Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-16, 04:24
  #24061
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Är det verkligen Greta själv som skriver "sina" tweets? Eller får hon hjälp av något media-team?

Tycker hon är lite väl vuxen, mogen och välformulerad på Twitter. Är det verkligen hon?

Sedan undrar jag om hon är så autistisk som hon framställer sig. Hon säger att hon alltid är ärlig och inte klarar av sociala spel. Att hennes diagnos (på gott) tvingar henne till sanningsenlig transparens.

Men nog tycker jag att hon ändå behärskar "sociala spel" om hon poserar som en tågresenär som tvingas att sitta på golvet när hon i själva verket har sittplats-biljett i förstaklass.

Är Greta i själva verket en fraud som frivilligt går globalisernas ärenden och gärna säger de lögner hon blir tillsagd att säga?
Greta fick tydligen sitta på golvet på två tåg och fick sittplats först på tåg nummer tre. Svante fick dock tidigare en sittplats. De kunde förstås ha turats om att sitta på den enda sittplatsen, men nu satt Greta bara på golvet.

Hon kanske ville få vara ifred, som hon ibland vill. Greta säger att det är hon själv som skriver på Twitter och Instagram. Detta utesluter inte, att hon får råd och tips ibland om vad hon ska skriva om.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-16 kl. 04:29.
2019-12-16, 05:20
  #24062
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det har du fått om bakfoten helt. Ticks är inget tvång eller tvångsbeteende, ticks är ofrivilliga muskelryckningar. Och kan uppträda hos alla, mer eller mindre. Och är inget farligt. Men segla du i tre veckor på Atlanten med för lite sömn och inga fasta rutiner, och med för mycket sinnesintryck, så drabbas nog de flesta av det.
Större ticks som drabbar hela ena kroppshalvan kallas istället för epilepsi. Det är samma mekanism att nervtrådarna laddas ur ofrivilligt.
Men är ticksen besvärande så kan de faktiskt utlösa tvångsbeteenden eftersom patienten upplever en rädsla av att inte kunna lita på sina kroppsliga reaktioner. Därför så kännetecknas dessa tvångsbeteenden ofta som en slags ritualer. Ritualer för att lugna sinnet då. Och man intalar sig därmed själv att ritualerna begränsar ticksen
En bra beskrivning, men du glömde att tics i offentliga sammanhang kan vara pinsamma! Se annars mitt tidigare svar om problemet!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-16 kl. 06:12.
2019-12-16, 05:37
  #24063
Medlem
wwrs avatar
Har det just nu framkommit att Greta har tics? Har ingen kommenterat det förut under hela den tid hon och hennes diagnoser ältats i media?
2019-12-16, 05:43
  #24064
Medlem
leifhookers avatar
Var har stackars Greta lärt sig att sitta på golvet under en tågresa? Kompisen Corbyn!
Vad lätt det har blivit att genomskåda "far-left" propaganda.

revealed-jeremy-corbyn-had-a-seat-during-train-journey-he-claime/

Enligt bilden, så Stackars Greta måste sitta, mellan sällskapet var tvungen att sitta.
Hur många var sällskapet? Många väskor där. Sjuk bild. Propaganda utan verklighet.
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-16 kl. 06:00.
2019-12-16, 05:43
  #24065
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Bråket på tåget och den senaste tidens konstiga uttalanden visar mycket tydligt hur dåligt Greta mår av att vara i rampljuset och måste nog ta en rejäl time-out för det hela har spårat ur totalt.
Pappan verkar ju helt ha släppt kontrollen över henne till något knasigt mediateam som inte begriper att hon är sjuk och behöver fasta rutiner för att fungera bra.
Jag anser därför att hon nu behöver ta semester och dras bort från rampljuset under en längre period för att vila upp sig.
Vilket bråk? Det tyska tågbolaget beter sig som Trump. Vuxna människor som helt tydligt inte klarar av ett barn med åsikter. Värdelösa på att använda sociala medier är de också.
Samma med De flesta här på flashback. Måtte ni aldrig få egna barn.
2019-12-16, 05:47
  #24066
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Vilket bråk? Det tyska tågbolaget beter sig som Trump. Vuxna människor som helt tydligt inte klarar av ett barn med åsikter. Värdelösa på att använda sociala medier är de också.
Samma med De flesta här på flashback. Måtte ni aldrig få egna barn.

Så att bete sig som Trump, eller "det tyska bolaget" - att säga som det är... är FEL?
Varsågod å försvinn till media som tål bara en sida av åsikter.

Jag skulle bli jävligt förbannad om mina 16 åriga barn, betedde sig som BARN.
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-16 kl. 05:55.
2019-12-16, 05:47
  #24067
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Bråket på tåget och den senaste tidens konstiga uttalanden visar mycket tydligt hur dåligt Greta mår av att vara i rampljuset och måste nog ta en rejäl time-out för det hela har spårat ur totalt.

Jag tycker att tåghistorien snarare visar hur dåligt Gretas kritiker mår.

Ingenting har ju funkat hittills för dem. Allt rinner ju av Greta som vatten på en gås. Och i sin desperation testar de med denna halvsjuka grej.

Helt bisarrt!
2019-12-16, 05:49
  #24068
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag tycker att tåghistorien snarare visar hur dåligt Gretas kritiker mår.

Ingenting har ju funkat hittills för dem. Allt rinner ju av Greta som vatten på en gås. Och i sin desperation testar de med denna halvsjuka grej.

Helt bisarrt!

Jag visste inte att stackars Gretas kritiker mår dåligt. Vem är Gretas kritiker? Kan du specificera så jag kan ge en åsikt.

Kan du specificera också vad stackars Greta står för, så jag vet vad hon får kritik för.

Länge sedan jag har sett någon som mår så dåligt som stackars Greta, dvs hon har nästan inga kritiker alls enligt ditt resonemang.
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-16 kl. 05:57.
2019-12-16, 06:04
  #24069
Medlem
wwrs avatar
Läser man tågbolagets Tweet verkar de ha försökt hjälpa till när något strulade. Men Greta skrev inget om det, tror jag.

Greta fick chansen att använda sitt specialvapen som hon tänkt lösa klimatkrisen med: Sätta sig ned på golvet och sura.
2019-12-16, 06:06
  #24070
Medlem
leifhookers avatar
greta-threatens-put-world-leaders-against-wall

For those living under a rock, the 16-year-old Thunberg has become the face of young environmentalists - updating her 3.6 million Twitter followers as she travels around the world to spread her carefully crafted message of injustice - such as her September speech at the UN general assembly, in which she accused world leaders of 'ruining her childhood and her dreams,' exclaiming "how dare you!"

quarter-kids-treated-transgender-clinics-may-just-be-autistic

Är Stackars Greta autistic? Har hört så många sjukdomar på Stackars Greta att jag inte hänger med.
Hennes föräldrar verkar inte bry sig dock.

And while President Trump was criticized for telling Greta to "Chill" and "work on her Anger Management problem," Thunberg's real abusers are her parents according to many.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Läser man tågbolagets Tweet verkar de ha försökt hjälpa till när något strulade. Men Greta skrev inget om det, tror jag.
Stackars Greta kräver jämlikhet för alla, dvs 1-klass biljetter till alla.
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2019-12-16 kl. 06:25.
2019-12-16, 06:22
  #24071
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Så att bete sig som Trump, eller "det tyska bolaget" - att säga som det är... är FEL?
Varsågod å försvinn till media som tål bara en sida av åsikter.
JA, jag tycker att de som vill bemöta en ung människa och anser sig vara förmer (vilket både trump, det tyska järnvägsbolaget, du och många andra) borde hålla en betydligt högre nivå på sitt bemötande.

Jag tänker inte försvinna, jag är här för att läxa up sådana som du, så att vi får ett bättre samhälle.
2019-12-16, 06:32
  #24072
Avstängd
Håller helt med! Gretas problem verkar vara, att hon var utmattad och kritik löser inte detta. Det bästa hade antagligen varit om hon lagt sig ner på tåggolvet för att sova!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback