Citat:
Ursprungligen postat av
NiccoJ
Jag har själv en nära anhörig (min far) som tog sitt liv. Jag har alltid tänkt att en bidragande orsak var att han såg sig som en belastning som förstörde för oss andra, att vi fick åka med honom på sjukbesök eller höra hans mörker istället för att ha trevligt. Att han då gjorde vad man skulle göra med en sjuk hund eller häst...
Men det här är så in i märgen ondskefullt o obegripligt.
Beklagar verkligen.
Just så som du beskriver är det ofta när någon tar livet av sig. De kan känna att det är det bästa för alla. Oftast är det helt fel men en riktig depression kan göra så med människor. Bara svart mörker. Så oerhört sorgligt. Känner några vars föräldrar har gjort så och när de fortfarande var barn, det sätter sig ofta för livet och de behöver hjälp att bearbeta det.
Människor som fördömer den som tar livet av sig ser jag som en fara, enligt min erfarenhet är det samma människor som får andra att må riktigt dåligt.
Blir dock skillnad när föräldern tar med sig sina barn i döden, särskilt som här när det uppenbarligen handlar om hämnd mot modern förutom att han själv måste ha haft stora psykiska problem som han inte kunde handskas med och kanske inte ens sökte hjälp för eller om han gjorde det inte fick den hjälp han behövde. Hatet mot modern till barnen måste ha varit gigantiskt. Att han gjorde detta på hennes födelsedag är ingen slump, det känner jag mig säker på.
Har en väninna vars man körde in i en bergvägg på hennes födelsedag. Det var inte heller någon slump. Han överlevde men skadades svårt. Senare sköt han sig hemma och han visste att det var hon som skulle hitta honom. Inte roligt men han dödade i alla fall inte deras barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
butofcourse
Nej, hon förtjänar inte den smärtan, ingen förälder gör det. Du förtjänar att få kuken avskuren och bli upphängd i ett träd upp och ner så kukblodet får droppa ner i munnen på dig för det inlägget.
Hur sjuk i huvudet är du som skriver sådant här? Varför? Du skulle behöva göra något åt det.