Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymaalko
Anser att både mamman och kvinnan som tog bebisen ska åtalas och fällas för brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymaalko
Mammans idiot misstag kommer att vara försvarets triumfkort.
Gå och lägg dig
Ska mamman åtalas så ska alla tusentals föräldrar som hämtar barn på dagis och lämnar det mindre syskonet sovande utanför åtalas också.
Det är normalt att göra så här när man hämtar det äldre syskonet om det mindre barnet sover.
Sånt här händer nästan aldrig och jag kan inte hitta något fall i Sverige i nutid.
Någon psyksjuk stal en bebis på 50 talet tror jag det var, men det är det enda fall jag kan minnas.
Ska alla föräldrar åtalas så får vi bygga många nya domstolar och anställa en jäkla massa folk till dom. Vem ska betala för det?
Den förändring som kanske ska till är ett bättre inhägnat område där vagnarna kan ställas vid ingången och som är kameraövervakad.
Ett högre staket och en ingång med ett kombinationslås som bara föräldrarna och personalen kan koden till kan fungera.
Man river inte upp ett sovande spädbarn i onödan när det sover gott i sin vagn och det tar inte många minuter att hämta det äldre syskonet.
Ni som snackar om kylan vet tydligen inte att det var några plus i Göteborg i dag. Det var inga 30 minus som en del skriver om.
Faktum är att barn sover väldigt gott i sin vagn även på vintern ute i friska luften.