2020-01-04, 17:49
Medlem
Lawlines avatar
Problemet för greta är att hon inte förstår att hennes resonemang är omöjligt att genomföra. Det krävs mer än att bara slå om en strömbrytare och sen tro att nu är allt som jag vill ha det. Saker tar tid att genomföra sen ska det vara ekonomisk och möjligt att genomföra utan att människor drabbade för hårt. Med det menar jag att gör vi som greta vill så försvinner ekonomin i hela världen och en total anarki uppstår. Men det är precis vad vänster är ute efter.

Man kan inte forcera fram saker som inte bär sig, det slår tillbaka på ekonomin direkt. Företag går i konkurs och arbetare blir arbetslösa med följd att staten får in mindre pengar och sen är hjulet igång. Staten har inga pengar och kan inte få igång infrastrukturen i landet osv. Där har Naomi en mycket sundare inställning. Hon drivs inte av rädsla eller ångest som greta gör utan ser saker med öppna ögon.

Bara för att greta känner panik och rädsla så innebär inte det att hon har en sund och verklighetsförankrad åsikt. Jag tror att diagnoserna kommer att synas och påverka hon mer och mer om ett par år. Speciellt när hon inser att allt roterar inte runt hon. Hon ska definitivt inte sitta i en position där hon får bestämma saker. Vi som varnade för invandringen för 20 år sen blev idiotförklarade och var rasister. Se nu. Nu när skiten hamnade utanför den egna dörren så vill dom inte rösta på det längre. Samma sak händer med greta, om 20 år är det ingen som vill ha hon i en bestämmande position eftersom hon förstör mer än vad hon tillför till samhället.
2020-01-04, 17:49
Medlem
Jofs avatar
Argumenten mot Greta blir alltmer tama och urvattnade. Snart blir detta en tråd fylld av Grataälskare.

Men vi behöver skeptikernas glöd. Den värmer faktiskt. Glorifiering av Greta som sker i media och bland folk i allmänhet, KAN bli lite påfrestande.
Hon är ju faktiskt bara en människa. Med fel och brister.

Så ÖS PÅ!
Lurad! Redskap för vänstermorsa! Redskap för Soros (man får hoppas folk vet vem det är)! Skolskolkare!
Kom igen!
Kanske något nytt att komma med?
Och vi som på Greta. Hur dumma är inte vi! Ta med det!
Senast redigerad av Jof 2020-01-04 kl. 17:53.
2020-01-04, 18:06
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Argumenten mot Greta blir alltmer tama och urvattnade. Snart blir detta en tråd fylld av Grataälskare.

Men vi behöver skeptikernas glöd. Den värmer faktiskt. Glorifiering av Greta som sker i media och bland folk i allmänhet, KAN bli lite påfrestande.
Hon är ju faktiskt bara en människa. Med fel och brister.

Så ÖS PÅ!
Lurad! Redskap för vänstermorsa! Redskap för Soros (man får hoppas folk vet vem det är)! Skolskolkare!
Kom igen!
Kanske något nytt att komma med?
Och vi som på Greta. Hur dumma är inte vi! Ta med det!

Ja vi är idioter allihop. Som den här snubben, IQ som en fiskmås. jävla skit-CV

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lennar...on_(meteorolog)

Tacka vet jag baaaaaarnen det är dom som är experter, speciellt 16-åriga skolskolkare som jobbar för vänsteridealen.
Nä nu ska jag bara lyssna på barnen. Det blir som dom vill: sega råttor och Marabou mjölkchoklad till middag och så en extra slafsig Coca cola på det
2020-01-04, 18:11
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Ja vi är idioter allihop. Som den här snubben, IQ som en fiskmås. jävla skit-CV

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lennar...on_(meteorolog)

Tacka vet jag baaaaaarnen det är dom som är experter, speciellt 16-åriga skolskolkare som jobbar för vänsteridealen.
Nä nu ska jag bara lyssna på barnen. Det blir som dom vill: sega råttor och Marabou mjölkchoklad till middag och så en extra slafsig Coca cola på det

Har Greta rekommendera det så tror jag att du skulle må bra av det. Kanske blir man mindre idiot av det.
Kanske lite mindre arg också?
2020-01-04, 18:18
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Har Greta rekommendera det så tror jag att du skulle må bra av det. Kanske blir man mindre idiot av det.

Sen när blev att tänka idiotiskt?
Det är bland dom som följer och sväljer man hittar verkliga idioter. Som i exemplen med massorna som följde Hitler och Stalin jag tog upp tidigare
Och sätter man en skolkande 16-årings "akademiska kunskaper" framför någon som forskat i ämnet i drygt 60 år ja då kanske man kan kallas en....(ja gissa vad?)

F.ö. skulle jag vilja se en debatt mellan Greta och Lennart Bengtsson eller annan valfri forskare med andra åsikter om klimatet så kommer nog även du att se vem som kommer att framstå som idioten.
Att rabbla inlärda saker kan man dressera en papegoja till, att forska själv och komma fram till sina egna slutledningar kräver sin tid och möda.
2020-01-04, 18:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Sen när blev att tänka idiotiskt?

När det bara blir fel kanske?
Inget nytt om Greta nu? Vad är hennes planer efter juluppehållet? Nya korståg?
2020-01-04, 18:25
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
De senast i Sverige stängda kärnkraftverket stängdes ju för att elen från detta inte behövdes nu.

Men jordens möjlighet att producera förnyelsebar energi är begränsad så det bör inte bli flera människor på klotet än det är nu om världen ska kunna bli fossilfri.

Är det säkert att miljömuppar pimplar mer latte än högermuppar?

Tro mig det kommer att behövas efter 2030 i a f.

Håller med dig. Överbefolkningen är vårt största hot. CO2 är en piss i Nilen, värre då med nerskitandet av haven.

Ja i min bekantskapskrets så. Själv föredrar jag, bonnig som jag är vanligt bryggkaffe. Utan socker. Jag ska ju vara sur och elak enligt vissa.
2020-01-04, 18:27
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:

Hon har redan börjat med en skolstrejk medan alla ungar var lediga.
Fin verklighetsförankring där
Kanske är hon dimmig av ångorna från all majja hennes föräldrar röker...
2020-01-04, 18:37
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Det är samma som förut. Vi behöver ingen kärnkraft säger Greta. Bara att sätta upp vindkraftverk. Det tar bara några månader säger hon
2020-01-04, 18:42
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Hon har redan börjat med en skolstrejk.

Va bra att du följer med. Kanske var du där också.

Igår var det en stor dag för Greta. Hon fyllde 17!

En brist här på FB att det inte finns smileys med champagneglas. Får bli öl då.
2020-01-04, 18:43
Bannlyst
Det säger något viktigt om en person och dennes liv när den är djupt avundsjuk på en anorektisk aspergare med en historia av depression, OCD, mutism och ångest och ägnar enormt mycket tid och energi för att förminska och demonisera ett 16-årigt barn. Jag blir fan helt uppspelt av att se en sådan mänsklig skröplighet som detta vittnar om. Känns lite som när man blir vittne till en olycka, ser två plan flyga in i en skyskrapa mm.
2020-01-04, 18:44
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Varför är alla meningsmotståndare idioter och arga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in