2019-01-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Precis. Det finns inte ondska. Människor gör det som de tycker är rätt. Vår mentala kapacitet, vårat sätt att tänka och att fatta beslut varierar dock från person till person och vi alla hanterar olika situationer på olika sätt. Ingen person identifierar sig själv dock inte som ond.

Vi alla har begått dumma handlingar, och egentligen så har allt en anledning. Du hade en dålig dag. hämnd pga ilska, eller något annat. Du fattar. Det gör dig inte ond rakt igenom. Det gör dig mänsklig bara.

Vi har alla samma känslor. Vi tänker och tar beslut på olika sätt dock. När vi gör det, vad det än gäller, så finns det alltid någon som inte gillar dina beslut och tycker du är ond för det du gjort.

Givetvis så var Samuel's psyke väldigt skadat och det han bestämde sig för att göra är ett resultat av det. I stunden så kändes det rätt för honom, hur sjukt det än låter för oss, som kanske är lite friskare än Samuel var.
Trams.
Det är klart det finns ondska!
Har alltid funnits ondska.
Jag har sett ren ondska.
Den dag du gör det ska du inse.
Jag säger inte att människor är antingen onda eller goda, men att ondska som kraft finns det är det ingen tvekan alls om!
Se dig om i världen.

Detta var ren ondska.
Helt fruktansvärt.
Citera
2019-01-24, 16:09
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlmag
Väldigt osannolikgt att en person med lågt IQ är kapabel till att bli en väldigt duktig amatörtränare / kusk.

Återigen du förklarar bort det hela med "lågt iq " eller " ond" etc

Helt klart att denne kusk hade noll hjärna. Likt Tom Hanks finns det korkade talanger, ingen tvekan!
Citera
2019-01-24, 16:09
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giddgidd
vid sinnes fulla bruk.

Eftersom han inte ska ha varit så här för ca ett år sedan eller för 5, 10, 15 år sedan så kan han alltså inte ha varit vid sina sinnes fulla bruk igår kväll. Han ska inte ha varit sig själv det senaste året enligt en bekant till mig som tydligen kände honom väl.

Jag tror fortfarande på en brutal psykos efter att ha tagit sina mediciner med någonting olämpligt.
Senast redigerad av ThuleSociety 2019-01-24 kl. 16:13.
Citera
2019-01-24, 16:10
Medlem
Orkar inte ens tänka på hur de efterlevande har det. Och hur livet blir från och med nu.
Det måste finnas ett antal personer som kommer att klandra sig själva resten av livet, för att de inte ingrep tidigare. Helt uppenbart skulle han inte ha varit ensam med barnen.
Citera
2019-01-24, 16:10
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Trams.
Det är klart det finns ondska!
Har alltid funnits ondska.
Jag har sett ren ondska.
Den dag du gör det ska du inse.
Jag säger inte att människor är antingen onda eller goda, men att ondska som kraft finns det är det ingen tvekan alls om!
Se dig om i världen.

Detta var ren ondska.
Helt fruktansvärt.

Ondska? Det här var en produkt av låg IQ, svaga vänner och folk som inte fattade allvaret förrän för sent, lägg sen till en narcissistisk personlighetsstörning / psykopati och att han nyss blivit dumpad.

Ett misslyckat arsel.

Kommet säkerligen fram att han spelat bort sina vinstpengar med. Vänta och se
Citera
2019-01-24, 16:11
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Är inte säker, men tror inte att det finns en spara-funktion för livestreams? Går förvisso att ta upp sin egen mobil och filma skärmen, men vem tänker på att göra det in the heat of the moment.

Jag har filmen på mobilen. Jag jobbar inom ambulansen å blir alltid lugn å logisk i krissituation, å tänkte direkt att filmen kommer tas bort, å att polisen kommer vilja ha den OM det nu inte slutar väl. Jag hade inte heller möjlighet att åka till honom då jag bor för långt bort, men jag filmade med mobilen på dataskärmen de 4 minuter som inlägget är, å det gör så ont i hela min själ att se honom så fruktansvärt förtvivlad över att inte orka mer.

Å jag blir så otroligt ledsen över alla som spyr en massa galla å falska uppgifter när ni inte har en aning om vem han var. Min uppfattning om honom, jag växte upp i samma by å umgicks lite med honom för 25 år sedan, är att han är/var en otroligt varmhjärtad människa. Jag är totalt chockad över detta och jag har skickat filmen till polisen.

Jag begriper inte för mitt liv vad ni som ber om filmen får ut av att se den. Det är hemskt ångestfyllt å så fruktansvärt tragiskt. Snälla, visa lite respekt för alla hans anhöriga. De har inte gjort något fel å sörjer å mår skit nog ändå nu.

Vila i frid fina smågrabbar <3
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Precis. Det finns inte ondska. Människor gör det som de tycker är rätt. Vår mentala kapacitet, vårat sätt att tänka och att fatta beslut varierar dock från person till person och vi alla hanterar olika situationer på olika sätt. Ingen person identifierar sig själv dock inte som ond.

Vi alla har begått dumma handlingar, och egentligen så har allt en anledning. Du hade en dålig dag. hämnd pga ilska, eller något annat. Du fattar. Det gör dig inte ond rakt igenom. Det gör dig mänsklig bara.

Vi har alla samma känslor. Vi tänker och tar beslut på olika sätt dock. När vi gör det, vad det än gäller, så finns det alltid någon som inte gillar dina beslut och tycker du är ond för det du gjort.

Givetvis så var Samuel's psyke väldigt skadat och det han bestämde sig för att göra är ett resultat av det. I stunden så kändes det rätt för honom, hur sjukt det än låter för oss, som kanske är lite friskare än Samuel var.

Det låter för mig som att du förminskar det han faktiskt gjort, pga han hade allvarliga psykiska problem. Om han valt att inte skjuta sig efter att han skjutit sina två pojkar. Tycker du då att han borde ha fått fängelse för mord?

Är mord inte onskefullt. Jag menar inte onskefullt från ett religiöst perspektiv för jag är inte troende. Mer som ett ord för att beskriva oönskevärda och avskyvärda handlingar som allvarligt skadar andra.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Orkar inte ens tänka på hur de efterlevande har det. Och hur livet blir från och med nu.
Det måste finnas ett antal personer som kommer att klandra sig själva resten av livet, för att de inte ingrep tidigare. Helt uppenbart skulle han inte ha varit ensam med barnen.

Dom verkar vara ”carpe diem” människor på facebook och inte riktigt begripa
Citera
Medlem
Riddars avatar
Hemskt. Han är självklart psykiskt sjuk, men till alla Er som verkar försvara handlingarna han har gjort med detta som argument, ta livet av Er!
Att vilja skada sig själv i tron att andra skall få det bättre är en sak. Men att systematiskt och iskallt ta livet av sina älskade barn på sin exfrus födelsedag, det är ren och skär ondska!
Alla system i kroppen skall även vid en psykos skrika "Nej" vid tanke på att skada sina egna försvarslösa barn!
Samuel förtjänar att hamna i helvetets eldar oavsett hur sjuk han än var vid gärningen.
Det finns inga förmildrande omständigheter för detta.

På Samuels Facebook kan ni hitta en offentlig film som en vän till familjen lagt upp.
Det är Samuels båda söner som i somras säger grattis till sin pappa då han fyller år.
Det stack ordentligt i mitt hjärta att se detta.
På samma väns Facebooksida kan man också läsa hur Samuel för 1 vecka sedan beklagar sig över livet med att det inte finns någon rättvisa längre...

Till dom små grabbarna, jag hoppas oavsett var ni är att ni har varandra vid Er sida. Vila i frid.
Citera
Medlem
Citat:

LITE friskare? Tala om att du tonar ned händelsen något fruktansvärt. Kan ju bara vara någon promille i befolkningen som dödar sina egna barn, så gör man det är man i högsta grad extremt avvikande.

Och det är väl för tusan skillnad på om jag svurit på jobbet för att jag hade en dålig dag och på att döda andra? Att jag svurit och kanske kastat sönder en kaffekopp gör mig inte det minsta ond, men skulle jag börja misshandla mina barn eller döda dem så är det ondskefulla, sjuka handlingar som faktiskt har sitt ursprung i den jag ÄR dvs en sjuk, farlig person. Jag kan inte komma och säga att jag är god fast jag dödat mina barn för "alla människor är goda innerst inne och har samma värde", den tanken är ju bara en konstruktion. I slutändan kommer folk att döma oss efter våra handlingar och det är väl en jävla tur det, för på så vis hålls då vissa galningar i någorlunda schack?
Citera
2019-01-24, 16:12
Medlem
Så här skriver en av hans vänner på Facebook (Ma*in Eng*und),
"jag är lite i chock känner jag... han sände tur nog inget från dåden. Han sände där han berättade storgråtandes att han just hade skjutit sina båda pojkar med två skott var, å sa att han inte orkade mer. Filmen avslutades med att han sa att nu kommer polisen, hörs, hej. <3"

Med andra ord så sände han inte själva gärningen vilket är bra i all tragik. Men, de som sett det där och är vänner måste ju hamnat i en oerhörd panik. Oerhört tråkigt!
Citera
2019-01-24, 16:12
Medlem
Soterns avatar
Hur fan kan man brutalt skjuta sina barn, sedan sätta sig ner framför datorn och iskallt göra en facebook-show av det hela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in