2019-12-24, 17:22
Medlem
batman4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ingen bry sig väl om kommunister. Däremot bryr sig många om Greta. Nu senast var det Australiens premiärminister som hade en ordväxling med Greta:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Och här får du mer att fundera över:

TIME:

Nature:

Vad var det du skrev? Ingen bryr sig om Greta...

Trams. Masspsykosen snart över. Barnet är sjukt. Utnyttjad av kommunistföräldrarna.
2019-12-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon är totalt pinsam. Skickar ett Tweet som retar upp Australiens ledare medan han kämpar med skogsbränderna, sedan återgår Greta till julbordet.
Om Australiens premiärminister kämpar med skogsbränderna kan väl diskuteras. Stack till Hawai med familjen när det blev outhärdligt varmt i hemlandet.
2019-12-24, 17:23
Medlem
Citat:
Det kan man tycka. Men det mest märkliga är dock att han känner sig tvungen att kommentera.

Greta är en liten 16-årig flicka - och ett lands premiärminister känner sig tvungen att kommentera hennes tweet.

Det är helt klart en väldigt ny och unik situation.

Än en gång, förstår du dig på hur det mediala fungerar?
2019-12-24, 17:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Fick hon ett dopp igår. Det kan jag aldrig tro. Det är nog bäst att hon låter bli gröten också. Jag är pensionär och känner mej så djäkla kränkt av denna snorunge och hennes sekt.

Citat:
Det kan man tycka. Men det mest märkliga är dock att han känner sig tvungen att kommentera.

Greta är en liten 16-årig flicka - och ett lands premiärminister känner sig tvungen att kommentera hennes tweet.

Det är helt klart en väldigt ny och unik situation.

Det är bara hat hennes budskap handlar om. Den stora tidningen The Guardian delar ut ett Greta-pris där tidningen önskar att äldre, vita män skall dö.

Jag tror Australiens PM är ganska PK. Han måste helt enkelt spela förnärmad för att alla skall förstå att vi skall hata Greta och spräcka samhället.
Senast redigerad av wwr 2019-12-24 kl. 17:36.
2019-12-24, 17:50
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är bara hat hennes budskap handlar om. Den stora tidningen The Guardian delar ut ett Greta-pris där tidningen önskar att äldre, vita män skall dö.

Jag tror Australiens PM är ganska PK. Han måste helt enkelt spela förnärmad för att alla skall förstå att vi skall hata Greta och spräcka samhället.
Hata Greta och sekten känns lite fel. Eftersom dom är mindre vetande och intelligensen inte är på topp så försöker jag vara lite överseende med deras utopier. Det är ruskigt svårt att förbise deras psykiska hälsa. Den blir mer och mer tydlig vartefter Gretas popularitet minskar, och det går snabbt.
2019-12-24, 18:01
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Hata Greta och sekten känns lite fel. Eftersom dom är mindre vetande och intelligensen inte är på topp så försöker jag vara lite överseende med deras utopier. Det är ruskigt svårt att förbise deras psykiska hälsa. Den blir mer och mer tydlig vartefter Gretas popularitet minskar, och det går snabbt.
Jag vet ju inte namnen på de som ligger bakom. Men jag anser det helt omöjligt att en 16-åring utan tidigare erfarenhet skrivit dessa tal med politisk vinkling. Hon klarar ju ibland inte ens snälla frågor på presskonferens.

Hon är bara en skådis. Henne går inte att bli arg på. Jag tror inte att hon alls förstår innebörden av det hon läser upp. Twitter skrivs säkert av andra, av professionella
psy-ops. Det är min slutsats när jag läser hennes uttalanden.
2019-12-24, 18:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

En av världens mest viktiga och inflytelserika vetenskapliga tidskrifter - Nature - står på Gretas sida:

Citat:
Nature’s 10 - Ten people who mattered in science in 2019

GRETA THUNBERG

Scientists have spent decades warning about climate change, but they couldn’t galvanize global attention the way that Thunberg did this year. The Swedish 16-year-old has outshone them — and many are cheering her along.

https://www.nature.com/immersive/d41...9-0/index.html

Och vilka är Nature? Jo:

Citat:
Nature is a British multidisciplinary scientific journal, first published on 4 November 1869. It is one of the most recognizable scientific journals in the world, and was ranked the world's most cited scientific journal by the Science Edition of the 2010 Journal Citation Reports and is ascribed an impact factor of 43.070, making it one of the world's top academic journals.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nature_(journal)

Så även om du så postar 100 000 inlägg om Greta så kommer dina ord alltid att väga väldigt lätt i jämförelse med Nature. Men du kan ta det som en utmaning?
2019-12-24, 18:17
Medlem
Frammes avatar
Citat:
En av världens mest viktiga och inflytelserika vetenskapliga tidskrifter - Nature - står på Gretas sida:

Och vilka är Nature? Jo:

Så även om du så postar 100 000 inlägg om Greta så kommer dina ord alltid att väga väldigt lätt i jämförelse med Nature. Men du kan ta det som en utmaning?
Du fortsätter med ditt tramsande. Du är en av dom som gör att jag inte ids läsa tråden. Greta och hennes anhang som du tillhör är blasé. Ni har gjort hela miljörörelsen till en personlig grej. Grejen heter Greta. Hon är inte mer än en ickeperson som dom flesta är förbannade på.
2019-12-24, 18:42
Medlem
Citat:

Och vilka är Nature? Jo:

Varför klarar du inte av att besvara simpla frågor, som när det kommer till mediala syften?
Är införstådd att du försöker se dig som bättre vetande, men då måste du även kunna besvara motfrågor om din profet samt industrin bakom. Greta förlorar kampen när det blir för uppenbart att det handlar symbolism, kom igen nu försvara henne?
2019-12-24, 18:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Du fortsätter med ditt tramsande. Du är en av dom som gör att jag inte ids läsa tråden. Greta och hennes anhang som du tillhör är blasé. Ni har gjort hela miljörörelsen till en personlig grej. Grejen heter Greta. Hon är inte mer än en ickeperson som dom flesta är förbannade på.

Personen som du kallar för en "icke-person" blev utsedd till årets person av TIME för några veckor sedan.

Citat:
TIME / 2019 / PERSON OF THE YEAR: GRETA THUNBERG

https://time.com/person-of-the-year-...reta-thunberg/

Du inser väl hur märklig din text låter? Det är som att kalla en afrikansk fullvuxen elefant för ett "litet däggdjur". Eller 80-talets Arnold Schwarzenegger för "spinkig".
2019-12-24, 18:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Varför klarar du inte av att besvara simpla frågor, som när det kommer till mediala syften?
Är införstådd att du försöker se dig som bättre vetande, men då måste du även kunna besvara motfrågor om din profet samt industrin bakom. Greta förlorar kampen när det blir för uppenbart att det handlar symbolism, kom igen nu försvara henne?

Jo. Som jag förstått det så är du någon slags klimatförnekare som tror att media, forskare, NASA m fl ingår i en jättekonspiration i syfte att skapa Greta.

Det tror inte jag. Däremot stämmer det att media mm rider på vågen och passar på, bl.a av kommersiella skäl. Men det innebär inte att t.ex Nature bluffar med sin motivering. De har ju även sitt rykte som en seriös naturvetenskaplig tidskrift att tänka på.
2019-12-24, 18:58
Medlem
Citat:
Jo. Som jag förstått det så är du någon slags klimatförnekare som tror att media, forskare, NASA m fl ingår i en jättekonspiration i syfte att skapa Greta.

Det tror inte jag. Däremot stämmer det att media mm rider på vågen och passar på, bl.a av kommersiella skäl. Men det innebär inte att t.ex Nature bluffar med sin motivering. De har ju även sitt rykte som en seriös naturvetenskaplig tidskrift att tänka på.

Lycka till i din värld, blir bara som sagt skrämd att det finns personer som du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in