2019-01-23, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
du är inte förälder själv för visst lämnar man sitt barn ensam ute i barnvagnen. Vem snor någon annan kvinnas barn. den som gör så ska knullas extra hårt i röven som ett straff är det en kvinna så i munnen samtidigt av en annan

Så MGM är en svensk blondin kivnna
De drabbade en svensk kvinna och en jugge snubbe
Gärningskvinnan får nog sitt straff enligt svensk rättsprövning,
ditt förslag verkar höra hemma i nåt krigshärjat land,
man bestraffar inte på sådant primitivt sätt här i landet.
NU har ju gärningskvinnan ursprunglig jugoslavisk bakgrund,
men hon har ju inte skadat bebisen/barnet
under den tid som gled omkring med bebisen i barnvagnen.
Värst var nog den kris som bebisens
föräldrar upplevde innan de fick sitt barn åter.
Citera
2019-01-23, 03:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Gärningskvinnan får nog sitt straff enligt svensk rättsprövning,
ditt förslag verkar höra hemma i nåt krigshärjat land,
man bestraffar inte på sådant primitivt sätt här i landet.
NU har ju gärningskvinnan ursprunglig jugoslavisk bakgrund,
men hon har ju inte skadat bebisen/barnet
under den tid som gled omkring med bebisen i barnvagnen.
Värst var nog den kris som bebisens
föräldrar upplevde innan de fick sitt barn åter.

Ja, det blir bl.a. posttraumatisk stress för båda föräldrarna ett bra tag framöver. Överbeskyddarinstikt utan dess like också. Bebisen följer nog med överallt från och med nu.
Citera
2019-01-23, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Jävligt dumt av mamman! Lämnar bebis 10 min ute i kylan själv!!!

Detta var rutinmässigt när min grabb gick på förskola för några år sen, barnen hade inte plats att sova middag inomhus så istället lades de i barnvagnar utanför, utan uppsikt från "pedagogerna".

Jag gick många gånger och tänkte på vad som skulle hända. Att läsa denna nyheten var inte ett dugg förvånande.

Dock är det väl svårt att klandra mamman i detta fallet. Hon är väl inte införstådd i vad den nya tidens Sverige innebär och tror således att man fortfarande kan göra som man kunde förr.
Citera
2019-01-23, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Smart att lämna en barnvagn med en bebis i utanför dagiset

Det ska inte vara något problem. Beroende på var det är förstås. Ovanligt att små barn rövas bort på detta vis, men det blir väl värre med det också förstås.

Det är vanligt att föräldrar lämnar det lilla barnet utanför när barnet är vinterklätt och storasyskon ska lämnas. Det blir för varmt inomhus och tar man av kläderna så riskerar man att barnet vaknar.
Senast redigerad av Ang_rita 2019-01-23 kl. 04:09.
Citera
2019-01-23, 04:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Blandras?
Du menar att hon dömer hundtävlingar som bäste junior men med ett något felstavat namn?
https://www.sdhk.net/resultat/22-resultat-2018

Notera att det finns en WT-tatuering på benet.
Jag är dock lite tveksam till att det är hon när jag jämför FB-bilderna

Hon är blandavel mellan en svensk och en jugge.
Citera
2019-01-23, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad är det för jävla idiotmamma som lämnar en bebis helt utan uppsikt i mellan 5 och 10 minuter?

Nej lägg ner det där. När du blir vuxen förstår du bättre.
Citera
2019-01-23, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Jävligt dumt av mamman! Lämnar bebis 10 min ute i kylan själv!!!

Anser att både mamman och kvinnan som tog bebisen ska åtalas och fällas för brott.
Citera
2019-01-23, 04:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vad är det för jävla idiotmamma som lämnar en bebis helt utan uppsikt i mellan 5 och 10 minuter?

Mammans idiot misstag kommer att vara försvarets triumfkort.
Citera
2019-01-23, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Hennes pojkvän:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157463546804638&set=pb.597574637. -2207520000.1548196167.&type=3&theater

Vad i helvete har hänt?????? Hon har ju för i helvete barn.

Hur blev hon tillsammans med honom???

Knark. De är pundare.
Citera
2019-01-23, 04:29
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det här med att ställa barnvagnen utanför förskolan, då barnet sover, är väl inget märkligt alls? Det känns ju som en trygg plats att ställa ett barn bland alla andra barnvagnar. Det finns ju "utedagis" där ungarna JÄMT sover ute i sina vagnar,
där förskolorna kräver att föräldrarna har med sig barnvagn så barnen kan sova ute De här jävla urochskur-dagisen har fått kritik för att de låtit ungarna sova ute i 30 minusgrader.

Det finns många som låter sina barn sova ute hemma.
Men de varnade ju nyligen för det, då något barn hade blivit riven av en råtta https://www.expressen.se/nyheter/noah-attackerades-av-ratta-i-barnvagnen/

Det händer att djur attackerar barn som sover ute, så de kommer upp varningar om det då och då.

Men att låta barnet få ligga kvar och sova i vagnen medan man hämtar storasyskonet inne på förskolan är otroligt vanligt att föräldrar gör.

De som reagerar på det har nog inte barn själva eller så har de haft turen att bo och leva på ett sätt där det inte krävs. Aldrig i livet att man väcker en sovande bebis, med det kaoset det innebär, för att gå in och få med sig och fä på storasyskon kläder, med det kaoset det innebär... Får ångest bara av tanken.

Vilken udda historia detta är. Och sorglig. Det är verkligen hemskt att se hur MGM förfallit på några år.

Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Hennes pojkvän född 93.

Född "93"... Antingen är han åtminstone 35 eller så har han pundat och druckit extremt hårt. Tycker att han ser betydligt äldre ut än född 93.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2019-01-23 kl. 04:34.
Citera
2019-01-23, 04:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Anser att både mamman och kvinnan som tog bebisen ska åtalas och fällas för brott.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Mammans idiot misstag kommer att vara försvarets triumfkort.
Gå och lägg dig
Ska mamman åtalas så ska alla tusentals föräldrar som hämtar barn på dagis och lämnar det mindre syskonet sovande utanför åtalas också.
Det är normalt att göra så här när man hämtar det äldre syskonet om det mindre barnet sover.
Sånt här händer nästan aldrig och jag kan inte hitta något fall i Sverige i nutid.
Någon psyksjuk stal en bebis på 50 talet tror jag det var, men det är det enda fall jag kan minnas.

Ska alla föräldrar åtalas så får vi bygga många nya domstolar och anställa en jäkla massa folk till dom. Vem ska betala för det?
Den förändring som kanske ska till är ett bättre inhägnat område där vagnarna kan ställas vid ingången och som är kameraövervakad.
Ett högre staket och en ingång med ett kombinationslås som bara föräldrarna och personalen kan koden till kan fungera.
Man river inte upp ett sovande spädbarn i onödan när det sover gott i sin vagn och det tar inte många minuter att hämta det äldre syskonet.

Ni som snackar om kylan vet tydligen inte att det var några plus i Göteborg i dag. Det var inga 30 minus som en del skriver om.
Faktum är att barn sover väldigt gott i sin vagn även på vintern ute i friska luften.
Citera
2019-01-23, 05:12
Medlem
IQ10000s avatar
Det mest intressanta i detta fallet är motivet. Vad ville hon få ut med denna ”kidnappningen”? Har faktiskt inget jag kan komma att tänka på. Hade det varit en man så kanske pedofili hade varit ett tänkbart motiv. Men här står det still i huvudet på mig. Utpressning blir också uteslutet med tanke på att det var ett spontant brott där MGM inte har någon aning om vem barnet tillhör.

Visst var hon påverkad men något konstigt måste hon ju ha tänkt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in