Citat:
Ursprungligen postat av
The-Butcher
Varför ger inte du mig ett exempel på varför ni skulle ligga topp 3 istället?
Ni har sämre publiksnitt än övriga 3 lagen!
Jag har aldrig sett övriga 3 ha så tomma klacksektioner som ni ibland har, visst i år går ni bra när laget också går bra, men räknar man på 3 eller 5 år skulle jag nog ha Malmö högre.
Man får ju iaf ge er att ni inte längre har medgångssupportrar nr 1 i Sverige, där leder AIK numer överlägset

Många aspekter du glömmer, exempelvis att Malmö och AIK har haft framgång de senaste 10 åren så inte konstigt de har mer publik och de är inte överdrivet mycket. Att vi tillsammans med Bajen även har flest borta visar att vi har en trogen kärna.
Vårt snitt har inte ökat nämnvärt heller detta år, så medgångssnacket är rätt långsökt med tanke på att det finns många lag som är värre.
Varför jag tycker vi är bättre än Malmö och Gnaget är för vi har jämnare nivå. AIK kan vissa matcher vara 11000 och andra 50000. Malmö har dock stabila hemma men är för svaga borta enligt min mening ( dock bra nummer i Stockholm).
I och med Malmös framgång har de även svårt att prestera mot ”smålag”. Troligtvis inte så lätt att tagga mot Falkenberg en onsdag när man möte Celtic två dagar tidigare.
De är fortfarande bra men man är inte sämre än sin senaste fight, och i år har vi varit bättre.