Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Tror du inte att det kommit fler på matcherna om ni hetsat lite mer mot Häcken. Istället för att ignorera?
Bäst i Göteborg?
Nu var ni väl knappt 20 k på ert "enda" derby? Öka prestigeinsatsen och öka smärtan och glädjen? Fotboll måste få kännas.
(Trots meningslöst tjafs på internet)
Det måste ju till en motpart för att hetsen skall vara nåt att ha. Det drivs väl lite med Häcken och det kommer ju lite mer folk nu än när vi hade dom allians-derbyna men det är fortfarande tråkigt med Häcken-derbyn. Det är ju inget motstånd på läktaren och svårt att få till nåt riktigt hetsande då.
Senaste derbyt var ju inte konstigt att det "bara" drog 13.514pers. Dels tar arenan i nuvarande skick inte in mer än 17 vilket gör det svårt att dra in speciellt mycket mer.
Sedan hade båda lagen hamnat i ett tabellmässigt skikt där det inte fanns nåt att spela för.
Är det en dålig derbysiffra? Javisst, men man får sätta den i perspektiv med.
Häcken har inte varit en riktig konkurrent sportsligt speciellt länge heller till skillnad från framförallt ÖIS som var riktigt bra möten många år och är det derby som genom tiderna dragit mest folk.
Sedan räcker det rent marknadsmässigt med oss och ett lag till från Gbg i allsvenskan, det ska finnas sponsorer och publik med.
Citat:
Ursprungligen postat av
The-Butcher
Ja det var ju riktigt uselt av göteborg stad att inte bygga en arena med kapacitet runt 25.000 iaf, nu lär jag mig aldrig men nya,gamla den som har friidrott iaf förstår jag att man inte spelar på frivilligt, sveriges sämsta fotbollsarena

Det där med att inte lära sig det är ju konstigt, Gamla har alltid hetat det och Ullevi har alltid bara hetat det. Vi spelade på Ullevi i några matcher i början av säsongen och frånsett en del inpasseringsstrul (delvis för att folk inte fattar att dom ska vara i tid) så är det en nostalgisk arena där man sett våra största matcher genom tiderna och t.ex. köer till kiosker och toaletter är överlägset Gamla.
Sedan är det en rätt usel fotbollsarena med löparbanorna men mattan är fin och sitter man i mitten ser man riktigt bra och det finns ju rejält med bra platser i/nära mitten.
En arena för 25tusen var säkerligen något vi hade efterfrågat när Gamla kom till inför 09 men vissa lag nu harvandes i lägre serier var ju bara nöjda över att få en ny arena och ingen blev nöjd...