Citat:
Ursprungligen postat av snorig
ja att T får sitta på isoleringen. Är ju av det enkla skälet att han begått så äckliga brott. En riktig idiot! Flertal andra M har jag suttit med utan anmärkning, annat än att dom är väldigt snälla helt plötsligt.Finns ju skäl för det oxå.
Du som kallar dom zigenare, vet du vad en zigenare är överhuvudtaget.
Har du sett Eva M i zigenarskrud??
Ska du börja bli uppkäftig kan jag lika gärna sätta dig på plats, även om jag går off topic.
Tattare är, till största sannolikhet, ättlingar till de sinti-romer som anlände till Sverige år 1512. Utöver det genetiskt gemensamma de har med övriga sinti-zigenare (t.ex. de finska romerna med de stora sammetskjolarna) så har de i stort sett likadana normer som hela romani-folkstammen. Att de även har romani chib som språk, med starka influenser av romani (zigenarnas språk), samt samma flagga torde göra att både dom själva samt väldigt många andra ser dessa som just zigenare. Tattare/resande är en zigenarfalang helt enkelt. I allmänhetens ögon ses tattare oftast som zigenare, vad jag vet, och jag anser därmed att det är rättvist att kalla Magnu**on-släkten för en zigenar- eller resande-/tattarsläkt.
Åter till ämnet.