2008-03-10, 21:10
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Har du ingen polare som jobbar på en anstalt? Eftersom T***Y suttit på de flesta anstalter så finns väl foto på honom där. När T***y satt på "Tidaholm" (96/97?) så erkände han mordet för en annan intagen där. Båda satt på "isol" eftersom iaf T***Y blivit ihjälslagen om han vistats ute bland de andra! De visste nämligen också........

Jag har jävla inte suttit på någon anstalt.Jag jagar dessa mördare i detta sjuka samhälle...Skicka bild,tack!
Citera
2008-03-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Har du ingen polare som jobbar på en anstalt? Eftersom T***Y suttit på de flesta anstalter så finns väl foto på honom där. När T***y satt på "Tidaholm" (96/97?) så erkände han mordet för en annan intagen där. Båda satt på "isol" eftersom iaf T***Y blivit ihjälslagen om han vistats ute bland de andra! De visste nämligen också........
Vad satt Tommy för i Tidaholm, vet du det ? Och är det nån som vet om han är ute eller inne just nu ?
Citera
2008-03-10, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HATE_ETERNAL
Jag har jävla inte suttit på någon anstalt.Jag jagar dessa mördare i detta sjuka samhälle...Skicka bild,tack!

Den tokstollen är ingen zigenare! Däremot tycks du ha våldsamma problem.
Citera
2008-03-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Den tokstollen är ingen zigenare! Däremot tycks du ha våldsamma problem.
Om han är av det ökända Magnu**on-släktet är han resande/tattare. Säga vad man vill om deras omtvistade ursprung, men i folkmun betecknas dom kort och gott som zigenare.
Citera
2008-03-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Vad satt Tommy för i Tidaholm, vet du det ? Och är det nån som vet om han är ute eller inne just nu ?

Jag vet inte vad han satt för? Det var nog inget grovt brott. Troligen en av de vanliga vändorna han alltid gjort, men eftersom han inte är speciellt populär så får/fick han alltid sitta på isoleringsavdelning på en "tung" anstalt eftersom man måste skydda honom mot andra intagna. Alla ur ta***r släkten M***sson brukar sättas på "isol" eftersom de inte är populära.
Citera
2008-03-10, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justint
Om han är av det ökända Magnu**on-släktet är han resande/tattare. Säga vad man vill om deras omtvistade ursprung, men i folkmun betecknas dom kort och gott som zigenare.

Sedan jag lärde känna den gamla stammen M på 70 talets början och framåt har så vitt jag vet ingen kallat dom zigenare, däremot tattare/resande.
Citera
2008-03-11, 00:07
Bannlyst
ja att T får sitta på isoleringen. Är ju av det enkla skälet att han begått så äckliga brott. En riktig idiot! Flertal andra M har jag suttit med utan anmärkning, annat än att dom är väldigt snälla helt plötsligt.Finns ju skäl för det oxå.

Du som kallar dom zigenare, vet du vad en zigenare är överhuvudtaget.

Har du sett Eva M i zigenarskrud??
Citera
2008-03-11, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
ja att T får sitta på isoleringen. Är ju av det enkla skälet att han begått så äckliga brott. En riktig idiot! Flertal andra M har jag suttit med utan anmärkning, annat än att dom är väldigt snälla helt plötsligt.Finns ju skäl för det oxå.

Du som kallar dom zigenare, vet du vad en zigenare är överhuvudtaget.

Har du sett Eva M i zigenarskrud??
Ska du börja bli uppkäftig kan jag lika gärna sätta dig på plats, även om jag går off topic.

Tattare är, till största sannolikhet, ättlingar till de sinti-romer som anlände till Sverige år 1512. Utöver det genetiskt gemensamma de har med övriga sinti-zigenare (t.ex. de finska romerna med de stora sammetskjolarna) så har de i stort sett likadana normer som hela romani-folkstammen. Att de även har romani chib som språk, med starka influenser av romani (zigenarnas språk), samt samma flagga torde göra att både dom själva samt väldigt många andra ser dessa som just zigenare. Tattare/resande är en zigenarfalang helt enkelt. I allmänhetens ögon ses tattare oftast som zigenare, vad jag vet, och jag anser därmed att det är rättvist att kalla Magnu**on-släkten för en zigenar- eller resande-/tattarsläkt.

Åter till ämnet.
Citera
2008-03-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukowski
Jag brukar stöta ihop med denna Tommy ibland. Senast var väl någon månad sedan. Han brukar gå omkring och vara allmänt störig på Olskrokstorget med omnejd. Alltid hög som ett hus och jävligt förbannad. Jag har även sett honom äta ur papperskorgarna där.
Tar mig friheten att klistra in detta i rätt tråd.
Citera
2008-03-11, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justint
Ska du börja bli uppkäftig kan jag lika gärna sätta dig på plats, även om jag går off topic.

Tattare är, till största sannolikhet, ättlingar till de sinti-romer som anlände till Sverige år 1512. Utöver det genetiskt gemensamma de har med övriga sinti-zigenare (t.ex. de finska romerna med de stora sammetskjolarna) så har de i stort sett likadana normer som hela romani-folkstammen. Att de även har romani chib som språk, med starka influenser av romani (zigenarnas språk), samt samma flagga torde göra att både dom själva samt väldigt många andra ser dessa som just zigenare. Tattare/resande är en zigenarfalang helt enkelt. I allmänhetens ögon ses tattare oftast som zigenare, vad jag vet, och jag anser därmed att det är rättvist att kalla Magnu**on-släkten för en zigenar- eller resande-/tattarsläkt.

Åter till ämnet.

Ja du får ha hur många uppslagsverk du vill, jag har oxå läst dom. Frågan är om dom kallas för zigenare eller tattare/resande oki bägge är rätt, men dom kallas tattare/ helst resande säger dom själva. Folket ser nog skillnanden mellan tattare/resande och zigenare i bl.a klädvalet. blås upp dig ännu mer!
Citera
2008-03-11, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Tar mig friheten att klistra in detta i rätt tråd.
ja där var ju en dekl i din länk, en gammal polare från Angeredstiden Ingemar sandberg, ser han sällan för han sitter ju hela tiden.Har ju en unge med Eva! M. pappa Frank vart väl skötsam med körkort och hela rubbet, less på skära folk.
Citera
2008-03-11, 10:54
Bannlyst
Hm... trådskaparen har faktiskt med största sannolikhet rätt. Polisen vet till 99,9% säkerhet vem som gjort det, men har inte tillräckliga bevis. Tragiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in