Jag har inte riktigt förstått ”kriget” mellan dom stora Stockholmsklubbarna som avser huruvida människor utanför Stockholm stödjer och är medlemmar i deras klubbar.
Som jag förstår det vill man hävda att ens egen klubb endast har supportrar från Stockholm, medans de andra lagen även har supportrar utanför Stockholm.
Jag har stött på ”vuxna” människor som verkar ta frågan på relativt stort allvar med kommentarer som ”hur kan dom säga att det är vi som har supportrar ute i landet, det är ju dom som har en massa fans som kommer från tex Dalarna, Västmanland, Norrland mm.
Min fundering är följande. Om man håller på en av storklubbarna, vill man då inte att den ska vara störst? Alla lagen har ju uppenbarligen fans som bor i Stockholm. Har man dessutom en massa fans ute i landet borde det väl kunna öka intäkterna, och vara något bra? dom största klubbar i världen har ju fans över hela världen och försöker värva nya fans över hela världen.
Även om diskussionen är på en skämtsam nivå med gliringar, borde väl lagen trycka på att dom är det laget som har flest fans utanför Stockholm och därmed är en klubb som är större än Stockholmsregionen?
Kan någon förklara?
Undrar även om samma diskussion finns kring Göteborgslagen?