2019-10-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
http://www.bilddump.se/bilder/20191003214910-82.209.140.122.jpeg

Kämpa malmö.

Vad är det roliga?

Kämpa Sverige. Fck läxade upp alla bortaföljen i Malmö ikväll.
Citera
2019-10-03, 23:32
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Troligtvis den jag menade, men fanns det någon anledning? Enligt mig så har Bajen de ultras som har högst våldkapital i Sverige och känns lite meh att gå på ganska taniga grabbar i tifogruppen.

Nja vet inte om jag är enig. Era ultras är ju färre än våra och Gnagets och det är många gånger jag sett dem röra sig tillsammans med era kat. C kring derbyn (vilket är rimligt om man är numerärt underlägsna).

Inför U21-finalen 2016 på Stadion hade dessa grupper exempelvis gemensam samling på Valhallavägen för att möta upp Bajen som kom från tuben.

Finns gott om våldskapital hos alla huvudstadens ultrasgrupperingar men upplever gränserna hos er som mer flytande.

Å andra sidan minns jag en tid när UB & UN hade uppstyrda box med jämna mellanrum (gärna i samband med tifofix på Råsunda). Blir väl lugnare på den fronten i takt med att de ledande figurerna blir äldre haha.

(Sorry att jag gick OT, känner inte till något om den aktuella händelse du beskriver)
Citera
2019-10-03, 23:34
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Malmö måste se över sin mickning. Allt för ofta har man suttit på sittplats och hört hur vi har dominerat läktarkampen, sen går man hem och kollar på tv klipp från matchen och då låter det helt annorlunda. Fick den känslan idag, jag såg matchen mot FCK på tv från utlandet och FCK lät högre, vilket är helt omöjligt då jag vet hur stämningen är i dessa matcher.
Citera
2019-10-04, 00:01
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Satt på södra övre under matchen. FuCK hade 4 trummor varav åtminstone en virveltrumma(!). Sångmässigt hade de inte mycket att komma med, man hörde mest bara ett trött brölande. Desto mer hörde man deras trummor.
Kan verkligen inte fatta hur hbg haft friendship med dem när Hbg enligt egen utsago hatar trummor.
Inte ens Aik har i närheten av lika högljudda trummor.

Från oss:

Tifot så jävla vackert, bengaltifot såg också extremt välgjort ut från min vinkel.
Ja, Dif har redan gjort ett liknande bengaltifo men varför skulle det innebära att ingen annan supporterskara får göra ett liknande tifo?

Sångmässigt var vi bra i första halvlek, I andra kändes det som att folk var alldeles för taggade vilket gjorde att tempot blev alldeles för högt och därför blev det inget särdeles tryck.
Men tycker personligen vi inte ens var i närheten av lika bra som i kvalmatcherna '14 och '15.
Men då var jag iofs också på ståplats och satt inte ovanför en motståndarklack som mestadels lät som ett trumsolo.
Citera
2019-10-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Nja vet inte om jag är enig. Era ultras är ju färre än våra och Gnagets och det är många gånger jag sett dem röra sig tillsammans med era kat. C kring derbyn (vilket är rimligt om man är numerärt underlägsna).

Inför U21-finalen 2016 på Stadion hade dessa grupper exempelvis gemensam samling på Valhallavägen för att möta upp Bajen som kom från tuben.

Finns gott om våldskapital hos alla huvudstadens ultrasgrupperingar men upplever gränserna hos er som mer flytande.

Å andra sidan minns jag en tid när UB & UN hade uppstyrda box med jämna mellanrum (gärna i samband med tifofix på Råsunda). Blir väl lugnare på den fronten i takt med att de ledande figurerna blir äldre haha.

(Sorry att jag gick OT, känner inte till något om den aktuella händelse du beskriver)

Tror UB och USC körde uppstyrt för några år sedan som slutade med en Bajenvinst. Tycker Bajens ultrasgrabbar överlag känns ett snäpp hårdare men du har rätt att de är väldigt tighta under derbyn.

Rätt intressant match, synd man missade den! Majoriteten var väl mest grabbar och ultras som såg matchen?

Jag har alltid trott UB och UN är de som är mest ”nära” kategorin c. Känns som de har det mentala men kanske borde sluta supa och börja träna.
Citera
2019-10-04, 00:11
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Tror UB och USC körde uppstyrt för några år sedan som slutade med en Bajenvinst. Tycker Bajens ultrasgrabbar överlag känns ett snäpp hårdare men du har rätt att de är väldigt tighta under derbyn.

Rätt intressant match, synd man missade den! Majoriteten var väl mest grabbar och ultras som såg matchen?

Jag har alltid trott UB och UN är de som är mest ”nära” kategorin c. Känns som de har det mentala men kanske borde sluta supa och börja träna.

Rätta mig om jag har fel, men är det inte många "ex" kat-c som numera är medlemmar i UN/UB/UCS? Tidigare medlemmar i AY/FB/Bajens yngre/KGB/DFG/DY som istället gått med i ultrasgrupperna?
Citera
2019-10-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Rätta mig om jag har fel, men är det inte många "ex" kat-c som numera är medlemmar i UN/UB/UCS? Tidigare medlemmar i AY/FB/Bajens yngre/KGB/DFG/DY som istället gått med i ultrasgrupperna?

Jo, så är det. Många platsar ju inte och då blir en ultrasgruppering ett ganska smidigt alternativ. Mentalitet mellan grabbar och ultras är enligt mig väldigt stor dock. Man ser liksom på personen om han är kategori c eftersom hela kroppsspråket skriker kriminell. Jag festade en del med BO förut och när de sa typ ” kan du ta bolån till mig” var man inte helt säker på om det var ett skämt eller på riktigt.

En vanlig ultras är oftast rätt tanig, sjunger lite på läktaren men ger inget skräckinjagande intryck.
Citera
2019-10-04, 08:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tror du inte att det kommit fler på matcherna om ni hetsat lite mer mot Häcken. Istället för att ignorera?
Bäst i Göteborg?

Nu var ni väl knappt 20 k på ert "enda" derby? Öka prestigeinsatsen och öka smärtan och glädjen? Fotboll måste få kännas.

(Trots meningslöst tjafs på internet)

Det måste ju till en motpart för att hetsen skall vara nåt att ha. Det drivs väl lite med Häcken och det kommer ju lite mer folk nu än när vi hade dom allians-derbyna men det är fortfarande tråkigt med Häcken-derbyn. Det är ju inget motstånd på läktaren och svårt att få till nåt riktigt hetsande då.

Senaste derbyt var ju inte konstigt att det "bara" drog 13.514pers. Dels tar arenan i nuvarande skick inte in mer än 17 vilket gör det svårt att dra in speciellt mycket mer.
Sedan hade båda lagen hamnat i ett tabellmässigt skikt där det inte fanns nåt att spela för.
Är det en dålig derbysiffra? Javisst, men man får sätta den i perspektiv med.

Häcken har inte varit en riktig konkurrent sportsligt speciellt länge heller till skillnad från framförallt ÖIS som var riktigt bra möten många år och är det derby som genom tiderna dragit mest folk.

Sedan räcker det rent marknadsmässigt med oss och ett lag till från Gbg i allsvenskan, det ska finnas sponsorer och publik med.

Citat:
Ursprungligen postat av The-Butcher
Ja det var ju riktigt uselt av göteborg stad att inte bygga en arena med kapacitet runt 25.000 iaf, nu lär jag mig aldrig men nya,gamla den som har friidrott iaf förstår jag att man inte spelar på frivilligt, sveriges sämsta fotbollsarena

Det där med att inte lära sig det är ju konstigt, Gamla har alltid hetat det och Ullevi har alltid bara hetat det. Vi spelade på Ullevi i några matcher i början av säsongen och frånsett en del inpasseringsstrul (delvis för att folk inte fattar att dom ska vara i tid) så är det en nostalgisk arena där man sett våra största matcher genom tiderna och t.ex. köer till kiosker och toaletter är överlägset Gamla.
Sedan är det en rätt usel fotbollsarena med löparbanorna men mattan är fin och sitter man i mitten ser man riktigt bra och det finns ju rejält med bra platser i/nära mitten.

En arena för 25tusen var säkerligen något vi hade efterfrågat när Gamla kom till inför 09 men vissa lag nu harvandes i lägre serier var ju bara nöjda över att få en ny arena och ingen blev nöjd...
Citera
2019-10-04, 11:02
Medlem
Var är jävla snack om att Malmö i Europa har bäst tryck i Sverige inför gårdagens match men satan vilket antiklimax! Vet inte om det var tröttast på planen eller på läktaren. Helt sjukt att man kan kalla sig ultras och hålla på fck, också.
Citera
2019-10-04, 13:33
Medlem
Gallachers avatar
Har jag missat något eller har dif patent på att skriva siffror med pyro?
Citera
2019-10-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Har jag missat något eller har dif patent på att skriva siffror med pyro?

Det är väl mer att bränningen såg katastrof ut på de bilder som man har sett. Men precis som någon annan var inne på, tifon kan se olika bra ut i olika vinklar. Finns det någon bild där det ser okej ut? Sen fattar jag att en kan tycka att det är lite väl fantasilöst, men det var inte som att vi riktigt var först i världen med att bränna 1312 med bengaler.

På tal om bränningar. Det känns som att Stockholmslagen (nåja) har en sittplatspublik som i regel är mer okej med pyro. Min uppfattning är att gemene sittplatsfetto i både Skåne och Göteborg är betydligt mer negativt inställda till pyro och bränningar. Är det så eller är det bara jag som är ute och cyklar?
Senast redigerad av vermoden 2019-10-04 kl. 14:34.
Citera
2019-10-04, 15:19
Medlem
Gallachers avatar
https://twitter.com/mentalitanaset/status/1180043588144701442?s=19

Katastrof?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem