det nästnäst högsta). Han fortsatte med forskarstudier inom astronomi kring reflekterat ljus från interstellärt stoft och stofts hastighet i solsystemets plan. Eftersom Queen då hunnit bli känt och framgångsrikt, gjorde han ett avbrott i sin akademiska karriär. May hade då medförfattat ett par artiklar för sin doktorsavhandling baserat på egna observationer på Teneriffa. 2002 fick han en hedersdoktorsutmärkelse av Hertfordshire University. Han har även medförfattat en bok om universums historia: Bang! – The Complete History of the Universe, publicerad oktober 2006.

I oktober 2007, mer än 30 år efter det att han började sina forskarstudier, fullbordade han sin doktoravshandling om Doppler-fenomen i zodiakljus. Han promoverades i Royal Albert Hall den 14 maj 2008.

Den 17 november 2007 blev May utnämnd till universitetskansler för Liverpool John Moores University, som efterträdare till Cherie Blair. Han installerades 2008.

Han är inte bara en känd gitarrist utan han har även en fot med i vetenskapen också. Han är är en astrofysiker.

Kul team. Greta är en klimatkatalysator (enligt Nature) och Brian May är en astrofysiker. Bägge gillar musik. Får se om de kan få ihop något intressant.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback