2019-01-22, 15:38
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Fyfan vilken otrolig ångest mamman måste ha..hoppas det löser sig.
Citera
2019-01-22, 15:38
Medlem
Om det hade vart hot mot förskolan så hade väl antagligen hotet inneburit "nu tänder vi eld på skiten när ni minst anar de" inte " nu snor vi en unge från er förskola när ni minst anar de" då e snarare hotet avsett familjen och de e väl de det lutar åt, om de nu inte e nån som tagit fel unge, men de borde ju den liraren insett vid detta laget om de va så. Nä något riktat mot familjen tror ja, så de hade ju vart intressant o få reda på lite mer om dom, välbärgade? Eller kaoz släkt?
Citera
2019-01-22, 15:39
Medlem
Robert-Haschbergs avatar
Det ska vara den här förskolan, enligt Aftonbladet: https://www.hitta.se/v%C3%A4stra+g%C3%B6talands+l%C3%A4n/hisings+k%C3%A4rra/friarelyckan+53/omr%C3%A5de/57.809591700027504:11.977100802185834
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mann1
Säve är ju landsbygd så om det är något lokalt så lär det ju hittas kan man ju tycka. I ett sådant litet samhälle får man väl hoppas att någon gjort en iakttagelse.
Edit: Nu står det dock hisings kärra som är helt annat mer befolkat område

Det verkar vara ett lugnt villaområde. Inte mycket folk som traskar runt på gatorna. Tänker att någon ville stjäla vagnen och lyckades få med sig barnet på köpet. Bugaboo syskonvagn kostar ju en del.
Citera
Medlem
Vad heter förskolan? Polisen kommer förmodligen kolla övervakningskameror i området!
Citera
2019-01-22, 15:40
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Man får söka igenom alla romska läger samt boskapsgården som inte ligger så långt från området.

Säve är väl drygt en mil bort.
Citera
2019-01-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Om det hade vart hot mot förskolan så hade väl antagligen hotet inneburit "nu tänder vi eld på skiten när ni minst anar de" inte " nu snor vi en unge från er förskola när ni minst anar de" då e snarare hotet avsett familjen och de e väl de det lutar åt, om de nu inte e nån som tagit fel unge, men de borde ju den liraren insett vid detta laget om de va så. Nä något riktat mot familjen tror ja, så de hade ju vart intressant o få reda på lite mer om dom, välbärgade? Eller kaoz släkt?

Att ha hämtat fel barn är uteslutet. Man hämtar inte sitt barn ute på gården utan att säga till att man går. Och inte i en vagn som dessutom inte är ens egen och går därifrån.

Det enda rimliga jag ser om det inte är människorov är att någon tänkt stjäla vagnen och missat att flickan låg där i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mann1
Säve är ju landsbygd så om det är något lokalt så lär det ju hittas kan man ju tycka. I ett sådant litet samhälle får man väl hoppas att någon gjort en iakttagelse.
Edit: Nu står det dock hisings kärra som är helt annat mer befolkat område

Säve ligger det i Angered?
Citera
Medlem
Det verkar finnas en grundskola i närheten. Kanske har några äldre barn tagit barnet?
Citera
2019-01-22, 15:42
Medlem
Snart 2 timmar sedan barnet försvann, man kan ta sig långt bort på 2 timmar 😢
Citera
Medlem
Robert-Haschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Vad heter förskolan? Polisen kommer förmodligen kolla övervakningskameror i området!

Friarelyckans förskola.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Jodå, inte ställs vagnarna ut och är obevakade med sporadiska överblick från fönstren. Inte en chans på kartan!

Jodå, det har jag observerat på många förskolor, de ställs ut i vagnar där de sover middag.
Jag har fått säga till ibland när jag hämtar mina små att något av barnen har vaknat där ute.

Kanske har de någon babymonitor så de kan höra om någon vaknar, det kan jag inte uttala mig om.
Jag har alltid förbjudit förskolor att låta mina barn sova middag utomhus på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in