Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-25, 15:36
Medlem
peroxisomens avatar
Vad hade hänt med arvet om ingen med säkerhet kunnat säga att barnen dog först? Jag förstår ju att polisens utredning hade kommit fram till det men kan det vara en av anledningar till att han livesänder?
Nu var ju barnen så små att det inte är någon tvekan om vad som hänt även utan filmen i det här fallet.

Kan det vara så att han livesänder för att det ska vara 100% säkert att barnen dog först. Vad hade hänt med arvet om det inte varit uppenbart vem som dog först? Kan han ha varit orolig att det fanns en risk att arvet efter honom via barnen skulle tillfalla K*rin?
Citera
2019-01-25, 15:36
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gogganda
Tråden har urartat i amatörmässiga diagnoser. Hade varit mer givande att försöka leva in sig i alla parters val och mående och ta sig en stilla funderare: "kan jag göra något för att urskilja och undvika sådana tragedier i mitt liv, med mina bekanta, osv?" Som det är nu, så tuggar man i all oändlighet det uppenbara - att han borde ha gett fan i att göra en olidlig situation än värre.
Tack. Skönt med någon som är klok och sansad här. Tyvärr har många en alltför grandios syn på sig själva. Amatördiagnoserna som alltid står som spön i backen gör en bekymrad. Själv skulle jag helst slippa sådana medmänniskor.
Citera
2019-01-25, 15:38
Medlem
Ingen film. Flashback är inte vad det än gång var....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peroxisomen
Vad hade hänt med arvet om ingen med säkerhet kunnat säga att barnen dog först? Jag förstår ju att polisens utredning hade kommit fram till det men kan det vara en av anledningar till att han livesänder?
Nu var ju barnen så små att det inte är någon tvekan om vad som hänt även utan filmen i det här fallet.

Kan det vara så att han livesänder för att det ska vara 100% säkert att barnen dog först. Vad hade hänt med arvet om det inte varit uppenbart vem som dog först? Kan han ha varit orolig att det fanns en risk att arvet efter honom via barnen skulle tillfalla K*rin?

Det är ju sådana gånger som rättsmedicin/obduktioner är så viktiga...d.v.s att fastställa i vilken ordning dödsfallen ägt rum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Ja, och tänk om alla som fick en förkylning dog. Feg, ja. Ond, kanske. Han gjorde en ond handling genom att ta livet från två stycken, men om han är ond vet vi inte..
Visst kan man säga så när man pratar med små barn "du är inte dum, men du har gjort något dumt". Han valde att ta livet av två friska välskapta barn på deras mammas födelsedag. Om inte det kallas för ondska, vad är ondska i dina ögon. Han hade planerat dådet dessutom.
Citera
2019-01-25, 15:39
Medlem
desammlass avatar
klippet har inte kommit upp än eller ??
Citera
2019-01-25, 15:42
Han var 192 cm lång tydligen, enligt bloggkällan som redovisas nedan iaf. En av de längre kuskarna i Sverige.

http://blogg.vk.se/wiknerstrav/2017/09/
Senast redigerad av anwe8 2019-01-25 kl. 15:45.
Citera
2019-01-25, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nu finns det åtminstone en person i tråden som inte gillade Samuels nyckfulla sidor. Men kan ju vara så att han drogs till likasinnade? Därav alla hyllningstal till Samuel i tråden och på Facebbok. Därtill kommer säkerligen dålig genbank? Att bara skriva hur trevlig och bra barnamördaren var, med en massa hjärtan, är så otroligt sjukt och smaklöst, så man mår illa! Barnen nämns knappt. Skäms dessa inte?

Någon skriver att han kände Samuel som barn, som då var en "lite småbusig kille".

Inte ett ord om de två små pojkar som nu mördats av sin pappa.
Citera
2019-01-25, 15:46
Medlem
SR fick ett brev från skatteverket på onsdagen, i brevet stod det att KA ville byta adress på barnen till sin.

Skulle kunna vara en anledning till att det, som jag tror, tänkte självmordet slutade med att barnen åkte med.
Typ "om inte jag får ha ungarna så ska inte hon"
Och att allt hände på just KAs födelsedag var slumpen, för att brevet kom just denna dag.
Citera
2019-01-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Det är ju sådana gånger som rättsmedicin/obduktioner är så viktiga...d.v.s att fastställa i vilken ordning dödsfallen ägt rum.

Just här torde det inte finnas så många alternativ, om man inte utgår ifrån att alla tre kunnat bli mördade.
Citera
2019-01-25, 15:47
Medlem
Flashig78s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/bro...ill-mordhuset/
Idrottsmannen sköt ihjäl sina två barn i Sala kommun.
Sen startade han en livesändning på Facebook där han erkände vad han gjort – då larmade personer i hans närhet polisen.
När idrottsmannen märkte att polisen kommit till mordhuset tog han sitt eget liv, enligt Expressens uppgifter.

Enligt Expressens uppgifter valde mannen att skjuta sig just när polisen kom till mordhuset. Det sista mannen sa i sändningen, innan han avslutade den, var:
– Nu tror jag att snuten kommer.
Då hade polisen kört upp till huset, erfar Expressen.
Johan Thalberg vid polisen i Västmanland säger, om uppgifterna att idrottsmannen sköt sig just när polisen anlände:
– Jag kommer inte lämna ut några fler uppgifter.

Har Expressen fått uppgifterna från Flashback där det mesta är trådsanningar, eller är det så att polisen verkligen kom först? Fan vet.
Citera
2019-01-25, 15:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det gäller USA. I Sverige skall du fyllt 18 år.

Det har ändrats under de senaste åren.
Numera får man övningsköra från 16 (eller 17 års ålder) men fortfarande inte ta körkort förrän man är 18 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in