2019-01-24, 22:01
Medlem
Synd att han inte drog till närmsta skog och blåste av älgstudsaren i käften och låtit barnen vara ifred.
Citera
2019-01-24, 22:01
Medlem
Om det stämmer att mamman kom till platsen före polisen, så kanske det också stämmer att han skickat henne en video eller ett meddelande om barnens död.

Jag instämmer med någon som skrev att ’hade det varit jag som var mamman hade jag velat bli bedövad med elefantbedövning i 10 år och få minnet utraderat”.

Ofattbart.
Citera
2019-01-24, 22:02
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeNybrunk
Inte alls från hans insta, det är från videon.

Nej det är pojkarna på julafton från hans instagram!
Citera
2019-01-24, 22:03
Avstängd
Många kommuner erbjuder hjälp för par som har problem med varandra. Kanske finns det fler därute som mår dåligt.
Familjerådgivningen kan hjälpa er som är över 18 år med samlevnadsproblem och kriser i parrelationer. Vi arbetar också med andra bekymmer i nära och viktiga relationer, exempelvis mellan vuxna syskon eller mellan föräldrar och vuxna barn.

Det är vanligt med påfrestningar i nära relationer. Det kan vara bra att få hjälp från oss som är utomstående innan problemen har blivit för stora
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Det var så hemskt att se hans ångest, å den känns ända in i märgen fortfarande.

Kan återge det han sa:

Han börjar med att säga hallå, är jag online nu... blir tyst en liten stund... man ser å känner hans ångest å han är helt rödgråten

Sen berättar han att han nyss skjutit sina grabbar, att han inte orkar längre för exet har varit sånt svin å utpressat honom å allt, så han orkar inte längre. Han säger att han kommer skjuta sig om några minuter. De är döda, bägge grabbarna. Sen blir han tyst en liten stund å hämtar sig innan han fortsätter prata.

Han säger att han hatar exet, som hittat ny kille å blev så jäkla kär å skickat massa sms till å han klarar inte det. Båda grabbarna är döda säger han igen. Han säger att de sov å vet ingenting. Han sköt dem med två skott var. Han skulle inte visa det här egentligen säger han å talar om att han kommer lägga ifrån sig telefonen när han skjuter sig.

Han säger att barnen vantrivs hos sin mamma å hon prioriterar bara jävla skit. Hon har träffat en afghansk anabolakille på 26. Han klarar inte det här säger han upprepade gånger. Han klarar inte det här varannanlivet å att vara stark.

Men snart kommer polisen å han tänker inte va med om det här längre. Han har skrivit jättebra brev, hur han vill att det ska bli med hästar å gård.

Han säger att det inte är någon som brytt sig, att ingen fattar, förutom hans systrar å hans bästa vän som dog för en vecka sen. Exet har varit så iskall å totalt empatilös å skitit totalt i honom. Han säger att han hoppas att hon tittar, men det gör hon väl inte för hon har blockat honom från allt å sen tycker hon att han är ett jävla svin.

Sen säger han att det här kanske blir stoppat av Facebook, han vet inte, men han har tänkt på det här länge å han har gjort iordning allt å betalat alla räkningar så syrrorna får lätt att fixa med bouppteckningen.

Sen blir han tyst en liten stund igen innan han förtvivlat brister ut att ingen kan hjälpa honom nu, ni måste fatta, men det är ingen som fattar. Han tänker inte sitta inne ett helt liv för att han dödat sina grabbar.

Han säger att han har två bössor här å kommer lägga sig i poolen å bara dö. Han ville först inte berätta, för det är ingen som fattar. Sen av slutar han med att nu tror jag snuten kommer, vi hörs, hej.

Tack för att du delade med dig av denna så svåra upplevelse. Killen måste varit så ledsen, sjukt deprimerad för att genomföra detta. Kan inte låta bli att tänka på att hans sista skrik var livesändningen. Ville han ha uppmärksamhet eller hur fan gör man detta?
Senast redigerad av Pandalina4 2019-01-24 kl. 22:08. Anledning: Förtydligande
Citera
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeNybrunk
Han inleder med att säga ”Är det live nu?” Följt av ”Hallå hör ni mig? Detta kommer vara den sjukaste jävla videon som någonsin skapats, men jag orkar inte mer. Jag har precis skjutit ihjäl bägge mina pojkar.” Sen pratar han om att K*rin förstört allt, att hon har träffat nån 26-årig anabola-afghan, att han hatar henne osv. Han säger även ”Jag sköt dom i sömnen så dom märkte ingenting, två skott” och ”Jag har skrivit ett jättebra avskedsbrev där allt står hur det ska göras med hästarna och allt”. Videon avslutas med att han säger ”Nu kommer polisen”. Ungefärlig sammanfattning..
Han verkar ju vara helt medveten om vad som händer och vad han har gjort. Att han ska ha skrivit en form av bouppteckning över kvarlåtenskapen vad gäller hästarna m.m tyder ju på att han har omdöme att tänka framåt, att kunna planera var han vill att saker och ting ska hamna. Om han i avskedsvideon spyr galla över modern så framstår det ju helt klart att detta handlar om rent raseri och hämnd.Det är henne han främst vill skada. Att han är deprimerad tvekar jag inte på men det låter knappast som att han skulle vara psykotisk,
Citera
Medlem
KlasseArbogas avatar
Följde detta idag fram tills ca 13:00 och inte kollat hans fb under dagen tills nu. Jag finner det jävligt konstigt att folk skriver det de skriver till honom...

Citat:
Komner alltid minnas dig som en glad o sprallig kille💕💕vi snacka mkt på ovalerna o även här på face time💕💕💕glömmer aldrig dig o jag tänker nu närmast på alla anhöriga💕💕💕💕all styrka åt er💕💕💕💕

Citat:
Samuel...du var en sån oerhört fin människa och så fin vän...Varför detta beslut av alla andra tänkbara beslut??? Jag är så oerhört ledsen och har så oerhört svårt att ta in det som hänt...Varför?...❤Separationer/ skilsmässor är aldrig enkla för någon som går igenom det...Med detta oerhört tragiska som hänt, vädjar jag till Er Alla som just nu i denna stund, går igenom separationer eller skilsmässor: Var rädda om varandra, såra inte, visa respekt. kärlek och förståelse för varandra fastän att situationen är tuff och jobbig. Man kan aldrig sätta sig in i och veta exakt hur den andra partnern känner och mår innerst inne...Kärlek till er alla i denna otroligt sorgliga stund...

Citat:
Man brukar säga: att det finns alltid någon som har det värre, men när en far dödar sina barn och sig själv, så finns det nog ingen som har det värre än han. Hoppas att du är på en trygg plats med dina pojkar. Vi kommer att sakna dig.

Citat:
Finner inga ord.
Sådan ofattbar sorg och tragedi.
Kommer alltid minnas dig med värme i hjärtat!💕
All styrka till närstående och familj

Citat:
Bara så jä.. sorgligt. En riktigt bra kille. Hjärtesorg är verkligen tufft. Å tyvärr tar vissa det hårdare än andra. Även om dom speciella omständigheterna är hemska och tragiska så hoppas jag innerligt att det inte blir massa skitsnack. När en människa mår så där dåligt blir den inte rationell. Saker händer i huvudet som man inte kan styra över. Jag vet. Hoppas ni kommer till en bättre plats Och till sist. Ett riktigt stort beklagar sorgen till övrig familj. R.I.P / Tommy

Alltså, jag fattar teorin bakom det: för vissa av oss neutrala observatörer så var/är Samuel ett monster vars handlingar inte kan ursäktas med någon som helst psykisk sjukdom och för hans närstående så var han kanske världens bästa människa fram tills nu. Men att seriöst skriva såna hyllningar; även ni som tycker att hans psykiska ohälsa på något sätt kan försvara hans handling, tycker ni inte det är jävligt osmakligt ändå? Barnen hade väl andra närstående släktingar som kommer läsa dessa hyllningar till och rationaliseringar om en jävla barnamördare, blir fan spyfärdig av att folk skriver sånt
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej! Först och främst är han en kallblodig mördare, självmordet är sekundärt!
Han ville att mamman till pojkarna skulle lida varje födelsedag resten av sitt liv!
Varför annars döda barnen på mammans födelsedag?
Motivet, hämnd såklart!

Vilket jävla vidrigt äckel, egoist, narcissist, psykopat!

Precis, kallblodigt är det och dessutom är det värt att påpeka att han säger att han hoppas att hon tittar men buhuhu hon hade visst blockat honom överallt. Han tog livet av sig för att han inte ville sitta för dubbelmord på två oskyldiga barn.
Citera
2019-01-24, 22:04
Medlem
Det är såklart exets fel. Svenska kvinnor säger hej och tack, lämnar förhållandet och träffar en ny på Tinder veckan efter. Då skapas ett monster som utåt sett inte vill visa sig svag men som inom sig faller sönder.

Han gjorde dådet för att hämnas + att han inte hade något att leva för, hans liv och framtid var ändå förstörd.

Exfrun är den ni ska skylla på som skapade detta monster inte GM som gjorde dådet.
Citera
2019-01-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450

Han säger att barnen vantrivs hos sin mamma å hon prioriterar bara jävla skit. Hon har träffat en afghansk anabolakille på 26. Han klarar inte det här säger han upprepade gånger. Han klarar inte det här varannanlivet å att vara stark.

Afghanen måste vara denna snubbe som lajkat hennes sista FB-bild.

https://www.facebook.com/mohamad.ahm...rofile_browser

Mamman har kommenterat och satt ett hjärta på den här bilden.
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Senast redigerad av Skottland80 2019-01-24 kl. 22:12.
Citera
2019-01-24, 22:05
Medlem
Jag vill vända på resonemanget som många har här inne. Hur kan man INTE uttrycka empati för denna man? Jag förstår inte. Tror någon på allvar att han ville sluta sina dagar som en barnamördare, sina egna barn dessutom? Nej, inte ens en fullblodspsykopat önskar väl det?

Självklart är det något i hans biologi(psykopati?) blandat med hans upplevelser som gjort detta. Jag ursäktar inte beteendet, självklart är det avskyvärt, men jag tror att man måste förstå att INGEN människa vill sluta sitt liv så här.
Citera
2019-01-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Exet är alltså en batikhäxa; knullar runt med afghaner. Fy fan vilket svin. Jag känner med gm måste jag säga, även om det är oförlåtligt att han dödade barnen. Exet har en skuld i detta, det börjar bli uppenbart.

Det är fan mardrömsscenariot. Som du skriver så försvarar det inte hans ondskefulla dåd, men det finns fan inte många värre sett att bli lämnad på.

I hans sjuka huvud så ville han förmodligen inte att hans eget kött och blod skulle behöva beblanda sig med den personen som han hatade mest av allt och en anabola-afhgan som ungarna ogillade. Därför avslutade han deras liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in