Citat:
Ursprungligen postat av
vermoden
Det är väl mer att bränningen såg katastrof ut på de bilder som man har sett. Men precis som någon annan var inne på, tifon kan se olika bra ut i olika vinklar. Finns det någon bild där det ser okej ut? Sen fattar jag att en kan tycka att det är lite väl fantasilöst, men det var inte som att vi riktigt var först i världen med att bränna 1312 med bengaler.
På tal om bränningar. Det känns som att Stockholmslagen (nåja) har en sittplatspublik som i regel är mer okej med pyro. Min uppfattning är att gemene sittplatsfetto i både Skåne och Göteborg är betydligt mer negativt inställda till pyro och bränningar. Är det så eller är det bara jag som är ute och cyklar?
Jag tror nog att majoriteten av våra fans även bland sittplatsfolket är positiva till pyro så länge det sköts snyggt. Sedan att det gnälls på svenska fans forum över allt som sker är en annan sak om nu någon tar det forumet som ett tecken på vad som gäller som gemene åsikt bland fansen.
Sedan finns det givetvis en rätt stor del av publiken som är negativ trots allt men det beror garanterat på bangers-gate, att bajen haft en förmåga att slänga bengaler upp på våra sittplatssektioner/levande sitt samt det som stör folk lite varstans, att matcherna försenas/bryts när det eldas som mest.
Själv tycker jag snyggt genomförda pyro-tifon är en bra tifo-variant och den enda gången jag tycker det är onödigt/meningslöst med pyro är en/ett par enstaka bengaler brinner på läktaren, det ser inte fräckt ut, det ser ju snarare bara löjligt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gallacher
https://twitter.com/EurosportSE/status/1179834391171870721?s=19
Om du fortfarande ser en 7a så år det nog dags att åka in. Kan vara tecken på en stroke.
Visst kunde det varit nån mer bengal på nedre delen av nian men det är ändå bra genomfört får man säga. Det är ju klart och tydligt vad som står.