2019-10-04, 21:15
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Butcher
Man har ju märkt när man följt denna tråden ett tag att vad än Malmö gör så är det skit enligt övriga storklubbar, visst bränningen kunde varit lite bättre men ändå ett tydligt budskap till FCK!

Jag skulle nog påstå att malmö allt som oftast är nr 3 i Sverige efter Hammarby och AIK
Tycker OH-flaggan och bränningen var klockrena. Man hyllar sin långa historia samtidigt som man skickar en fet örfil till FCK och deras korta historia, två flugor i en smäll.
Citera
2019-10-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Alla mikrofoner fanns vid FCK-klacken och det fanns ingen mick vid MFF-klacken. Det är enbart därför FCK hördes mer för det har jag läst på Flashback. Eller så var det inte på det viset.

Köpenhamn hördes lika lite som malmö. Finns en radda mff-matcher där de haft sjukt bra drag, detta var inte en av dom.

Handen på hjärtat, va det såhär bra drag igår? https://www.youtube.com/watch?v=uyOqFYwoOKw
Citera
2019-10-04, 21:48
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepinne1
Köpenhamn hördes lika lite som malmö. Finns en radda mff-matcher där de haft sjukt bra drag, detta var inte en av dom.

Handen på hjärtat, va det såhär bra drag igår? https://www.youtube.com/watch?v=uyOqFYwoOKw

Är ironi ett okänt begrepp för dig?
Citera
2019-10-04, 22:04
Medlem
Citat:
Man har ju märkt när man följt denna tråden ett tag att vad än Malmö gör så är det skit enligt övriga storklubbar, visst bränningen kunde varit lite bättre men ändå ett tydligt budskap till FCK!

Jag skulle nog påstå att malmö allt som oftast är nr 3 i Sverige efter Hammarby och AIK

Skulle vara intressant att höra varför vi inte ens är top tre? Vad har AIK och Malmö exempelvis gjort bättre än oss denna säsong?
Citera
2019-10-04, 22:35
Medlem
Lundbondens avatar
Som jag ser det är AIK, Bajen, DIF topp 3 i Sverige. Därefter kommer IFK, MFF och Norrköping. Skulle vi gå bakåt i tiden skulle jag dock ha Helsingborg istället för Peking, men HBG har gått ner sig rejält.
Citera
2019-10-04, 22:51
Medlem
The-Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Skulle vara intressant att höra varför vi inte ens är top tre? Vad har AIK och Malmö exempelvis gjort bättre än oss denna säsong?

Varför ger inte du mig ett exempel på varför ni skulle ligga topp 3 istället?

Ni har sämre publiksnitt än övriga 3 lagen!
Jag har aldrig sett övriga 3 ha så tomma klacksektioner som ni ibland har, visst i år går ni bra när laget också går bra, men räknar man på 3 eller 5 år skulle jag nog ha Malmö högre.

Man får ju iaf ge er att ni inte längre har medgångssupportrar nr 1 i Sverige, där leder AIK numer överlägset
Citera
2019-10-04, 23:56
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepinne1

Nä, det var det absolut inte. Tyvärr.
Han du citerar är dock väldigt sarkastisk om du inte förstod det.
Citera
2019-10-05, 01:20
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Varför ger inte du mig ett exempel på varför ni skulle ligga topp 3 istället?

Ni har sämre publiksnitt än övriga 3 lagen!
Jag har aldrig sett övriga 3 ha så tomma klacksektioner som ni ibland har, visst i år går ni bra när laget också går bra, men räknar man på 3 eller 5 år skulle jag nog ha Malmö högre.

Man får ju iaf ge er att ni inte längre har medgångssupportrar nr 1 i Sverige, där leder AIK numer överlägset
Fast nu är du verkligen ute på hal is. Vi har den mest aktiva sittplatsen i landet, det ser man inte minst på bortamatcherna då vi ibland har fler på långsidan än bortasektionen.

I Malmös klack är det kvantitet och inte kvalitet som gäller, det vet du, ni, och alla som varit och besökt er. Är det ens 50% av klacksektionen som bidrar?
Citera
2019-10-05, 01:44
Medlem
The-Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Fast nu är du verkligen ute på hal is. Vi har den mest aktiva sittplatsen i landet, det ser man inte minst på bortamatcherna då vi ibland har fler på långsidan än bortasektionen.

I Malmös klack är det kvantitet och inte kvalitet som gäller, det vet du, ni, och alla som varit och besökt er. Är det ens 50% av klacksektionen som bidrar?

Vart då, i Uppsala och Eskilstuna?

Om eran mentala sittplatspublik ställt sig i klacken istället så kanske vi kunde börja prata lite, men lite motgång och klacken är 1/4 fylld och likaså eran lilla aktiva sittplats gapar tom den med, att ni kör pinsamma vulkanen på derbyn och liknande är ju mer skämskudde än att ni klättrar på någon ranking iaf
Citera
2019-10-05, 06:59
Medlem
Citat:

Om eran mentala sittplatspublik ställt sig i klacken istället så kanske vi kunde börja prata lite, men lite motgång och klacken är 1/4 fylld och likaså eran lilla aktiva sittplats gapar tom den med, att ni kör pinsamma vulkanen på derbyn och liknande är ju mer skämskudde än att ni klättrar på någon ranking iaf
Sedan möjligheten att röra sig fritt mellan ståplats och sittplats togs bort på Tele2 så har det mig veterligen inte funnits någon sån bild där ståplats är fylld till typ 30%, men det kommer jag säkert bli överbevisad om. Sedan kan det ju hänga ihop med att vi går rätt bra också, men min egna känsla är att antalet på ståplats varit mer jämt i år.

Haha, vulkanen. Den «dissen» får någon av de andra ta, homeboy kommer nog springande snart.
Citera
2019-10-05, 08:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Det är väl mer att bränningen såg katastrof ut på de bilder som man har sett. Men precis som någon annan var inne på, tifon kan se olika bra ut i olika vinklar. Finns det någon bild där det ser okej ut? Sen fattar jag att en kan tycka att det är lite väl fantasilöst, men det var inte som att vi riktigt var först i världen med att bränna 1312 med bengaler.

På tal om bränningar. Det känns som att Stockholmslagen (nåja) har en sittplatspublik som i regel är mer okej med pyro. Min uppfattning är att gemene sittplatsfetto i både Skåne och Göteborg är betydligt mer negativt inställda till pyro och bränningar. Är det så eller är det bara jag som är ute och cyklar?

Jag tror nog att majoriteten av våra fans även bland sittplatsfolket är positiva till pyro så länge det sköts snyggt. Sedan att det gnälls på svenska fans forum över allt som sker är en annan sak om nu någon tar det forumet som ett tecken på vad som gäller som gemene åsikt bland fansen.

Sedan finns det givetvis en rätt stor del av publiken som är negativ trots allt men det beror garanterat på bangers-gate, att bajen haft en förmåga att slänga bengaler upp på våra sittplatssektioner/levande sitt samt det som stör folk lite varstans, att matcherna försenas/bryts när det eldas som mest.

Själv tycker jag snyggt genomförda pyro-tifon är en bra tifo-variant och den enda gången jag tycker det är onödigt/meningslöst med pyro är en/ett par enstaka bengaler brinner på läktaren, det ser inte fräckt ut, det ser ju snarare bara löjligt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
https://twitter.com/EurosportSE/status/1179834391171870721?s=19

Om du fortfarande ser en 7a så år det nog dags att åka in. Kan vara tecken på en stroke.

Visst kunde det varit nån mer bengal på nedre delen av nian men det är ändå bra genomfört får man säga. Det är ju klart och tydligt vad som står.
Citera
2019-10-05, 08:37
Medlem
LT10s avatar
Citat:

Nej men typ Borås senast.

Vi hade långsidesklack på Stadion och har en lång tradition med aktiv sittplats. Men jag gissar att du är för ung eller för dum för att veta något om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in