2019-01-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Du menar någon sorts "etablissemangskritik" i stil med "samhället är på väg utför så jag räddar mig och mina barn från lidande"?
Det hade kunnat förklara de närståendes underliga reaktioner, men jag hittar inget i hans vänskapskrets som tyder på det.
Nej, jag menar psykiskt sjuk, samhället och/eller religion och/eller vad som helst är ett kommande obegripligt lidande som det kan tänkas finnas en enkel lösning att slippa.
Citera
2019-01-24, 21:01
Medlem
Memmajemmas avatar
Hade han vapenlicens? Jagade han? Vet ngn vad det var för vapen han sköt med?
Låg pojkarna och sov?

Så mkt skriverier om pappan men lite om sönerna. Har inte ens sett vad de hette.
Citera
2019-01-24, 21:02
Medlem
R170s avatar
Tänk på dom första Poliserna som kommer in i huset och ser allt hemska, en utryckning dom aldrig kommer att glömma
Tror dom flesta vill att någon lägger upp filmen...
Citera
2019-01-24, 21:03
Medlem
Det är konstigt att mamman la ut bilder sista gången på sina pojkar den 17 juli
Citera
2019-01-24, 21:04
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Det verkar så konstigt alltihop. Ingenstans nämns mamman till barnen. Vare sig i artiklar eller av hans vänner. Det framstår som om han hade ensam vårdnad, vilket kan bero på att den personliga tragedi som ska ha hänt för några år sedan var att mamman till barnen dog. Jag vet inte men det saknas någon pusselbit.

Mamman lever. Jag tror det är så enkelt att media inte vill dra in henne i eländet. Hon har det nog svårt nog som det är.
Citera
2019-01-24, 21:04
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantluft
Nej, jag menar psykiskt sjuk, samhället och/eller religion och/eller vad som helst är ett kommande obegripligt lidande som det kan tänkas finnas en enkel lösning att slippa.

Självmord är en sak, bör skiljas från mord, som det handlar om i detta fallet.
Citera
2019-01-24, 21:05
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Han ville straffa mamman förmodligen, är man frisk nog att spela in en video där man sitter och förklarar vad man ska göra så är man ju medveten om sina handlingar och vet att det man tänker göra kommer att skada folk men man väljer av ren ondska, sadism, egoism att genomföra det ändå
Allt pekar absolut på planerad hämnd OM det stämmer att den stackars mamman fyllde år igår. OM det dessutom stämmer att pappan i videon sagt att han ska ta livet av sig själv för att han inte vill sitta i fängelse för morden på sina söner så är det ytterligare en indikation på att det handlar om hämnd och inte om desperation. Han var inget annat än en feg, sadistisk, egoist.
Citera
2019-01-24, 21:07
Medlem
Vad är ni för sjuka jävlar som VILL se filmen på mordet?
Citera
2019-01-24, 21:07
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av person
Det är konstigt att mamman la ut bilder sista gången på sina pojkar den 17 juli

Du kan välja vem olika inlägg ska visas för..
Citera
2019-01-24, 21:08
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan

Finns ingen video på mordet. Tack och lov. Bara där han förklarat vad han gjort, och möjligen varför. Dvs en inblick i detta underliga fall.

Har inte heller nämnts på aktuellt ännu.
Citera
2019-01-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan

Filmen från Facebook utspelar sig efter morden. Kanske finns film även på morden.
Citera
2019-01-24, 21:09
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Det verkar så konstigt alltihop. Ingenstans nämns mamman till barnen. Vare sig i artiklar eller av hans vänner. Det framstår som om han hade ensam vårdnad, vilket kan bero på att den personliga tragedi som ska ha hänt för några år sedan var att mamman till barnen dog. Jag vet inte men det saknas någon pusselbit.

Håller med. Ytterst oklart det här.

Är det någon som har mer info om denna låsta artikel i AB?:

Granne till pappan i Sala: ”De höll sig mest för sig själva”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...for-sig-sjalva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här