2019-10-05, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Butcher
Varför ger inte du mig ett exempel på varför ni skulle ligga topp 3 istället?

Ni har sämre publiksnitt än övriga 3 lagen!
Jag har aldrig sett övriga 3 ha så tomma klacksektioner som ni ibland har, visst i år går ni bra när laget också går bra, men räknar man på 3 eller 5 år skulle jag nog ha Malmö högre.

Man får ju iaf ge er att ni inte längre har medgångssupportrar nr 1 i Sverige, där leder AIK numer överlägset

Många aspekter du glömmer, exempelvis att Malmö och AIK har haft framgång de senaste 10 åren så inte konstigt de har mer publik och de är inte överdrivet mycket. Att vi tillsammans med Bajen även har flest borta visar att vi har en trogen kärna.

Vårt snitt har inte ökat nämnvärt heller detta år, så medgångssnacket är rätt långsökt med tanke på att det finns många lag som är värre.

Varför jag tycker vi är bättre än Malmö och Gnaget är för vi har jämnare nivå. AIK kan vissa matcher vara 11000 och andra 50000. Malmö har dock stabila hemma men är för svaga borta enligt min mening ( dock bra nummer i Stockholm).

I och med Malmös framgång har de även svårt att prestera mot ”smålag”. Troligtvis inte så lätt att tagga mot Falkenberg en onsdag när man möte Celtic två dagar tidigare.

De är fortfarande bra men man är inte sämre än sin senaste fight, och i år har vi varit bättre.
Citera
2019-10-05, 10:00
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Som jag ser det är AIK, Bajen, DIF topp 3 i Sverige. Därefter kommer IFK, MFF och Norrköping. Skulle vi gå bakåt i tiden skulle jag dock ha Helsingborg istället för Peking, men HBG har gått ner sig rejält.

Det är pinsamt att placera Peking i samma skikt som oss och MFF.

/feldgrau
Citera
2019-10-05, 10:27
Medlem
Citat:
Varför ger inte du mig ett exempel på varför ni skulle ligga topp 3 istället?

Ni har sämre publiksnitt än övriga 3 lagen!
Jag har aldrig sett övriga 3 ha så tomma klacksektioner som ni ibland har, visst i år går ni bra när laget också går bra, men räknar man på 3 eller 5 år skulle jag nog ha Malmö högre.

Man får ju iaf ge er att ni inte längre har medgångssupportrar nr 1 i Sverige, där leder AIK numer överlägset

Stockholmslagen har 2 hemmaderbyn var som iaf ger +25 000 besökare per match. Bajen är jag imponerad av, det är som någon sorts sektskit alltså, Gnaget, DIF och vi borde kunna dra mer folk.
Citera
2019-10-05, 14:06
Medlem
The-Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Vårt snitt har inte ökat nämnvärt heller detta år, så medgångssnacket är rätt långsökt med tanke på att det finns många lag som är värre.

Varför jag tycker vi är bättre än Malmö och Gnaget är för vi har jämnare nivå. AIK kan vissa matcher vara 11000 och andra 50000. Malmö har dock stabila hemma men är för svaga borta enligt min mening ( dock bra nummer i Stockholm).
Du missförstod nog det om medgångssupportrar i mitt inlägg för det var det jag skrev också att aik pga av ovan nämnda orsaker tagit över den platsen med råge!

Det du skriver stämmer förvisso till stor del men jag personligen håller er ändå som 4a
Citera
2019-10-05, 14:27
Medlem
Citat:
Du missförstod nog det om medgångssupportrar i mitt inlägg för det var det jag skrev också att aik pga av ovan nämnda orsaker tagit över den platsen med råge!

Det du skriver stämmer förvisso till stor del men jag personligen håller er ändå som 4a

Jag antog ditt inlägg som att vi var nummer två efter Gnaget. Vilket jag inte håller med om.

Visst, det är inte stor skillnad på oss och Malmö men det finns vissa smådetaljer. Bättre bortastöd, bättre bränningar, jämnare nivå, hantering vid motgångar med mera. Jag skulle mest vilja veta vad du tycker Malmö gör bättre.
Citera
2019-10-05, 16:06
Medlem
Riktigt snyggt tifo av Mjällby som hyllar gamla legender!
Citera
2019-10-05, 22:35
Medlem
Satan aik sprarade inte på krutet idag med både pyro och budisar. Det är rätt grova budisar alltså...
Citera
2019-10-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
På tal om bränningar. Det känns som att Stockholmslagen (nåja) har en sittplatspublik som i regel är mer okej med pyro. Min uppfattning är att gemene sittplatsfetto i både Skåne och Göteborg är betydligt mer negativt inställda till pyro och bränningar. Är det så eller är det bara jag som är ute och cyklar?

Vi har ju fått två 3-0 skrivbordstorskar mot rivaler pga pyroteknik, jag har inget emot pyroteknik snarare tvärtom, men det finns en smärtgräns för vad jag anser att föreningen kan betala för det i form av böter och just skrivbordstorskar. Åker vi t ex ut ur cupen pga det och missar en möjlighet till en titel och Europaspel så börjar det bli för kostsamt.

Så frågan man ställer sig blir... är det värt det? Ibland blir svaret nej.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-10-06 kl. 00:33.
Citera
2019-10-06, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Många aspekter du glömmer, exempelvis att Malmö och AIK har haft framgång de senaste 10 åren så inte konstigt de har mer publik och de är inte överdrivet mycket. Att vi tillsammans med Bajen även har flest borta visar att vi har en trogen kärna.

I och med Malmös framgång har de även svårt att prestera mot ”smålag”. Troligtvis inte så lätt att tagga mot Falkenberg en onsdag när man möte Celtic två dagar tidigare.

De är fortfarande bra men man är inte sämre än sin senaste fight, och i år har vi varit bättre.

Det största problemet för oss är att vi har en suboptimal arena som ingen riktigt tycker om. Malmö tycker jag i det stora hela har ett ganska bra publiksnitt, man får tänka på att antalet människor som bor där nere är mindre, så relaterar man det till befolkningsmängd är Malmö bra, det är AIK, DIF och vi som underpresterar. Hade vi haft en vettig arena så tror jag vi hade kunnat flera tusen till i snitt.
Citera
2019-10-06, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi har ju fått två 3-0 skrivbordstorskar mot rivaler pga pyroteknik, jag har inget emot pyroteknik snarare tvärtom, men det finns en smärtgräns för vad jag anser att föreningen kan betala för det i form av böter och just skrivbordstorskar. Åker vi t ex ut ur cupen pga det och missar en möjlighet till en titel och Europaspel så börjar det bli för kostsamt.

Så frågan man ställer sig blir... är det värt det? Ibland blir svaret nej.

Utan att låta alltför dömande men; ja. Alltid. Det är alltid värt det, för kostsamt finns inte.

IMORON ÄR DET DJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
Citera
2019-10-06, 07:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Utan att låta alltför dömande men; ja. Alltid. Det är alltid värt det, för kostsamt finns inte.

IMORON ÄR DET DJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Nej, det är inte ALLTID värt det.
Som sagt jag är sannerligen inte anti-pyro men Gais-incidenten och bangers-gate var sannerligen inte värt det (Nej,jag vet att ingen sympatiserar med bangers men massan ser det som samma sak).
Det blev dyrt, det kostade publik, det kostade många,många arbetstimmar på KG som kunde lagts på annat som varit bättre och som kunde dragit mer publik vilket gett mer intäkter.
Och som Eagle skrev, gais-matchen kostade en chans att nå europa... Det är således inte alls alltid värt det.
Citera
2019-10-06, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Satan aik sprarade inte på krutet idag med både pyro och budisar. Det är rätt grova budisar alltså...
Inte lika grovt som att mörda en förståndshandikappad kille och komma undan med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in