Följde detta idag fram tills ca 13:00 och inte kollat hans fb under dagen tills nu. Jag finner det jävligt konstigt att folk skriver det de skriver till honom...
Citat:
Komner alltid minnas dig som en glad o sprallig kille💕💕vi snacka mkt på ovalerna o även här på face time💕💕💕glömmer aldrig dig o jag tänker nu närmast på alla anhöriga💕💕💕💕all styrka åt er💕💕💕💕
Citat:
Samuel...du var en sån oerhört fin människa och så fin vän...Varför detta beslut av alla andra tänkbara beslut??? Jag är så oerhört ledsen och har så oerhört svårt att ta in det som hänt...Varför?...❤Separationer/ skilsmässor är aldrig enkla för någon som går igenom det...Med detta oerhört tragiska som hänt, vädjar jag till Er Alla som just nu i denna stund, går igenom separationer eller skilsmässor: Var rädda om varandra, såra inte, visa respekt. kärlek och förståelse för varandra fastän att situationen är tuff och jobbig. Man kan aldrig sätta sig in i och veta exakt hur den andra partnern känner och mår innerst inne...Kärlek till er alla i denna otroligt sorgliga stund...
Citat:
Man brukar säga: att det finns alltid någon som har det värre, men när en far dödar sina barn och sig själv, så finns det nog ingen som har det värre än han. Hoppas att du är på en trygg plats med dina pojkar. Vi kommer att sakna dig.
Citat:
Finner inga ord.
Sådan ofattbar sorg och tragedi.
Kommer alltid minnas dig med värme i hjärtat!💕
All styrka till närstående och familj
Citat:
Bara så jä.. sorgligt. En riktigt bra kille. Hjärtesorg är verkligen tufft. Å tyvärr tar vissa det hårdare än andra. Även om dom speciella omständigheterna är hemska och tragiska så hoppas jag innerligt att det inte blir massa skitsnack. När en människa mår så där dåligt blir den inte rationell. Saker händer i huvudet som man inte kan styra över. Jag vet. Hoppas ni kommer till en bättre plats Och till sist. Ett riktigt stort beklagar sorgen till övrig familj. R.I.P / Tommy
Alltså, jag fattar teorin bakom det: för vissa av oss neutrala observatörer så var/är Samuel ett monster vars handlingar inte kan ursäktas med någon som helst psykisk sjukdom och för hans närstående så var han kanske världens bästa människa fram tills nu. Men att seriöst skriva såna hyllningar; även ni som tycker att hans psykiska ohälsa på något sätt kan försvara hans handling, tycker ni inte det är jävligt osmakligt ändå? Barnen hade väl andra närstående släktingar som kommer läsa dessa hyllningar till och rationaliseringar om en jävla barnamördare, blir fan spyfärdig av att folk skriver sånt