2019-01-24, 17:41
Medlem
Soterns avatar
Jag tänker på killarnas alla kompisar och skolkamrater. Hur mår de och hur hanterar föräldrarna till dessa situationen?
Det är betydligt fler än man tror som berörs av en sådan här hemsk händelse.
Citera
2019-01-24, 17:45
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bidache
Varken M W eller K A är barnens mamma.

Vem är det då?

Du har enbart gjort inlägg i denna tråd på din profil. Har du insikt i händelsen?
Citera
2019-01-24, 17:46
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Han avslutade typ i stil med, "nu måste jag sluta inna polisen kommer."

Polisen kom inte direkt då polisen i Sala fick invänta förstärkning då det förekom grovt våld och vapen.
Huset är beläget ca 20-30min bilfärd från Sala stad.
Några sirener hördes inte heller då polisen smög sej fram till huset.

Det dök däremot upp en bil på gården precis innan han trycker av skotten som dödar honom, i den bilen sitter barnens mor.

Det här blir bara värre och värre. Det var sanslöst vidrigt innan, men stämmer detta att barnens mamma var först på plats...

Saknar fan ord
Citera
2019-01-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Finns en video på S.R s facebooksida där hans två söner säger grattis pappa i en video som bör ha spelats in under hösten. Sedan har han själv ett stor hjärta där det sår jag saknar dig mamma - men en yngre kvinna i profil som har ett barn i famnen. Så där är anledningen.
Men jag förstår att det händer fler och fler familjemord. Det måste bero på att de som är deprimerade får en massa läkemedel som gör att de går över gränsen. Tappar den vanliga spärr som man har när man är nykter etc.
Stackars mamman till barnen. Så fruktansvärt.
Läkemedel istället för terapi och vänskap och omvårdnad. Goda samtal osv.
Citera
2019-01-24, 17:49
Medlem
När man går in på psykopaten facebooksida så blir man mörkrädd. Vet inte vad som är värst, att en sjuk människa skjuter sina barn och sig själv eller att fullt friska människor går in på hans sida och önskar honom en bättre plats i himmelen och att han ska villa i frid. Inte ett ord om hans oskyldigt drabbade barn.

Vad i helvete är det frågan om?! Sjuka jävlar!!!
Citera
2019-01-24, 17:50
Medlem
Kan känna: INGEN som skriver här i tråden var där när detta inträffade. Och så länge det inte finns en fysisk film att visa upp som något typ av bevis av händelseförloppet eller vad som sagts - sluta sprid massa snack om dittan eller dattan. Det bara späder på en massa onödigt snack om ett redan tragiskt fall där det är massvis med frågetecken och upprörda känslor. Så kom med fakta eller knip.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Jag har själv en nära anhörig (min far) som tog sitt liv. Jag har alltid tänkt att en bidragande orsak var att han såg sig som en belastning som förstörde för oss andra, att vi fick åka med honom på sjukbesök eller höra hans mörker istället för att ha trevligt. Att han då gjorde vad man skulle göra med en sjuk hund eller häst...
Men det här är så in i märgen ondskefullt o obegripligt.
Beklagar verkligen.

Just så som du beskriver är det ofta när någon tar livet av sig. De kan känna att det är det bästa för alla. Oftast är det helt fel men en riktig depression kan göra så med människor. Bara svart mörker. Så oerhört sorgligt. Känner några vars föräldrar har gjort så och när de fortfarande var barn, det sätter sig ofta för livet och de behöver hjälp att bearbeta det.

Människor som fördömer den som tar livet av sig ser jag som en fara, enligt min erfarenhet är det samma människor som får andra att må riktigt dåligt.

Blir dock skillnad när föräldern tar med sig sina barn i döden, särskilt som här när det uppenbarligen handlar om hämnd mot modern förutom att han själv måste ha haft stora psykiska problem som han inte kunde handskas med och kanske inte ens sökte hjälp för eller om han gjorde det inte fick den hjälp han behövde. Hatet mot modern till barnen måste ha varit gigantiskt. Att han gjorde detta på hennes födelsedag är ingen slump, det känner jag mig säker på.

Har en väninna vars man körde in i en bergvägg på hennes födelsedag. Det var inte heller någon slump. Han överlevde men skadades svårt. Senare sköt han sig hemma och han visste att det var hon som skulle hitta honom. Inte roligt men han dödade i alla fall inte deras barn.
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Nej, hon förtjänar inte den smärtan, ingen förälder gör det. Du förtjänar att få kuken avskuren och bli upphängd i ett träd upp och ner så kukblodet får droppa ner i munnen på dig för det inlägget.
Hur sjuk i huvudet är du som skriver sådant här? Varför? Du skulle behöva göra något åt det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Det här blir bara värre och värre. Det var sanslöst vidrigt innan, men stämmer detta att barnens mamma var först på plats...

Saknar fan ord
Fy fan alltså. Är det verkligen sant att hon var först på plats??
Citera
2019-01-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Läkemedel istället för terapi och vänskap och omvårdnad. Goda samtal osv.
Tror också är alldeles för svårt att få relevant vård i tid då patienter skickas runt runt och förmodligen missas då kritiska fall. I Malmö sköts en stor del av vården av socionomer utan relevant utbildning och det kan rent av vara skadligt.
Citera
2019-01-24, 17:51
Medlem
Mest troligt scenario 1:
Han hamnade i en djup depression med psykotiska inslag. Detta tillstånd fick honom övertygad om att det enda rätta var att skjuta sina barn och sedan sig själv. För honom var det 100% logiskt av orsaker som bara han begriper.

Mest troligt scenario 2:
Som många skrivit redan att hans hämnd mot mamman för någon verklig eller inbillad oförrätt var att åsamka henne den ultimata smärtan: att döda hennes barn.
Citera
2019-01-24, 17:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Bra skrivet.

Detta är en ensam handling i tragedi med ett ostabilt mående som avslutats med döden i det gör fallet.
Och att det är så, att det är långvarig eller tillfällig psykisk sjukdom, som leder till dubbelmord på små barn, gör inte morden mindre hemska. Om vi väljer att avsky eller gråta spelar mindre roll. Samhället måste ta större ansvar för barns liv och trygghet. Även i de delar det handlar om att utbilda och informera om hur vi kan förebygga.
Citera
2019-01-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bidache
Varken M W eller K A är barnens mamma.

Vem skulle det då vara? Hans fd som hängde i trappen när han kom hem för 10år sedan? Kom storken 3 och 5 år senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in