2019-01-23, 05:16
Bannlyst
Nu när vi vet vad ”kidnapparen” heter men vad heter mamman?
Citera
2019-01-23, 05:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är den FB jag hittat också, stämmer det?
Om så är fallet får jag en känsla av att det börjat gå utför för henne efter hon träffat sin senaste pojkvän.
Vad hände i dag? En kvinna troligen påverkad av både knark och sprit såg tillfället att stjäla en dyr barnvagn och i sitt förvirrade tillstånd missade hon troligen att det låg en bebis i vagnen och sov.
När hon var så påverkad så att hon inte ens kunde höras på kvällen enligt polisen, talar ju sitt tydliga språk om hennes tillstånd.

Men när hon upptäcker bebisen ser hon till att den blir hittad snabbt genom att gå över 6 km till COOP i Bäckebol och kila in vagnen mellan bilar så att den säkert ska hittas i tid.
"Vid 16-tiden slutar hennes köksmästare för dagen och går till sin bil, parkerad en bit bort, där personalen brukar parkera.
När han öppnar bagageluckan för att lasta in ser han något mycket märkligt:
Inkilad mellan fyra bilar, i mitten, stod en barnvagn med en liten bebis i."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VRnO2W/119-minuter-av-skrack

Min slutsats att det var en stöld av en barnvagn hon var ute efter och inte både en barnvagn och en bebis drar jag utifrån det jag har hittat om kvinnan i fråga.
Stölder är något som ständigt återkommer och hon är troligen bara fälld för ca 5% av dom stölder som hon har gjort sig skyldig till.
Stjäla och sälja för att få ihop till sitt missbruk är hennes vardag och en sån barnvagn får man bra betalt för även som begagnad. Barvagnarnas Rolls Royce kostar ca 15.000 kr ny och mer ändå om man vill ha lite extrautrustning.
https://www.bigbaby.se/bugaboo

Det verkar ha gått åt helvete för den här kvinnan runt 2010 när hon var ca 30 år.
Innan dess levde hon ett välordnat liv men en utmattningsdepression startade allt enligt henne och hon började missbruka piller då och senare också alkohol.

2010 var hon drogmissbrukare, piller, och det uppdagades när hon jobbade inom hemtjänsten och dom gjorde en drogtest på henne. Hon stal piller från brukare, Tramadol.
2010 var hon även inne i ett aktivt alkoholmissbruk.
Hennes barn omhändertogs men det framgår ingenstans hur många barn hon har eller när dom omhändertogs, men det var troligen efter 2010.

Alla domar finns inte på Lexbase.
I domen från 2015 finns hon under 7 avsnitt i belastningsregistret bl.a för rattfylla och bedrägeri 2013.
2013 fick hon LVM för missbruk av piller och alkohol.
Från 2014 finns det domar på Lexbase och nuvarande pojkvännen träffade hon senare.

Här är dom domar som finns på Lexbase men det kan finnas flera domar för alla domar läggs inte upp på Lexbase tyvärr. Dom missar väldigt ofta.

Åtalsunderlåtelse
En förutsättning för åtalsunderlåtelse är att man erkänt brott.
Vid en åtalsunderlåtelse får man ingen påföljd för det specifika brottet men det antecknas i belastningsregistret.
Datum: 2014-09-17
Åklagarmyndigheten: Göteborgs åklagarkammare
Brott: Snatteri

Åtalsunderlåtelse
Datum: 2014-11-20

Strafföreläggande
Datum: 2015-04-09
Beskrivning:
Du har i Hemköps butik på Östra Hamngatan i Göteborg olovligen tagit och tillägnat dig varor till ett sammanlagt värde av 153 kr tillhörande målsäganden, vilket inneburit skada för denne.
Böter: 1500kr

Datum domslut: 2015-02-06
Hon fick totalspel och slog sönder en lägenhet och slogs med två poliser när dom skulle omhänderta henne och dom fick satt henne på LPT, Lagen om psykiatrisk tvångsvård.
Då var hon bara full och hon minns inget av den händelsen. Hon tror själv att hon hade fått en psykos och det nämns att hon har haft psykos tidigare.
Domstol: Alingsås
DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms for
1. Våld mot tjänsteman, 17 kap 1 § brottsbalken -2013-09-20
2. Hot mot tjänsteman, 17 kap 1 § brottsbalken -2013-09-20
3. Våldsamt motstånd, 17 kap 4 § brottsbalken -2013-09-20

Åtal som den tilltalade frikänns från
1. Grov stöld, 8 kap 4 § brottsbalken - 2012-07-01 (2 tillfällen)
Tramadolstölderna som bevisningen inte räckte till för att fälla henne för.
Påföljd m.m. Skyddstillsyn
Särskild föreskrift: Alex*ndra Bosiljk* Joh*nsson ska genomgå den vård och behandling som Frivården finner nödvändig.
Frivårds enhet: Frivården Göteborg
Övervakare: Förordnas av frivårdskontoret

Datum domslut: 2015-10-08
Domstol: Göteborgs
DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för Snatteri, 8 kap 2 § brottsbalken 2015-03-26 -- 2015-06-07 (2 tillfällen)
Snatteri mat till ett värde av 153 kronor som tillhörde Hemköpskedjan Ab. Det hände den 26 mars 2015 på Hemköp, Östra hamngatan 20, Göteborg
Snatteri varor till ett värde av 794 kronor som tillhörde Apotek Hjärtat. Det hände den 7 juni 2015 på Apoteket hjärtat, Götgatan 12, Göteborg
Påföljd m.m. Dagsböter 120 å 140 kr

Datum domslut: 2017-09-07
Domstol: Göteborgs
DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för
1. Snatteri, 8 kap 2 § brottsbalken i sin lydelse före 1 juli 2017 2016-09-20 -- 2017-02-20 (4 tillfällen)
Snatteri varor till ett sammanlagt värde av 787 kronor som tillhörde Systembolaget Aktiebolag.
Det hände den 30 september 2016 på Systembolaget, Lilla Klädpressaregatan, Göteborg.
Snatteri varor till ett sammanlagt värde av 669 kronor som tillhörde ÖoB Aktiebolag.
Det hände den 20 september 2016 på Frölunda torg, Göteborg.
Snatteri två flaskor likör tillsammans värda 379 kronor som tillhörde Systembolaget Aktiebolag.
Det hände den 17 oktober 2016 på Systembolaget, Swedenborgsgatan, Göteborg.
Snatteri varor till ett sammanlagt värde av 575 kronor som tillhörde Bauhaus & Co Kommanditbolag.
Det hände den 20 februari 2017 på Bauhaus, Transportgatan, Göteborg.
2. Stöld, 8 kap 1 § brottsbalken
Stöld av varor till ett sammanlagt värde av 2 149 kronor som tillhörde Munkebäcks Livs AB.
Det hände den 1 mars 2017på Lilla Munkebäcksgatan, Göteborg
Påföljd m.m.
1. Villkorlig dom
2. Dagsböter 120 å 50 kr

Hoppas att hon får ett långt straff kombinerat med ordentlig vård för sitt missbruk och troligen en bakomliggande psykisk sjukdom.

Kvinnans liv – åren innan misstänkta människorovet
https://www.expressen.se/gt/kvinnans-liv-aren-innan-misstankta-manniskorovet/
Senast redigerad av Timeout 2019-01-23 kl. 06:01.
Citera
2019-01-23, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ10000
Det mest intressanta i detta fallet är motivet. Vad ville hon få ut med denna ”kidnappningen”? Har faktiskt inget jag kan komma att tänka på. Hade det varit en man så kanske pedofili hade varit ett tänkbart motiv. Men här står det still i huvudet på mig. Utpressning blir också uteslutet med tanke på att det var ett spontant brott där MGM inte har någon aning om vem barnet tillhör.

Visst var hon påverkad men något konstigt måste hon ju ha tänkt här.
Motivet är väl med 99% säkerhet att hon skulle sälja vagnen för att köpa droger/alkohol?
En sån där vagn för 15 000:- blir du av med på blocket direkt om du lägger ut den för 10 000:-.

För några år sedan så köpte exet barnvagnar och sålde dem till och med dyrare på blocket, hon köpte 6 vagnar och gjorde en sammanlagd vinst på säkert 4-5000:-, plus att hon använde vagnarna ca 6-8 månader.
Citera
2019-01-23, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Nu när vi vet vad ”kidnapparen” heter men vad heter mamman?

Inte intressant. Låt henne vara. Hon och hennes familj är offer i dramat.
Citera
2019-01-23, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Mycket som måste gått fel i hennes liv senaste åren om hon knarkat ner sig och börjat dejta en brottsling.

Någon som vet vilka år hennes Lexbase träffar är ifrån?

Här är hennes pojkväns Facebook:
https://www.facebook.com/b*lel.graba.3

*= i

Domarna är från 2017, 2015 och 2013
Citera
2019-01-23, 06:26
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nej, det gör du inte. Det finns inte en enda jävla förskola som skulle låta ungen sova utanför gården. Det är väl en förbannat stor skillnad på att sova vid ett fönster där uppsikt finns från personal och helt sonika lämna ett småbarn själv i 10 minuter? Morsan är totalt jävla pantad och förtjänade allt. Det gjorde däremot inte barnet.
Det visste jag inte, om så är fallet så är mamman en idiot givetvis och man kan undrar varför? Kan det ligga en hund begraven här? Antog att hon parkerade precis vid ingången till dagiset (dörren där man stiger in, inte området).
Citera
2019-01-23, 06:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Det visste jag inte, om så är fallet så är mamman en idiot givetvis och man kan undrar varför? Kan det ligga en hund begraven här? Antog att hon parkerade precis vid ingången till dagiset (dörren där man stiger in, inte området).
Trådsanningar ska man inte tro på. Har du inte lärt dig det än?
Det finns ingen som helst uppgift på att mamman har parkerat vagnen i "området".
Hon har självklart gjort som alla andra föräldrar och ställt vagnen precis vid ingången, dörren, till dagiset för att snabbt kunna hämta syskonet.
Ge mig en enda anledning till att hon skulle ha ställt vagnen långt ifrån entrén?
Citera
2019-01-23, 06:34
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns ingen som helst uppgift på att mamman har parkerat vagnen i "området".
Hon har självklart gjort som alla andra föräldrar och ställt vagnen precis vid ingången, dörren, till dagiset för att snabbt kunna hämta syskonet.
Ge mig en enda anledning till att hon skulle ha ställt vagnen långt ifrån entrén?

Vad menar du, var har jag sagt att jag tror att hon gjorde det?
Citera
2019-01-23, 06:36
Medlem
Citat:

Det framgick i någon tidningsartikel att det var innanför grindar som barnvagnen stod och att gärningsmannen rört sin inom det inhägnade området. Hon hade blivit sedd, men ingen reagerade just då.
Citera
Medlem
Citat:

Jag skrev fel, menade sovgården/sovområdet. Där barnen sover på förskolan är det uppsyn över, till skillnad från att bara ställa ett barn ute utan uppsyn på en plats där ingen annan kan ha koll. Det gör ingen förälder, och för du det så bevisar du bara vilket stolpskott du är.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Vad menar du, var har jag sagt att jag tror att hon gjorde det?
Du antog att hon hade gjort rätt men den du citerade ville ha det till något annat och när du så skriver att i så fall är mamman en idiot så verkade du tro på den idiotiska uppgiften.
Citera
2019-01-23, 06:39
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Du antog att hon hade gjort rätt men den du citerade ville ha det till något annat och när du så skriver att i så fall är mamman en idiot så verkade du tro på den idiotiska uppgiften.
Jag antog, mina antagande är inte sanning. Jag sa om hon inte gjorde det jag antog är hon en idiot. Vet du mer så hosta fram det då? Men man måste väl ha rätt att spekulera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in